Joko täytit veroilmoituksen? Kauanko meni puuhassa?
Kommentit (11)
En enää muista. Kauan meni ja varmaan väärinkin.
En ole sen koommin tehnyt kun tuli esitäytetyt käyttöön, myökään yrittäjänä en tyhnyt sitä itse, kirjanpitäjä teki samalla kun teki tilinpäätöksen.
Nyt kun arvopapereiden luovutusvoitot ja -tappiotkin olivat valmiina, ei tarvinnut täyttää edes lomaketta 9A. Hienoa!
En ole, inhottaa ajatuskin. Kotitalousvähennus, vuokratulot ja työmatkakulut pitää laskeskella, kyllä siinä muutama tunti menee.
Kotitalousvähennys ainoa ilmoitettava, meni ehkä 10 min kun paperit oli valmiiksi kasassa.
Tein pääsiäisenä, aikaa meni noin 10 minuuttia. Laskin työmatkakulut. Kaikki muu oli valmiina ja oikein.
Mulla oli 8 sivua tarkistettavaa ja pari keski-isoa virhettä löytyi + lisäksi oli sekä ansiotuloista että pääomatuloista tehtäviä vähennyksiä ja ilmoitettavia ulkomaisia omistuksia, niin siksi meni tuo 4 tuntia. Oli kyllä harvinaisen hyvin nuo paperit tallessa, joten paperien etsimiseen ei mennyt yhtään aikaa.
[quote author="melba" time="02.05.2014 klo 17:20"]
Itse sain juuri valmiiksi. Aikaa meni noin 4 tuntia.
[/quote]Oho, sulla taitaa olla aika paljon kaikenlaista vähennettävää.
Täytin netissä samana päivänä kun ehdotus tuli. Olisko menny kaikkine napsutteluineen ja kirjautumisineen jotain 5 minuuttia, eli lisäsin sinne työmatkavähennytkset oman auton käytöstä ja pätevä selitys syyksi.
Ilmoitettavaa, tarkistettavaa ja vähennettävää. Kaikkea on aika paljon. Tänään varmaan työn alle miehen veroilmoitus - se on kyllä helpompi kuin minun, menee varmaan alle 2 tunnin.
Reilun tunnin taisin laskea ja täytellä. Yrittäjä olen ja tein itse tilinpäätöksen samalla.
Oho, nyt vasta! Mä tein jo maaliskuussa, oon siis ennakkoverovelvollinen. Ei siinä kauaa mennyt, oon hoitovapaalla ja teen töitä vain sivutoimisesti. Ehkä tunti.