kitalaessa haavaumat??
mulla on nyt kolmatta päivää kitalaessa kaksi todella kipeää haavaumaa, jotka ei siis ole aftoja ja en löydä oikein netistäkään mitään apua. olen laittanut haavaumiin aftexia (geeliä, joka on tarkoitettu aftoille, rakkuloille ja suun pienille haavaumille), sekä syönyt särkylääkettä, mutta ei tunnu helpottavan. syöminen on lähes mahdotonta ja tuntuu, että henkikin haisee enemmän kuin normaalisti. onko kellään mitään hajua mikä tämä voisi olla, mistä johtuu ja millä saisi helpotusta?
Kommentit (9)
Käy hammaslääkärissä ennemmin kuin tavallisella lääkärillä.
Et ole polttanut kitalakeasi tai syönyt sipsejä? Ne voi vaikuttaa tuollaiseen.
[quote author="melba" time="02.05.2014 klo 15:54"]
Käy hammaslääkärissä ennemmin kuin tavallisella lääkärillä.
Et ole polttanut kitalakeasi tai syönyt sipsejä? Ne voi vaikuttaa tuollaiseen.
[/quote]
En mielestäni ole kyllä polttanut suutani, mutta juustonaksuja söin kyllä ennenkuin nämä haavaumat tuli. ap
Lääkäriin.
Onko sulla siitepölyallergiaa? Jos joku ristiallergia?
Saattaa siis olla vaan vapun sipsikitalaki. Jos eivät häviä viikossa, niin sit menisin hammaslääkäriin / suukirurgille. Imeskeltävää bepanthenia vois harkita ehkä?
Sipsit/kovat karkit esim. turkin pippurit tekee mulla tuota. Menee ohi muutamassa päivässä.
Eli diagnoosi vappu menee ohi viikossa. Tulee vuoden kuluttua uudelleen.
Eiku...
Niinpä mitä söit poikkeuksellista, tai mitä laitoit suuhun?
Esim. Vappupillin muovikemikaalit...
Muistele mitä imeskelit.
Hmm, mietin kyllä että viimevuonna juuri samoihin aikoihin oli tämä sama ongelma. Juuri tuossa heti etuhampaiden takana kitalaessa 1-2 haavaumaa, ihan perkeleen kipeitä, että voisiko olla juuri jotain allergiajuttuakin? Syön säännöllisesti allergialääkkeitä, enkä ole syönytkään mitään uutta. ap
Mene lääkäriin.