Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sun ykkösessä väkänen? Entä seiskassa väliviiva?

Vierailija
02.05.2014 |

Mulla on ja on.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väkäset ykkösessä ja seiskassa. Paitsi kai äänestäessä. En muista, miten ne menee, mutta teen numerot aina tarkasti mallin mukaan.

Vierailija
22/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköseen laitan joskus väkäsen ja joskus en. Useimmiten kai laitan. Seiskaan aina viiva, ärsyttää tuo nykyinen tapa opettaa ettei viivaa muka olisi. Monesti on pitänyt jonkun tekstistä arvata että kumpaa se nyt mahtaa tarkoittaa, ykköstä vai seiskaa kun kuitenkin niin moni sen ykkösen väkäsenkin vielä laittaa. Ykkönen ilman väkästä taas voi sekoittua l-kirjaimen kanssa..

1979 olen syntynyt. Kaunolla en sentään kirjoita, toisin kuin 1950 syntynyt äitini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On molemmissa. Seiskaa en ainakaan osaa tehdä ilman sitä viivaa, mutta 19 tavoin otan äänestyskopissa tarkan mallin, että mun äänestyslappua ei sen takia hylättäisi. 

Vierailija
24/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin on väkänen ja viiva. Raivostuttaa lukea jonkun raapustamia numeroita, joista ei ota selvää mitä ne esittävät.

Vierailija
25/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aina ymmärrä, kumpaa tarkoitetaan, ykköstä vai seiskaa, kun on viiva jossa väkänen ylhäällä. Mulle se on opetettu seiskana. Mut sitten jos se väkänen onkin pienessä kulmassa nähden vaivaan, muuttuu se ykköseksi. Vaikeaksi tehty. Siksi itse omasta mielestäni kirjoitan niin selvästi kuin kukaan ikinä voi. Silti sain kerran monen mutkan kautta kirjeen, jossa kotiosoitteeni oli 'kadunnimi' LL, eikä 'kadunnimi' 11.

Vierailija
26/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ja kakkosessa "pallulat"

Vierailija
27/30 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko 4 suorat vai vinot viivat, entä jakoulma millainen on?

Vierailija
28/30 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on. Aloitin ensimmäisen luokan 1984 eli olen syntynyt 1977.

Vierailija
29/30 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, on. :)

Vierailija
30/30 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja ei. Työskentelen koululaisten kanssa. Aikanaan minulle opetettiin koulussa ykkönen ilman väkästä ja seiska viivalla.

Joskus johonkin lomakkeeseen laitan seiskaan viivat selvyyden vuoksi. Aina nimittäin aikuiset kysyvät että mikä toi numero on (seiska ilman viivaa).