Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoikaa mulle tekemistä spattivuodeksi!

Vierailija
03.05.2014 |

Olen 30+ lapseton, naimisissa oleva akateeminen nainen ja jäämässä pois työelämästä vuodeksi. Olen säästänyt rahaa parikymmentä tuhatta, jolla on siis tarkoitus kustantaa tämä "loma". Olen tehnyt tauotta töitä (joskus kolmeakin duunia yhtä aikaa) kymmenen vuotta ja maksanut asuntolainani. Taloudellisesti tulen siis toimeen ilman palkkaa tai työttömyyskorvausta. Asun Helsingin kantakaupungissa. Keksikää minulle projekteja, joita voisin tehdä tulevan vuoden aikana!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kohottaminen, itsestä huolehtiminen.

Teet itsellesi kunto-ohjelman, tähtää vaikka maratoniin tai triathlon-kisoihin. Tai perehdyt henkiseen hyvinvointiin, kehonhuoltoon tms.

Vierailija
2/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ideoita! Monipuolinen liikunta on jo osa arkeani, mutta jonkun tavoitteen asettaminen voisi toimia hyvänä buusterina. Triathlon kiinnostaisi, koska harrastan jo nyt maantiepyöräilyä ja juoksua. Siihen uinti päälle, niin sehän on siinä! Kehonhuollon puolella olen ajatellut aloittavani säännölliset joogaharjoitukset. Nykyään joogaan ehkä kerran pari viikkoon, mutta miten olis joka aamu 30 minuutin harjoitus...?

Ihanaa, kun voi ideoida ihan tyhjältä pöydältä. *happy*

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että et itse keksi mitä haluat tehdä. Itse tekisin kämppään kunnon päivityksen ja matkustaisin maailman ympäri

Vierailija
4/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20000e koko vuodeksi? Ei kovin kummoiseen riitä, jos pitää elääkin.

Vierailija
5/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mitään sellaista asiaa, jota haluaisit opiskella ihan vain omaksi iloksi. Itse olen sapattivuoden aikana opiskellut ja se on ollut todella antoisaa, kun sen tekee ihan vain itseään varten ja asiat ovat kiinnostavia. Lisäksi aikuisena ja töitä tehneenä sitä osaa arvostaa ihan toisella tavalla.

Lisäksi tekisin interrail-matkan.

Vierailija
6/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi?

Vierailija
7/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääni on kyllä ideoita täynnä, mutta mielestäni on aina hyödyllistä kuunnella muidenkin ajatuksia. Siksi tein tämän aloituksen. Kämppä on rempattu kuusi vuotta sitten, mutta pientä yksityiskohtien hiomista toki aina löytyy. Ainakin kaapit ja ullakon voisi raivata. Viedä kaikki turhat jutut kierrätykseen.

Matkustelua tulee varmasti tehtyä jonkun verran, mutta maailmanympäri en taida päästä :) Rahat ei valitettavasti riitä ja mieskin olis kiva saada mukaan yhteisiä kokemuksia keräämään. Hän kun on töissä koko vuoden, parin kuukauden lomaa lukuunottamatta.

t. ap

Vierailija
8/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri sapattivuotta pitävä. Ihanaa on, kun ei ole ollut kiireitä mihinkään. En suunnitellut tekeväni mitään erityistä, mutta olen remontoinut, matkustanut, kuntoillut paljon (ja ehkä myös osallistun vielä puolimaratonille).

Vierailija
9/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto kalustettuna vuokralle, rahaa tulee aika hyvin. 

Sitten lentolippu jonnekkin lämpimään ja halpaan maahan. en tiedä kuka tuo 5 on joka huutelee ettei 20 tonnia riitä vuodeksi, se riittää vallan mainiosti! ainkain mulle, ja olen luultavasti aika samanlaista elämäntyyliä viettävä nainen samoilta kulmilta.

Mutta siis mä ehdottomasti tekisin jonkun 3 kk mittaisen loman. Vaikka kaakkois aasiassa. Pienille saarille rentoutumaan ja ruskettumaan. Suomeen tultuasi olisit niin energinen että alkaisi treeni:)

Vierailija
10/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut, että 20k riittää vuodeksi, jos ei älyttömyyksiä shoppaile. Kuukausittain minulla menee asumiseen ja muihin pakollisiin kuluihin noin 200 euroa. Osuuteni ruokalaskusta on yleensä 300 euroa. Eli 500 euroa per kuukausi, 6000 euroa vuodessa. Näin ollen kulutukseen jää vielä yli tuhat euroa kuukaudessa.

t. ap

Vierailija
11/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on aina ollut lähellä sydäntäni. Voisin opetella uuden kielen, esimerkiksi ranskaa olisi mahtava puhua! Onko kellään kokemusta kansalaisopintojen kielikursseista? Ehtiikö vuodessa oppia ns. turistitason?

t. ap

Vierailija
12/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin tekemään väitöskirjaa vaikka alunperin ei ollu tarkoitus. En kuitenkaan osannut olla jouten ja kiinnostuin väikkäristä.

Vierailija
13/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoa en valitettavasti voi laittaa vuokralle, kun sitten siihen soppariin pitäisi kirjata rasitteena tuo mies :D Parin kuukauden reissu olisi mahdollinen, mutta kannattaako kahdeksi kuukaudeksi päästää asuntoon vuokralainen - ja mistä sellainen edes löytyisi? Olemme ajatelleet vain pitää asunnon tyhjillään sen aikaa, kun reissaamme.

t. ap

Vierailija
14/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mulla on jo jatko-opinto-oikeus yliopistoon. Väikkäri vaan tuntuu niin isolta projektilta, ettei sitä vuodessa puserra. Sitten se jää roikkumaan. Ja naputtaa taka-raivossa keskeneräisyydellään...

t. ap

Vierailija
15/16 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, lapsia ei taida tulla koskaan. Ollaan vapaaehtoisesti valittu lapseton elämä.

t. ap

Vierailija
16/16 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi