Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien välinen kilpailu?

Vierailija
03.05.2014 |

Kaksi ystävääni on saanut samaan aikaan noin 5 kuukautta sitten lapsen ja tuntuu että koko ajan kisaavat kumman vauvalla on hienoimmat vaatteet/tarvikkeet ja kumpi osaa hoitaa lasta paremmin. Välillä piikittelevät toisilleen ihan olemattomista asioista mm. lapsen vaatteiden merkistä/väristä.

Toinen heistä osti käytetyt lastenvaunut edulliesti torista (merkkiä en muista) mutta joutui myymään nämä vaunut pois melkein heti koska kuuli että tämä toinen ystäväni oli ostanut uudet emmaljungan lastenvaunut. Joten hänenkin oli pakko ostaa kyseiset vaunut vaikka rahat ovat tiukilla. Kisaavat myös kumman lapsella on enemmän merkkivaatteita ja leluja tms.

Onko kukaan muu huomannut samaa? Anteeksi sekava teksi.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on nykypäivää, brassaillaan. itsehän ostan kaiken mahd. halvalla,paljon käytettyä ja hyvin on kestäny. ei laatu aina maksa. viis veisaan muiden mielipiteistä. ehkä sitä on epävarma omasta äitiydestään ja sitä pitää pönkittää näillä ulkoisilla  asioilla.

Vierailija
2/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:19"]toi on nykypäivää, brassaillaan. itsehän ostan kaiken mahd. halvalla,paljon käytettyä ja hyvin on kestäny. ei laatu aina maksa. viis veisaan muiden mielipiteistä. ehkä sitä on epävarma omasta äitiydestään ja sitä pitää pönkittää näillä ulkoisilla  asioilla.

[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tähän.

Vierailija
4/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta tuntuu, että ainakin mun lähipiirissä kilpaillaan lastenteosta. Pari tuttua kun on saanut toisen tai kolmannen vauvan, niin heti jotkut toisetkin rupeavat tehtailemaan sitä kolmatta lasta.

Mä en siihen kilpailuun lähde mukaan. Mä pysyn yksilapsisena. ;-)

Vierailija
5/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista ihmisistä näkee jo kauas millaisia ovat. Yleensä ovat itse vähän homssuisia ja tyylittömiä, mutta vauva on puettu Popin kuvastoon ja vaunut on jotkut valtavan kokoiset emmaljungat joilla on hyvä pysäytellä ihmisiä eli pakottaa heidät ihastelemaan :)

Vierailija
6/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ja koskee nyt yleensä myös taaperoita ja alakoululaisia. Lapsen kasvun myötä rauhoitutaan. Itse välttelen tollaisia ihmisiä ja en enää lähde noihin kilpailuihin tai puolusteluihin. Tuollaiset äidit siis lentää mun elämästä heti pois.

Vierailija
7/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut elävät lapsensa kautta. Mun mielestä on tosi hölmöä ostaa kalliilla vauvanvaatteita jotka jäävät kohta pieneksi. Se on totta, että mitä homsuisempi äiti sitä kalliimmat vaatteet vauvalla.

Vierailija
8/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:19"]toi on nykypäivää, brassaillaan. itsehän ostan kaiken mahd. halvalla,paljon käytettyä ja hyvin on kestäny. ei laatu aina maksa. viis veisaan muiden mielipiteistä. ehkä sitä on epävarma omasta äitiydestään ja sitä pitää pönkittää näillä ulkoisilla  asioilla.

[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

[/quote]Mikä asiallinen vastaus tuo muka oli? Siinähän vaan kehuttiin itseä, suorastaan ylennettiin itsensä. Fail.

Vierailija
9/27 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:35"]

Jotkut elävät lapsensa kautta. Mun mielestä on tosi hölmöä ostaa kalliilla vauvanvaatteita jotka jäävät kohta pieneksi. Se on totta, että mitä homsuisempi äiti sitä kalliimmat vaatteet vauvalla.

[/quote]

Vierailija
10/27 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut! Todella ärsyttävää.

Vierailija
11/27 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niitä sekopäitä, jotka kilpailevat aivan kaikessa muutenkin. t. vielä lapseton

Vierailija
12/27 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niitä sekopäitä, jotka kilpailevat aivan kaikessa muutenkin. t. vielä lapseton

Vierailija
13/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:19"]

toi on nykypäivää, brassaillaan. itsehän ostan kaiken mahd. halvalla,paljon käytettyä ja hyvin on kestäny. ei laatu aina maksa. viis veisaan muiden mielipiteistä. ehkä sitä on epävarma omasta äitiydestään ja sitä pitää pönkittää näillä ulkoisilla  asioilla.

[/quote]

Tämä on se toinen kilpailusuunta: kuka löytää halvimmalla kamaa ja vaatteita.

Vierailija
14/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Tosi tuttua!

Vierailija
15/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö nolottais työnnellä prinsessaa jossain Emmaljungan halppisvaunuissa!!!

Vierailija
16/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä sanoisi Emmaljungan vaunuja halppiksis, uutena voi maksaa lähemmäs 1000 euroa.

Vierailija
17/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua puuhaa kavereilta... Itse oikein nautin, kun ostan halvemmalla hyviä merkkejä käytettynä ja säästään rahaa. Ihan älytöntä tuhlata yli 1000 € Emmaljungan valkoisiin nahkavaunuihin. Nehän on järkyn näköiset, kun kurainen taapero on istunut niissä pari kertaa....

Vierailija
18/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa luomuhörhöporukka, joka kilpailee pitkällä imetyksellään, tandenimetyksellään. Kestovaippoihin uponnut omaisuus, mutta tuleehan Se sijoitus takaisin jo 5 lapsen kohdalla.

Kantovälineitä, liinoja, Tulaa, Ergoa on tuhansien edestä.

Lapset pyritään hoitamaan kotona kouluikään saakka, kehuskellaan asialla.

Paikallinen Steinerkoulu kansoitettu näiden perhheiden lapsilla.

Vierailija
19/27 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon mäkin huomannut tuollaista kilpavarustelua. Toisaalta kierrätyskin on kovassa huudossa. Esim. varakas ystäväni ottaa todella mielellään meidän vanhoja tavaroita pienelle pojalleen. 

Vierailija
20/27 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 08:20"]No en kyllä sanoisi Emmaljungan vaunuja halppiksis, uutena voi maksaa lähemmäs 1000 euroa.
[/quote]

Joillekin sarkasmi on vaan täysin tuntematon asia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän