Painoarvioista
Tervehdys teille joilla kaksoset ovat jo syntyneet!
Kuinka hyvin teillä on pitänyt paikkansa ultran mukaan tehdyt painoarviot? Vai tehdäänkö ultraa juuri ennen synnytystä?
Aamusumu, Viivi & Vaavi, vko 34+4
Kommentit (9)
Koko raskauden ajan oli lapsukaiset arvioitu olevan suunnilleen saman kokoisiksi ja viimeiset arviot taisivat olla n. 3 kiloa kummallekin (heitto joka kerta alle 100 g). Lapset syntyivät a: 3295 g ja b: 2460 g. Aika hurja heitto mun mielestä ja lääkäritkin on todennut jälkeenpäin, että toinen taisi syödä toisen sapuskoja ja että tuohon olisi pitänyt reagoida. Nooh, kaikki sitten kuitenkin oli hyvin myös pienemmällä eli tavallaan ihan hyvä, ettei tuota eroa ikinä huomattu.
Dummy + riiviökaksikko (1 vee 3kk)
meillä viimoinen ultra tehtiin pari päivää ennen poikien syntymää ja ultran arvio oli molemmille 3000g-3200g ja A herra painoin syntyessä 3130g ja B herra 3200g. että tosiaan melko tarkasti meillä ainakin täsmäsi tuo ultran arvio. pojat siis syntyivät rv 38+1
On kiva kuulla että suurimmalla osalla on painoarviot osunut kohdalleen. Meidän vauvelit oli 2,3 ja 2,4 kg viime ultrassa kun viikkoja oli 34+1.
Aamusumu, Viivi & Vaavi, vko 34+4
meillä ultrattiin loppuvaiheessa joka viikko ja vielä synnytyspäivänä. painoarviot oli MAX 2500g kumpainenkin. Ja juteltiin jo siitä lääkärien kanssa että aika varmisti meneevät lastenosastolle eka, kun ovat niin pieniä vielä rv 37+2. pojat syntyivät ja painoa oli A 2995 ja B 3050g. Mun kanssa pojat pääsivät suoraan samalle osastolle.
tytöt arvioitiin synnytystä edeltävänä päivänä, arviot oli 2,7kg ja 3,1kg, tytöt olivat 2810g ja 3280g, eli ei hirveesti arviot heittäneet =)
Missä teidät on ultrattu? Ajattelin vaan onko eri paikkakunnilla erilainen mittaustyyli/-taito tai " huonompia" ultralaitteita. On jännä kun toisilla osuu aika kohdalleen ja toisilla menee aivan pieleen. Mulla on ultrat ollu Taysissa ja aina tietty eri lääkärikin.
Aamusumu, Viivi & Vaavi, vko 34+5
mutten tiedä kuinka ne tuplien kanssa osuikin noin lähelle, esikoinen arvioitiin muutama vuosi aiemmin 3,5 kiloiseksi synnytystä edeltävänä päivänä, olikin 4,5kg eikä tohtorit ois millään uskoneet, että on liian iso mun synnytettäväksi, vasta kolmas lääkäri totesi synnytyksen venyessä tolkuttomaksi, ettei se sieltä ulos tule ilman apua =/ Toisaalta kuopus arvioitiin Jorvissa 3,5 kiloiseksi, oli vain 2,7kg. olin jotenkin kuvitellut, että kaksosten arviointi ois vaikeempaa ja epätarkempaa, muttei mun tapauksessani ollutkaan =)
ja viikko ennen kuin vauvat syntyivät (syntyivät 36+6) arviot oli 2,6 ja 2,8. Syntymäpainot oli 2,2 ja 2,8 eli 50 % meni nappiin :)
meillä arvio rv36+5 oli A 2,6 kg ja B 2,4 kg.
Syntymäpainot rv37+3 oli A-tyttö 2560g ja B-poika 2480g, joten aika hyvin mun mielestäni.
hopsi ja taaperot 1v7kk