Lyhyet muisikatkot - onko syytä huoleen?
Minulle on viime aikoina käynyt muutaman kerran niin, että en muista tehneeni jotain asiaa. Esim. kaupan kassalla havahduin, että minun piti ostaa maitoa, ja olin jo kääntymässä takaisin, mutta sitten huomasinkin, että siinähän se purkki on korissa...eikä minulla ole mitään muistikuvaa, että olisin edes käynyt maitohyllyn luona. Vastaavanlaisia on tapahtunut muitakin. Vähän pelottaa - onkohan tämä merkki jostain vakavammasta?
Kommentit (10)
Voi johtua myös väsymyksestä/stressistä, mutta jos asia jatkuu niin kannattaa varmuudeksi käydä lääkärillä. Ei siitä ainakaan haittaa olisi käydä.
Niska on pahasti jumissa, mutta ei kai muita oireita. Tyypillisesti nämä black outit ovat käyneet siis ilmi tekemisen seurauksista, siis että olen selvästi tehnyt jonkin asian, mutta ei ole mitään muistikuvaa tästä itse tekemisestä. En siis varsinaisesti unohtele esim. tapaamisia. Huolestuttaa kyllä silti vähän, kun näitä on ollut useita viime aikoina, eikä ole aiemmin ollut tällaista.
Hei. Minulla on samanlaisia, omalla kohdalla epäilen syyksi väsymystä ja stressiä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 15:12"]Hei. Minulla on samanlaisia, omalla kohdalla epäilen syyksi väsymystä ja stressiä.
[/quote]
Lohduttavaa, että muillakin on tällaisia - ehkä tämä on sittenkin vaaratonta, kun ei kerran ole muita oireitakaan. Ap.
Luin eka "Lyhyet muusikot" ja mietin mikä heisäs huolestuttaa.
Pitäis ehkä uusia rillit :)
En nyt sanoisi vaarattomiksi, jos ne ovat vakavan stressin seurausta. Ota yhteyttä työterveyshuoltoon, jos sinulla on sellaiseen mahdollisuus.
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös aiheuttaa vastaavia oireita. Se voi olla sitä, varsinkin jos oireenasi on myös väsymystä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:45"]Kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös aiheuttaa vastaavia oireita. Se voi olla sitä, varsinkin jos oireenasi on myös väsymystä.
[/quote]
Ihan ot ja vailla katkeruutta tms mutta miksi kilpirauhasvaivoja ehdotetaan nykyään syyksi kaikkeen. Tuntuu olevan jo ihan muoti-ilmiö.
Mäkin ap veikkaisin väsymystä, stressiä? Onko sinulla pieniä lapsia, työstressiä? Mä ainakin unohtelen nykyään vaikka mitä. Just tollasia rutiinitekoja: maidon ostaminen, hampaiden pesu, vessan vetäminen....
Muistikatkot, piti olla otsikossa.