Joulupöydän inhokit?
Laatikot ovat pakkausmateriaalia, eivät sovellu ihmisen ruuaksi. Piparit maistuvat pahvilta.
Kommentit (31)
Melkein kaikki perinteinen. Viime joulusta on liian vähän aikaa, jouluruoat ovat liian tuoreessa muistissa. Harmi sinänsä.
Oikeastaan kaikki: kinkku, kalat, laatikot, kotijuusto, sienisalaatti hyi, hyi ja hyi!
Vain riisipuuroa voin syödä ja sitäkin ehdottomasti ilman sekahedelmäsoppaa!
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki perinteinen. Viime joulusta on liian vähän aikaa, jouluruoat ovat liian tuoreessa muistissa. Harmi sinänsä.
Onko sulla sama pizzan kanssa? Että viime pizzasta vain vuosi aikaa, joten ei yhtään tee mieli?
Vierailija kirjoitti:
Anoppi pöydän päässä.
Onko teillä anopin kanssa siis suuseksiä jälkkäriksi?
Jouluruoista ainoa maistuva ruoka on graavilohi jota teen monesti vuoden aikana. Kaikkia muita ruokia teen/syön korkeintaan kerran vuodessa koska ne ovat huonon makuisia. Kinkku on ihan hyvänmakuista muutaman päivän ajan kunnes se kuivuu.
Kaikki ruoka menettelee, mutta ainakin yleisillä joululounailla taustalla pauhaavat joulurallatukset vievät ruokahalun.
Mä en ole koskaan tykännyt sillistä, mutta eipä tuo mikään ongelma ole, eikä kukaan sitä vaadi syömään. Kinkku inhottaa myös, mutta tänä jouluna me tehdään kaikki vegaanisena, paitsi kalat on messissä. Lohi kyllä uppoaa mulle. Olen pesco-vegetaristi (ei munaa, maitotuotteita, gelatiinia tai lintuja/punaista lihaa). Olen kahdestaan äitini kanssa, häntä ei haittaa vaikka kinkku jää.
On muistettava , että menneinä aikoina joulupöytään tehtiin parasta siitä, mitä sattui keskellä talvea olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi pöydän päässä.
Onko teillä anopin kanssa siis suuseksiä jälkkäriksi?
Kyllä, anopin anjovista jälkkäriksi.
Riisipuuro, sekahedelmäsoppa, rosolli, lanttu ja perunalaatikko, lipeäkala+kastike ja rosolli. Yhhyhh.
Lanttulaatikko, silli.
Ja vihreät kuulat, alkoholiglögit, liköörikonvehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sama pizzan kanssa? Että viime pizzasta vain vuosi aikaa, joten ei yhtään tee mieli?
Ei. Syön sitä kerran viikossa ja hyvin maistuu.
Kinkku ja laatikot. Kalat ja rosolli on hyviä.
Miksi ihmeessä te teette ruokia joista ette pidä? Jos nyt on kyse siitä että pari ruokalajia on pahoja mielestänne mutta muut pitävät niistä niin eihän niitä ole ottaa itselle.
Itse satun pitämään suurimmasta osasta jouluruokia. Niistä joista en pidä en tarjoa ellei ole toisen herkkua. Silloin sitä on pöydässä tarjolla mutta en syö sitä. Simppeliä.
Sen sijaan inhoan silliä ja perunasalaattia/nakkeja. Ei ole ollut millään muotoa ongelmallista järjestää sellaista vappua että ne perheenjäsenet jotka pitävät noista saavat niitä perinteisesti vappuna ja tarjolla on myös niin paljon muutakin ettei ne nakit yms haittaa pätkääkään.
Kaikki jouluruoka käy mitä tarjolle on asetettu. Syödään sitä mikä itselle maistuu ja turhat nipottelut ja asiattomat arvostelut juhlapöydän antimista on jätettävä pois, loukkaavat illanviettoon kutsujaa joka on nähnyt vaivaa, ymv. ymv. näännyksiin asti, että kaikilla olisi mukavaa ja pääsisi itsekin nauttimaan muiden seurasta. Jos pääsette valmiiseen joulupöytään, niin nauttikaa, kiittäkää emäntää vieraanvaraisuudesta ja viekää muutakin kuin kahvia tai suklaarasia tuliaisina.
Ai niin siis siihen mitä ap kysyi, tarkoitatko pöydän ympärillä olevia vai ihan oikeasti sitä mitä joulua viettämään kutsutuille tai kutsumattomille on tarjolla. No jos haluan olla rehellinen, niin inhoan heitä jotka istuvat juhlapöytään narisemaan/arvostelemaan, pilaamaan mun tunnelman. Kysymys heille, miksi sitten otatte kutsun vastaan. Kyllä te tiedätte jo entuudestaan mitä teidän mahdollisesti iäkkäät omaiset juhlapöytään kattavat.
Lipeäkala