Päätä särkee aina tajuttomasti herätessä. Mistä se johtuu? Miten voin estää sen?
Kommentit (46)
No mulla taas oli aamupäänsärkyä vanhassa kodissamme, koska makuuhuoneen ilmanvaihto oli tajuttoman huono. Ikkunan raollaan pitäminen yöllä korjasi asian. :)
Korkea verenpaine oireilee noin, magnesiumia ja O-omegaa kehiin, sillä se lähtee
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:16"]No mulla taas oli aamupäänsärkyä vanhassa kodissamme, koska makuuhuoneen ilmanvaihto oli tajuttoman huono. Ikkunan raollaan pitäminen yöllä korjasi asian. :)
[/quote]
Kokeilenpa tätä. Kiitos. :) Ja jos tää ei toimi, saatan harkitakin kakkosen vinkkiä. -ap
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:18"]Korkea verenpaine oireilee noin, magnesiumia ja O-omegaa kehiin, sillä se lähtee
[/quote]
Mutta aina lääkärillä käydessä on todettu, että mulla on epätavallisen matala verenpaine. -ap
Veden puute! Jos olet juonut illalla huonosti ja nukkunut pitkän yön niin nestehukka.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:20"]Veden puute! Jos olet juonut illalla huonosti ja nukkunut pitkän yön niin nestehukka.
[/quote]
Seelvä. Kokeilen myös juomista :) Näitä neuvojahan tulee. Kiitoksia! -ap
Kuinka kauan tätä on jatkunut? Lakkaako särky, kun nouset ylös? Minkä tyyppistä särky on - vihlovaa, puristavaa, jyskyttävää...? Onko näköhäiriöitä? Onko verenpaine mitattu? Ovatko poskilihakset kipeät? Käytätkö alkoholia?
Minä myös suosittelisin pikaista yhteydenottoa lääkäriin.
Joo. Ilmanvaihto ja veden juominen voivat auttaa, mutta jos eivät auta, mene lääkäriin. Kuten kakkonen sanoi, aamupäänsärky (ja varsinkin jos siihen yhdistyy pahoinvointi) voi olla oire aivokasvaimesta.
Huono tyyny? Mä vaihdoin tyynyn niin päänsärky katosi.
Sama minulla kuin nro 10, kokeilepa tätä ensin!
Oven raolleen jättäminen on yksi hyvä kikka jota jo joku ehdottikin, toinen on toisenlaisen tyynyn kokeilu. Itselläni on käytössä memory foam-tyyny, samoin miehelläni. Mulla on hävinnyt niska-hartiaseudun kivut ja miehen kuorsaaminen on vähentynyt huomattavasti. Ostin nykyisen Ikeasta, mut Jyskillä on kans noita tyynyjä. Jyskistä oli mun edellinen tyynyni joka meni muutossa hukkaan.
Jos särky on darramaista ja satut vielä vaikka imettämään johtuu se todennäköisesti nestehukasta.
Mulla sama ongelma, lisäks kärsin pahoista migreeneistä. Käytännössä joka päivä särkee vähintään lievästi. Tuntuu että ainakin niska on jatkuvasti jumissa ja se pahentaa.. Pitää kokeilla tota jyskin tyynyä. Homma paheni kun sänky vaihtui mutta uuteen sänkyyn ei ole varaa..
Eihän huoneessa vedä? Meillä on miehen vaatimuksesta tuuletin aina yöt päällä, mikä aiheuttaa minulle lihasten jumittumista ja sitä kautta joka-aamuisen päänsäryn. .
Itselläni oli joka aamu päänsärkyä. Särky tuntui erityisesti ohimoilla ja otsassa.
Syyksi paljastui hampaiden tiukkaakin tiukempi yhteenpureminen unien aikana. Purentakiskot hävitti päänsäryn heti ekan yön jälkeen.
Eli sun vaiva varmasti riippuu vähän siitäkin millaista päänsärkyä se on.
Jos on niskat niin pahasti jumissa niin herään usein aamulla heti päänsärkyyn.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:22"]Kuinka kauan tätä on jatkunut? Lakkaako särky, kun nouset ylös? Minkä tyyppistä särky on - vihlovaa, puristavaa, jyskyttävää...? Onko näköhäiriöitä? Onko verenpaine mitattu? Ovatko poskilihakset kipeät? Käytätkö alkoholia?
Minä myös suosittelisin pikaista yhteydenottoa lääkäriin.
[/quote]
En tiedä, kuinka kauan on ollut. Pari vuotta ehkä? Siksi epäilen, että se tuskin on kasvain. Juon alkoholia harvoin, enkä saa siitä krapulaa. Kipu on jomottavaa ohimolla. Vaimenee tunnin parin kuluttua heräämisestä. Ei siihen liity pahoinvointia. Luulen, että kyse on vain jostain pienestä asiasta, niin koitan kokeilla näitä ikkuna-vesi-tyyny -neuvoja. -ap
Mene lääkäriin. En halua pelotella, mutta aamupäänsärky on usein oire aivopaineen noususta, joka taas voi johtua vaikkapa kasvaimesta..