Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistosta valmistunut: pääaine millaisia työtarjouksia saat?

Vierailija
02.05.2014 |

Heti valmistumisen jälkeen tarkoitan. Millaiset on yliopistokoulutetun työmarkkinat?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjouksia? Onko tämä joku vitsi olevinaan?

Vierailija
2/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin hyvin pitkälti alasta. Itse valmistuin puheterapeutiksi ja sain oikeastaan valita useammasta työpaikasta jo ennen valmistumistani, koska meistä on hirveä pula koko Suomessa (Oulun seutua lukuun ottamatta ja en ole sieltä). Kai nyt kuka tahansa arvaa että vaikkapa lääkärin ja etnomusikologin työllistymismahdollisuudet ovat hyvin erilaiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:05"]Työtarjouksia? Onko tämä joku vitsi olevinaan?

[/quote]

Tätä mietin minäkin. :D

Vierailija
4/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:05"]

[/quote]

Logopediaa pääaineenaan lukenut puheterapeutti-kolmonen vastaa: minä ainakin olen saanut paljonkin työtarjouksia.

Vierailija
5/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ihan vielä valmistunut, mutta tarjouksia on ollut jo muutama.

Kesätöissä minulle tarjottiin äitiyslomasijaisuutta ihan ok palkalla, mutta keskeneräisten opiskelujen takia en tätä paikkaa ottanut vastaan. Tämän lisäksi minulle on tarjottu töitä pienestä aloittelevasta yrityksestä (jossa siis työskentelen nytkin osa-aikaisena) työpaikkaa, joka voisi tulevaisuudessa olla aika hyvä pesti, jos firma ottaa tuulta siipiensä alle. 

Näiden parin tarjouksen lisäksi olen tulevaan kesätyöpaikkaani ilmaissut kiinnostukseni työelämään siirtymisestä ensi syksynä, joten ei sitä tiedä poikisiko kesätyöt sen ehkä parhaimman tarjouksen. 

Pääaineeni on markkinointi (tuleva KTM siis). Tiedostan kylläkin, että pääaineellani ei oikeastaan ole mitään tekemistä näiden työtarjousten ja mahdollisuuksien kanssa, vaan kaikki on kiinni suhteista ja luomistaan kontakteista. Verkostoituminen tuntuu olevan päivän sana ja näiden verkostojen kautta itse olen ainakin kesätyöni ja nykyisen työni hankkinut. 

Vierailija
6/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteilijät? Fysiikkaa, matematiikka, kemiaa tai maantiedettä opiskelleet?

Vierailija
7/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:05"]

[/quote]

Logopediaa pääaineenaan lukenut puheterapeutti-kolmonen vastaa: minä ainakin olen saanut paljonkin työtarjouksia.

[/quote]

Tuli jo selväks

Vierailija
8/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:05"]Työtarjouksia? Onko tämä joku vitsi olevinaan?

[/quote]

hih. Head hunterit juoksee ihan perässäni ;)

Vierailija
9/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa Manulle ei lankea illallinen eikä maisterille tarjota työtä. Kyllä se on vaan niin, että itse on oltava aktiivinen ja seurattava oman alan työmarkkinoita. Liian kranttu ei alkuun kannata olla. Tärkeintä on hakea tarjolla olevia työpaikkoja. Ensimmäinen työpaikka ei ehkä ole se unelmien paikka huippukorkealla palkalla, mutta tärkeintä onkin hankkia työkokemusta. Aina voi hakea uusia paikkoja, kun niitä aukeaa. Liian usein ei ehkä kannata vaihtaa paikkaa, ettei saa mainetta, ettei kestä missään. Nyt kynä kauniiseen käteen ja hakemusta ynnä CV:tä laatimaan!

Vierailija
10/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Fy+ke+ma+open pätevyys on ihan ok:sti työllistävä, kuulema. Mitään tarjouksia tuskin esitellään mutta töihin pääsee melko varmasti ainakin johonkin ja joksikin aikaa. Ja arvoisa puheterapeutti, alasi onkin niiden muutamien oikeasti työllistävien joukossa (kiitos Kelan ts. koko Suomen kansan maksamien korvausten...), joten työtarjouksilla brassailu ei ole ihan kauhean tyylikästä...:/

Vierailija
11/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tyylittömämpää on tylyttää ihmistä, joka on ihan omilla ansioillaan saanut työpaikan, vaikka se verorahoista maksettaan..

Vierailija
12/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tyylittömämpää on tylyttää ihmistä, joka on ihan omilla ansioillaan saanut työpaikan, vaikka se verorahoista maksettaan..

Vierailija
13/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede pääaineena. Jo neljännen opiskeluvuoden jälkeen vuokralääkärifirmat soittelivat ja kyselivät töihin, samoin mm. terkkareista kyseltiin kesälääkäriksi.

Vierailija
14/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäriopiskelijoille maksetaan koulutukseen kuuluvasta, no, harjoittelusta?

Vierailija
15/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:41"]Mitä lääkäriopiskelijoille maksetaan koulutukseen kuuluvasta, no, harjoittelusta?[/quote]

tonnin luokkaa

Vierailija
16/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:41"]Mitä lääkäriopiskelijoille maksetaan koulutukseen kuuluvasta, no, harjoittelusta?[/quote]

Jos tarkoitat amanuenssuureja (4kpl), niin reilun tonnin kuussa.

Vierailija
17/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:45"]

Jos tarkoitat amanuenssuureja (4kpl), niin reilun tonnin kuussa.

[/quote]

Näköjään siis 1533,37e on tarkka palkka nykyisin.

Vierailija
18/18 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 20:16"]

^ Fy+ke+ma+open pätevyys on ihan ok:sti työllistävä, kuulema. Mitään tarjouksia tuskin esitellään mutta töihin pääsee melko varmasti ainakin johonkin ja joksikin aikaa. Ja arvoisa puheterapeutti, alasi onkin niiden muutamien oikeasti työllistävien joukossa (kiitos Kelan ts. koko Suomen kansan maksamien korvausten...), joten työtarjouksilla brassailu ei ole ihan kauhean tyylikästä...:/

[/quote]

Oletko ihan tosissasi? :D Logopediaan otetaan yliopistosta riippuen 10-30 uutta opiskelijaa joka vuosi ja sisäänpääsyprosentti on jotain siinä 2-5 prosentin hujakoilla. Sinne pääsemisessä ja sieltä valmistumisessa on ihan oma hommansa, ei tarvitse tulla tänne itkemään jos on itse huonommin työllistyvässä ammatissa. T: yksi, joka on toivottavasti joskus vielä puheterapeutti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi