Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen jonkinlaista vastenmielisyyttä jalkapalloa kohtaan ilmiönä

Vierailija
13.12.2020 |

Jotenkin miellän jalkapallon liian vulgääriksi, plebeijimäiseksi ja rappiolliseksi viihteeksi, jota seuraavien keskimääräinen äo on suunnilleen sama kuin koko ihmiskunnan keskimääräinen äo - eli ei kovin korkea.

Pidän sitä senkin takia luotaantyöntävänä, että sitä seuraavat etupäässä aivottomat ja epäindividualistiset ihmismassat ja varsinkin lajin suuri suosio kehitysmaalaisten keskuudessa on aina myöskin vieraannuttanut minua siitä touhusta.

Lisäksi jalkapallossa on sellainen ärsyttävä piirre, että se herättää muita lajeja laajemman suosionsa vuoksi myös todennäköisesti vielä suurempia hurmoshenkisiä irrationaalisia tunteita kuin mikään muu urheilulaji, hyvänä esimerkkinä esim. jalkapallohuliganismi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formulat on kans perseestä.

Vierailija
2/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun hankkia jotain tekemistä? Vaikka etsiä työpaikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laitto tänne linkin johonki ruotsalaiseen ÄO-testiin, ja sain siitä 122 ja oon seurannu jalkapalloo vuodesta 2008. Saat tuntee iha mitä ite lystäät, mut kait itekki tajuut, et koska jalkapallo on nii suosittu ympäri maailmaa, et myös fiksut ihmiset seuraa sitä…

Vierailija
4/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin. Se on mielestäni täynnä toksista maskuliinisuutta. Eräs ranskalainen ystäväni kertoi että Ranskassa on vähän kuin velvollisuus antaa miehelle seksiä kun oman maan joukkue on voittanut. Olin ihan järkyttynyt. Mitä heteromiesten hemmottelua.

Vierailija
5/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kiakko? Kuinka fiksua se on?

Vierailija
6/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt koronan vuoksi inhottavia tuntemuksia ympäri maailmaa matkaavista urheilijoista. Ihanko tosi, että joku mäenlaskukin on tärkeämpää?

Vierailija
7/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiakkomiehet varsinaisia

Älynruhtinaita

Vierailija
8/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt keski-iän kynnyksellä innostunut jalkapallosta. Se on vaan siistiä, haluaisin osata erilaisia temppuja pallolla. Tänään harjoittelin pompottamaan palloa polvilla. Ymmärrän kyllä, miksi jalkapallo on joidenkin ihmisten elämän suurin sisältö. 

Vierailija
9/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt keski-iän kynnyksellä innostunut jalkapallosta. Se on vaan siistiä, haluaisin osata erilaisia temppuja pallolla. Tänään harjoittelin pompottamaan palloa polvilla. Ymmärrän kyllä, miksi jalkapallo on joidenkin ihmisten elämän suurin sisältö. 

Olen nuoruuteni ollut epäurheilullinen, ei edes kiinnostanut katsoa esim. olympialaisia tai muita suuria kisoja. Nyt toi futis on vaan jotenkin kolahtanut.

Vierailija
10/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein Mensan sivuilla olevan kotitestin ja sain siitä tulokseksi 124. Olen 38-vuotias nainen ja olen seurannut jalkapalloa niin kauan kuin muistan. :)

Vierailija
11/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ilmiönä on tosi kiinnostava. Käyn välillä peleissä katsomassa ihan vain sitä, kuinka fanaattisia ihmiset ovat. Aralta vaikuttavat naiset ovat ihan täydessä raivossa ja sadattelevat todella rumasti. Ei edes päin uskalla katsoa. Minusta tuo muutos ihmisen käyttäytymisessä on mielenkiintoinen.

Vierailija
12/12 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein Mensan sivuilla olevan kotitestin ja sain siitä tulokseksi 124. Olen 38-vuotias nainen ja olen seurannut jalkapalloa niin kauan kuin muistan. :)

Mitä jalkapallon seuraamisella on tekemistä älykkyyden kanssa? Tunnereaktiot ovat siinä mielenkiintoisia. Peliä ja sitä seuraamalla saa purkaa tunteita. Vihaa, rakkautta, surua, pettymystä. Tunteita saa näyttää luvan kanssa. Jos arkielämässä olisi yhtä dramaattinen, saisi hullun leiman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän