Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole vielä tehnyt mitään joulun eteen

Vierailija
12.12.2020 |

En ole leiponut, en ostanut lahjoja, enkä ole koristellut kotia. Onko ketään muuta samassa tilanteessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytön lahja hommattu ja itselle ostin salesta hyasintin. Muutamat pihavalot laitettiin jo lokakuussa. Ei yhtään mitään muuta. Ja miehen kanssa sovittiin ettei yhtään lahjaa toisillemme. Kinkku pitäisi tilata, mutta siinä se valmistelu sitten onkin.

Vierailija
2/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin joulu ei tänävuonna tulisi lainkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monena jouluna ollut tässä vaiheessa. Ja silti on tullut niitä jouluja joita lapseni muistavat lämmöllä.

Mitä mielestäsi nyt pitäisi olla tehty joulun eteen, jotta se olisi hyvä joulu ?

Vierailija
4/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kuin joulu ei tänävuonna tulisi lainkaan

Kyllä mä joulusta tykkään ja samanlainen joulu meille tulee kuin silloinkin kun ei ole koronaa. Odotan vain että mies ja lapsi siivoavat. ap

Vierailija
5/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen jo ostanut lahjat, lähettänyt joulukortit ja huomenna leivomme piparit.

Vierailija
6/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoslista on tehty, itseasiassa jo kuukausi sitten. Muutoin ei mitään.

Vierailija
7/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen jo ostanut lahjat, lähettänyt joulukortit ja huomenna leivomme piparit.

Hieno juttu. Mä en kortteja lähetä, en ole vuosiin lähettänyt ja tuskin leivon pipareita tai torttuja, kun perhe syö niitä pari kappaletta ja muut saa heittää joulun jälkeen roskiin. ap

Vierailija
8/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin olen tässä vaiheessa tehnyt muuta kuin hankkinut yksittäisiä lahjoja jostain alennusmyynneistä tme.

Ihan perinteisesti meillä siivotaan vasta pari päivää ennen joulua. Sen jälkeen laitetaan muut koristeet, kuusi vasta aatonaaton iltana. Ruoat ostetaan myös aika viime tipassa, kinkku ehkä viikkoa ennen, koska ne ovat joskus loppuneet. Leivonnaiset ei sen kummemmin kuulu meillä jouluun, kuin että piparkakkuja leivotaan valmistaikinasta pieni satsi ja joulutorttuja samoin pieni satsivalmistaikinasta. Eu olla oikein makeiden leivonnaisten ystäviä. Kalat ja muut ns. alkupalat on tärkeitä, eikä niitä viitsi ostaa kauhean paljon ennakkoon.

Nyt olen itse asiassa ostanut valmiiksi lahjoja enemmän kuin koskaan, koska olen tilannut niin paljon netistä.

Vierailija
9/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut melkein kaikki lahjat, siivoan ensi viikolla ja teen laatikot, tänä vuonna en osta kinkkua, ostan porsaan fileen ja paistan sen, asun yksin. Jos tyttären perheelle voi mennä, saan kinkkua siellä, mutta täälläkin n jo koronaan, joten varmaankin olen yksin. Taidan leipoa hyvin pienen taikinan hasselpähkinäpullia ja teen suklaarouhe- ja hiekkakakut. Tortuista en välitä, enkä pipareista.

Toivottavasti ensi jouluna voimme olla taas yhdessä.

Vierailija
10/10 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein vietetä joulua. Yhden asian olen tehnyt: puhdistanut kahvinkeittimen eilen oikein pitkän kaavan mukaan! :D Joulusiivous siis tehty. Lahjoja? Ei. Siivous? Sutaistaan. Ruoka? Ostetaan pari pvää ennen ja mahd. paljon tehdään itse. Eli makoilen tässä palstailemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi