Tuttu sanoi että jalkani näyttävät turvonneilta. Oliko teistä törkeä kommentti?
Hän ei ollut aiemmin nähnyt jalkojani. Ne eivät ole turvonneet, vaan luonnostaan nilkkani ovat paksut. Myös äidilläni on sama, ja aina on ollut näin, eli ei ole mistään turvotuksesta kyse vaan jalan muodosta.Törkeä kommentti, kun nilkkojen paksuuden takia minulla on muutenkin ollut välillä huono itsetunto, hän oletti että se on jotain turvotusta. Ei kun mun jalat on tällaset luonnostaan!
Kommentit (41)
Minulla on myös paksut nilkat, ei ole turvotusta. Toisilla voi olla myös nilkoissa selluliittia. Itselläni on. Nilkan ympärysmitta on n.29 cm. Ja tyytyväinen olen. Kaikki ei ole rimpulajalkoja
Vierailija kirjoitti:
23cm .
Eihän ne ole paksua nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23cm .
Eihän ne ole paksua nähnytkään.
Tuo en ollut ainakaan minä. Odottakaa, voin etsiä mittanauhan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvonneet jalat voi olla merkki sairaudesta. Itse olen sairaanhoitaja ja olen jopa kysynyt puolitutulta onko diagnoosia ja kun ei ollut, pyytänyt lupaa kokeilla minkälainen turvotus on kyse.
No ole hyvä ja kerro mikä sairaus mulla sitten on? Jalkani ovat olleet AINA tällaiset. Sinäkin lähdet nyt jauhamaan samaa, että kyseessä on turvotus, no ei ole mikään turvotus vaan JALAN MUOTO!
ap
Minkä muotoiset sun aivot on?
Nilkka on kapeimmasta kohdasta ympärysmitaltaan 24cm. Kun monien muiden ihmisten jalkoja katsoo takaapäin, niin kantapään yläpuolella on sellainen ohut luiseva osio. Minulla ei tuota ohutta luisevaa juttua ole, vaan jalkani on tasaisen ja pehmeän näköinen.
ap
Jalkojen turvotus voi olla usein merkki vakavista terveysongelmista. Ehkä hän oli vastikään lukenut asiasta tms. ja ilmaisi huoltaan hieman ajattelemattomasti..
Vierailija kirjoitti:
Törkeää tuollainen, että oletetaan että vain siro nilkka on normaali, ja kaikki muu on epänormaalia ja "turvonnutta". Minulla on ollut huono itsetunto jo ennen tätäkin, esim. kesällä on kynnys käyttää mekkoja ja hameita, aina tuntuu, että kaikki katsovat nilkkojani. Eli kiitos vaan vahvistuksesta, nilkkani näyttävät turvonneilta...
ap
On törkeää nimitellä toisia törkimyksiksi, jos toinen tietämättömyyttään on sanonut jotain.
Mielestäni tuo ei ole aihe, josta kannattaa suuttua/ottaa itseensä. Ole ylpeästi siitä mitä olet.
Oijoi. Mun nilkka on n. 23 senttiä kapeimmasta kohdasta, eikä siinä ole ohutta luisevaa osiota, vaikka se näyttääkin siltä, koska kantapääni on tosi iso.
Millä oikeudella pilkkaat isokantapäisiä, joiden paksuhko nilkka näyttää takaapäin luisevalta??!!
Miksi yleensä katselet muiden nilkkoja? Mielestäni on todella törkeää kiinnittää huomiota toisten nilkkoihin ja vielä analysoida niitä keskustelupalstoilla! Sitten vielä kehut että nilkkasi ovat tasaisen ja pehmeän näköiset! Haukut minun nilkkojani samalla luiseviksi ja kantapäitäni isoiksi! ( 😲 )
Vierailija kirjoitti:
Oijoi. Mun nilkka on n. 23 senttiä kapeimmasta kohdasta, eikä siinä ole ohutta luisevaa osiota, vaikka se näyttääkin siltä, koska kantapääni on tosi iso.
Millä oikeudella pilkkaat isokantapäisiä, joiden paksuhko nilkka näyttää takaapäin luisevalta??!!
Miksi yleensä katselet muiden nilkkoja? Mielestäni on todella törkeää kiinnittää huomiota toisten nilkkoihin ja vielä analysoida niitä keskustelupalstoilla! Sitten vielä kehut että nilkkasi ovat tasaisen ja pehmeän näköiset! Haukut minun nilkkojani samalla luiseviksi ja kantapäitäni isoiksi! ( 😲 )
Ota nyt jo ne lääkkeet! Kukaan ei ole puhunut mistään isoista kantapäistä, paitsi sinä.
Vierailija kirjoitti:
No mutta ei kai se kysyjän vika ole, jos sulla on paksut nilkat? Oliko kysyjä asberger tai muuta vastaavaa? Joiltakin tulee tahdittomia kysymyksiä. Anna anteeksi.
Onko sulla aina ollut noin iso pää?
Oli törkeä kommentti. Minulla on sama tilanne kuin ap:lla, jalkani ovat paksut ja näyttävät siltä kuin nilkkaa ei olisi lainkaan. Olen kuitenkin aina ollut hoikka/normaalipainoinen. Kyseessä on ainakin jossain määrin rakenteellinen asia, lyhyet sääret, mutta olen myös epäillyt, että minulla saattaa olla lievä lipoödeema. En todellakaan halua kuulla huomauttelua jalkojeni ulkonäöstä. Olen ilman huomautteluakin kivuliaan tietoinen siitä, että ne eivät todellakaan ole niin sirot ja kauniit kuin toivoisin. Riippumatta siitä onko tila normaali vai ei, on moukkamaista huomautella negatiivisesti toisten ulkonäöstä tai tiedustella sairauksista tai vammoista, jos henkilö itse ei ota asiaa ensin puheeksi. On kökköä käytöstä kulkea huomauttelemassa, vaikkapa että ”onpa sinulla ohuet hiukset” tai ” sun akne näyttää aika tulehtuneelle” tai ”tiesitkö, että vyötärölihavuus on haitallista?” Tai että ” sun jalat näyttää aika turvonneille”.
Arvasin jo otsikosta, että joku paksujalkainen valittaa, kun on ottanut itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin jo otsikosta, että joku paksujalkainen valittaa, kun on ottanut itseensä.
Sinäkö et sitten loukkaanu, jos joistain sinun jostain vähemmän viehettävistä piirteistäsi huomautetaan? Tai ilmeisestä heikkolahjaisuudestasi?
Itselläni on myös lyhyet jalat ja kun painoa iän myötä kertyi huomasin itse (!), että nilkkani näyttivät pönköiltä. Ihmettelin, miksi tuolta näyttävät, mutta kas. Nyt on 12kg paino pudonnut ja nilkatkin on tulleet taas esiin eli se olikin vain alas valunutta läskiä. Olisit voinut siis todeta, että ehei, se on läskiä vaan.
Uskon, että jos laihdutat niin saat itsellesi kauniit nilkat, jos ei ole esim. diabetesta tmv. vaivaa joka kerryttää nestettä. Eli ota loukkaantumisen sijaan mielummin sisuuntuminen, että vielä minä sulle nilkat näytän. Siinäpä sinulle motivaatiota, voi pitää niitä hameitakin sitten ensi kesänä huoletta.
Ei oo kiva huomautella toisten ulkonäöstä. Mutta kannattaa noin muuten opetella hyvöksymään itsensä niin ei tarvi vertailla nilkkojaan muihin. Ja jos lohduttaa niin ketään ei kiinnosta random mamman nilkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvonneet jalat voi olla merkki sairaudesta. Itse olen sairaanhoitaja ja olen jopa kysynyt puolitutulta onko diagnoosia ja kun ei ollut, pyytänyt lupaa kokeilla minkälainen turvotus on kyse.
No ole hyvä ja kerro mikä sairaus mulla sitten on? Jalkani ovat olleet AINA tällaiset. Sinäkin lähdet nyt jauhamaan samaa, että kyseessä on turvotus, no ei ole mikään turvotus vaan JALAN MUOTO!
ap
Eihän tuo kirjoittaja sinun jaloistasi mitään sanonut, mutta sinä alat heti huutamaan!?! Näytät olevan jalkojesi suhteen tosiaan poikkeuksellisen herkillä.
Voiko pikkulapsena (alle 3v) ollut reipas ylipaino aiheuttaa tuota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et sitten loukkaanu, jos joistain sinun jostain vähemmän viehettävistä piirteistäsi huomautetaan? Tai ilmeisestä heikkolahjaisuudestasi?
Olen eri, mutta en loukkaantuisi, jos se viittaisi terveysongelmaan. Turvonneet jalat voivat olla vakava asia. Ja se nilkka on voinut näyttää turvonneelta vaikka onkin paksu eli huomio ei ole kiinnittynyt paksuuteen vaan turvotukseen.
Jos mulle sanottaisiin noin niin en ärsyyntyisi vaan huolestuisin. Että onko ne todella turvonneet ja mistä johtuu.