Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nuori kysyi, saisiko hänkin saunasiiderin

Vierailija
02.05.2014 |

Antaisitteko te? Ikää 16v.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Vaikea asia. Itse kuitenkin juotte. Osta alkoholiton.

Vierailija
2/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Kotona on parempi kokeilla kuin kylillä. Toisaalta sanoisin että kylillä ei sitten tehdä samaa ennen kuin ikää on sen verran että voi itse ostaa. Itse olen antanut lasten maistaa viinejä olutta ja kuohari heti kun ovat halunneet je eipä heillä sen jälkeen ole liiemmin ollut kiinnostusta asiaan. Kaikki ovat jo aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että kun juomasta ei tehdä kiellettyä niin se ei ehkä houkutakaan niin. Antaisin hänelle lasillisen tai pienen tölkin. Kunhan ei tavaksi tulisi nauttia perheen kesken ;)

Vierailija
4/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on asiassa hyvin yksiselitteinen. Itse kyllä antaisin, mutta samalla rikkoisin lakia, ja se tekisi minusta rikollisen. Aina ei tarvita tuomioistuimen lausumaa, jos rikkoo lakia on rikollinen.

Vierailija
5/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Maistaa saisi, mutta muuten selittäisin, että parempi odottaa vielä vuosi pari.

Vierailija
6/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi, paitsi alkoholitonta. Alkoholijuomat on syystä tarkoitettu täysi-ikäisille.

Vierailija
7/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai antaisin

Vierailija
8/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mei ikästen tarvii vielä juoda. Alkoholittoman siiderin voisin silti itse joskus ottaa saunajuomaksi :)

n16

Vierailija
9/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mei ikästen tarvii vielä juoda. Alkoholittoman siiderin voisin silti itse joskus ottaa saunajuomaksi :)

n16

Vierailija
10/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on poika niin jättäisin sen homovissyn antamatta. Tytölle tietty ok.

Vierailija
11/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Olen itse saanut hyvät juomatavat kasvatuksestani, ja haluan jakaa ne myös lapsilleni. 

Vierailija
12/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisi ottaa pari maistiaishörppyä omasta, mutta en omaa ostaisi. Saisi limppari hänelle vielä kelvata.

Vierailija
13/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiselle alkoholin antaminen on rikos! En antaisi, enkä ole antanut omille lapsilleni.

Vierailija
14/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:05"]

n16

[/quote]

Minkä ikäisten tarvii jo juoda? :)

m65

Vierailija
15/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 13:05"]

n16

[/quote]

Minkä ikäisten tarvii jo juoda? :)

m65

[/quote]

Kyllä 49-vuotiaan tarttis jo opetella.

Vierailija
16/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Mitä yhden pienen siiderin kieltämisellä voittaa? Kaikki on joskus rikkonut lakia.

Vierailija
17/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noille nykyajan teineille voi kertoa, mitä me tehtiin aikanaan. Mä aloitin ryyppäämisen 12-vuotiaana ja 15 iässä olin jo vanha tekijä. Teini on nyt 15.

Vierailija
18/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 14:09"]

Eihän noille nykyajan teineille voi kertoa, mitä me tehtiin aikanaan. Mä aloitin ryyppäämisen 12-vuotiaana ja 15 iässä olin jo vanha tekijä. Teini on nyt 15.

[/quote]

Mamman maksa on varmaan kivassa kunnossa.

Vierailija
19/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin antaisin. Olenhan minäkin tuon ikäisenä saanut silloin tällöin ja eiköhän se jossain vaiheessa tyttärellenikin selviä että tulihan sitä alaikäisenä jo oltua baarissa kaverin henkkareilla (siis minä olin :D). Turhaa mun on sitäkään kieltää. Omat vanhempani suhtautuivat vähän tekopyhästi tähän. Sain kyllä lähteä baariin 17 vuotiaana mutta eivät ikinä ostaneet mulle alkoholia. Toisaalta hyvähän se on kun tietäähän sen että menee ne nuoret jokatapauksessa jos haluavat, näin vanhemmat ainakin tietävät mistä etsiä ja kenen kanssa nuori on ollut jos ei kuulukkaan kotiin. Aijon samalla lailla toimia oman lapsenikin kanssa.

Ei tullut mitään alkoholistia musta ja veljestänikään vaan tosi rauhallista nuoruutta eleltiin aikamme, hankittiin samalla koulutukset ja nyt olemme molemmat perheellisiä. Tuskin se nuoresi rappioituu vaikka sen siiderin annatkin ;)

Vierailija
20/42 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmeessä :) kun näet hänet juomassa niin ehkä hän ei enää salassa lähde kavereidensa kanssa juomaan ja jos lähtee niin varmaan sitten helpommin kertoo missä menee yms eikä salaa lähde :) se on semmone pullolline ns lisää luottamusta