Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa kaikilla oli maskit.

Vierailija
12.12.2020 |

Syrjäseudun kauppa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää laittaa, ettei koronahysteerikot saa slaagia. 

Vierailija
62/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumbossakin oli hyvin maskit edustettuina. Tulee kyllä kuuma maski naamalla joku 3 h putkeen.

Jumbon Prismassa myytiin eilen 25 maskin pakkauksia 8 eurolla. En jaksanut kuin tunnin ravata kaupoissa maski naamalla. Tosi tukalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuus ja ohjeiden noudattaminen on viisautta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitääkin olla.

Saadaan tämä koronap*ska jossain vaiheessa loppumaan, kun jaksetaan vaan tunnollisesti noudattaa ohjeistuksia, vaikka se tylsältä tuntuiskin.

Tauti menee omia menojaan sillä sinun kasvorätillä ei ole tuontaivaallista merkitystä leviämisen kanssa. Miten tyhmä oikeasti voi olla, että sitä ei ymmärrä? Tämä on just sitä samaa kuin vessapaperinkin hamstraaminen että isolta joukolta leviää pää ja toinen puolikas juoksee perässä. Samaan kusetukseen menee fiksummatkin ja kyllä tätäkin jälkeenpäin, kuten vessapaperihysteriaa, miettii psykiatrit että mikä heihin itseensäkin meni kun alkoi järjettömyydet vaikuttaa järkeviltä.

Sano sitten, kun saat sen taudin, että miten kävi?

Järkevät tekevät kaikkensa estääkseen saamasta tautia, ne toiset taas, eivät usko, ennen kuin itse sairastuvat.

No sulla kävi tuuri. Koska minä olen sairastanut sen. Olen sairastanut pahempiakin tauteja. Ei tämä nyt oikein riitä säikyttämään hysteerikoksi vaikka haastavaa olikin.

Vierailija
64/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin pitääkin olla.

Saadaan tämä koronap*ska jossain vaiheessa loppumaan, kun jaksetaan vaan tunnollisesti noudattaa ohjeistuksia, vaikka se tylsältä tuntuiskin.

Minusta tuntuu että maskimäärääjät eivät tuosta vain yhtäkkiä suostu kumoamaan suosituksia. Pitäisi varmaan heidän mielikseen kokeilla rokotetta ainakin edes kerran ja sitten olisi vapaa riisumaan kuonokoppansaja halimaan kamujaan julkisesti lman paheksuvan silmän katsetta

Vierailija
65/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuus ja ohjeiden noudattaminen on viisautta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pitääkin olla.

Tauti menee omia menojaan sillä sinun kasvorätillä ei ole tuontaivaallista merkitystä leviämisen kanssa. Miten tyhmä oikeasti voi olla, että sitä ei ymmärrä? Tämä on just sitä samaa kuin vessapaperinkin hamstraaminen että isolta joukolta leviää pää ja toinen puolikas juoksee perässä. Samaan kusetukseen menee fiksummatkin ja kyllä tätäkin jälkeenpäin, kuten vessapaperihysteriaa, miettii psykiatrit että mikä heihin itseensäkin meni kun alkoi järjettömyydet vaikuttaa järkeviltä.

Sano sitten, kun saat sen taudin, että miten kävi?

Järkevät tekevät kaikkensa estääkseen saamasta tautia, ne toiset taas, eivät usko, ennen kuin itse sairastuvat.

Niitä järkeviä vain on niin onnettoman vähän. Hyvää tarkoittavia hölmöjä sen sijaan näyttää olevan puolet kansasta. Ei kai korona muuten leviäisikään.

Vierailija
66/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käytän maskeja 4ever, mulla useita kivalla kuosilla olevia kangasmaskeja ja tykkään näistä ja kiva kun ei tarvitse meikata kuin silmät, aivan sama vaikka vuoden päästä kellään ei enää olisi maskeja, mulla on!

Vierailija
67/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut. Ihan älytöntä miten typeriä ihmiset ovat. Vielä keväällä ihmiset pitivät hyvin turvavälejä. Nyt ihmiset tunkee maskin naamalle ja tunkee ihan perään. Ei tietoakaan turvaväleistä ja voi niitä ärsyyntyneitä katseita, kun pidän todellakin välit ja odotan, että hihnan päässä oleva lähtee. Ihmiset käyttää maskeja vain voidakseen elää muuten normaalisti. Jos ihmiset olisivat aidosti kiinnostuneista koronasta, he noudattaisivat turvavälejä ja muitakin suosituksia.

Vierailija
68/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Prismassa Tampereella näkyi vain ihan muutama ihminen, joilla ei ollut maskia.

Vierailija
69/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Kumma juttu, kun kaikki käyttävät maskia ja silti koronatartunnat kasvavat eksponentaalisesi.

Hieman liioittelua ja mistä sä tiedät, mitkä ne luvut olisivat ilman maskia.

Mistäpä sitä kukaan voisi tietää.

Uskon kuitenkin, että jos kukaan ei käyttäisi maskia, hysteerikotkaan eivät tuudittuisi katteettomaan turvallisuudentunteeseen vaan pitäisivät paremmin turvavälejä.

Juuri tänään kassajonossa maskinaama oli tappituntumalla, kun itse yritin pitää etäisyyttä edelläolevaan. Voi sitä silmien pyörittelyä, kun sanoin sille, että kannattaa ottaa askel taakse päin, koska minullahan voi olla korona.

Minulla viikko sitten tavallaan sama tilanne.

Kävin k-marketissa ostamassa leivinpaperia jonka olin unohtanut ostaa s-marketista (en viitsinyt palata uudelleen) niin odottaessani vuoroa kassalle minulle tuli tunne, että joku jonottaa perässä kiinni.

No olin oikeassa, koska takanani ollut 40-50 lyhyt naisihminen ilman maskia oli aivan selässä kiinni.

Koska se oli ärsyttävää, mutta en viitsinyt sanoa mitään, menin jonosta pois "hakemaan muuta".

No myöhemmin, kun se maskiton eukko oli ostanut jotain + tupakkaa, se jäi kämmäämään jotain siihen kassan kohdalle turhan kauan niin, että jouduin odottamaan siellä liukuhihnan toisessa päässä valehtematta 4x kauemmin mitä olisi normaalisti mennyt (olen nopea)

No odottaessani äkäisesti, että se akka häipyisi helvettiin siitä kassalta kassan ja myyjän läheisyydestä, katsoin taakseni ja takanani oli tällä kertaa 40-50 mieshenkilö jolla oli maski + turvaväli

Summa summarun: henkilöt jotka eivät käytä maskia ovat välinpitämättömiä typeryksiä

No äläpä yleistä. En pysty käyttämään maskia näin talvella, koska pääni röörit ovat lähes tukossa vain siitä ilosta, että on talvi kun käväisen ulkona. Lisäksi limakalvoni turpoavat yliherkkyyden takia milloin mistäkin, maskin laittaminen on samaa kuin minut yritettäisiin tukehduttaa. Lisäksi minulla on astmaoireita.  Töissä käytän visiiriä. Kaupassa pidän aina muihin turvavälin ja yritän kiertää ihmiset kaukaa. Mitä muut maskilliset tai  maskittomat eivät kyllä useimmiten tee, vaan pakko on niiden ängetä kapeasta käytävästä pintaa hipoen ohi.

Lisäksi kun kattoo maskillisten maskin käyttöä, niin silmänlumeksi se osalla on. Sivuilta ja ylhäältä hengitys ja pisarat kyllä kulkee ulos. Että ihan sama onko sitä maskia vai. Tärkeämpää on se, ettei yski ja aivastele, niin että pisarat leviää ja sen suunsakin voisi kaupassa pitää kiinni eikä jäädä sinne juoruilemaan. Ja desinfioida ne kätensä. Se, että pesin ne kotona lähtiessä ei ole mikään tekosyy, olla niitä desifioimatta. Ilmeisesti et sen jälkeen koskettanut yhtään mitään vai? Kummasti niitä, jotka eivät niitä käsiä desinfio, on ylllättävän paljon. Ja turha perustella, että se aina haisee pahalle. Kevään jälkeen en niitä pahanhajuisia havainnut. Lisäksi moneen paikkaan on ilmaantunut sellaiset annostelijat, ettei tarvi edes käsin koskea.

Vierailija
70/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku maskihysteerikko kertoa miten lukee seuraavan tekstin pätkän? Ja valitan pätkä ei ole youtubesta eikä siinä ole mainoksia.

"Emeritaprofessori Marjukka Mäkelä kertoo, että uutta tutkimusnäyttöä kasvomaskien hyödyistä ei ole saatu. STM:n kevään selvityksen aineistosta

"Ei uutta tutkimusnäyttöä maskien hyödyistä"

Emeritaprofessori Mäkelä kertoo, että maskien käytön hyödyistä ei ole tullut uusia satunnaistettuja tutkimuksia keväisen selvityksen jälkeen.

– Johtopäätös ei ole muuttunut mihinkään. Kaiken kaikkiaan ei ole uutta tutkimusnäyttöä siitä, että maskit väestössä käytettyinä vaikuttaisivat infektion leviämiseen, Mäkelä kertoo."

Ja sitten kertoo miksi kaikkien olisi pakko käyttää maskia?

Vierailija
71/71 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käyttää maskia vasta viime viikolla. Ja hassusti ekana päivänä kaupassa, olin ainut kellä oli maski päässä henkilökunnan lisäksi, jotain papparisiahan siellä vaan oli mut vähän huvitti. Koska niitä vartenhan mä sen mun maskin päähän laitoin ettein niiden tarvi ahdistua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi