Voiko kevytyrittäjä tituleerata itseään oikeasti "yrittäjäksi"
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi?
Minusta ei vaan vaikuta oikealta yrittäjyydeltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi?
Ap
Uteliaisuudesta Miten määrittelet sen, mitä on oikea yrittäjyys?
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi?
Ap
Yliopisto-opiskelija
En tiedä, ehkä se että hoitaa itse myös kaikki paperihommat ja alvin maksut, eikä ulkoista niitä näille laskutuspalveluille.
Eräs tuttava kotiäiti alkanut kevytyrittäjänä tekemään pientä hommaa, josta tuskin tienaa paljoa taskurahaa kummempaa.
Eräässä tilaisuudessa häneltä kysyttiin mitä tekee, vastasi että on yrittäjä. Minusta hänen olisi pitänyt vastata kotiäiti, sitä hän suurimmaksi osaksi on ja tekee.
Minä määrittelen yrittäjyyden niin, että sillä yrittäjällä todella on yritys. Toisin sanoen en pidä kevytyrittäjää oikeana yrittäjänä enkä oikein usko, että häntä sellaiseksi virallisestikaan määritellään.
Kyllä "oikea yrittäjäkin" voi ulkoistaa paperihommat esim sihteerilleen.
Kevytyrittäjyydessä kiinnostaa, voiko sitä yhdistää ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan samalla tavalla kuin esim keikkatyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi?
Ap
Yliopisto-opiskelija
En tiedä, ehkä se että hoitaa itse myös kaikki paperihommat ja alvin maksut, eikä ulkoista niitä näille laskutuspalveluille.
Eräs tuttava kotiäiti alkanut kevytyrittäjänä tekemään pientä hommaa, josta tuskin tienaa paljoa taskurahaa kummempaa.
Eräässä tilaisuudessa häneltä kysyttiin mitä tekee, vastasi että on yrittäjä. Minusta hänen olisi pitänyt vastata kotiäiti, sitä hän suurimmaksi osaksi on ja tekee.
Minusta taas on fiksuutta yrittää ulkoistaa e. siirtää muiden tehtäväksi sellaisia toimia, joita ei joko itse hallitse, ainakaan kovin hyvin tai joiden suorittaminen on tylsää ja vastenmielistä mutta joihin saa verraen helposi apua ja tukea. - Ikäänkuin sanoisit, että oikea yrittäjyys olisi sitä, ettei saisi käyttää toiminnassaan apua ja tukea vaan kaikki pitäisi hallita ja tehdä yksin, mahdollsimman pitkälle.
Yliopisto-opiskelija
huomatkaa että työkkäri voi katsoa teidät yrittäjäksi. jos tienaatte hyvin. eli maksatte sitten itse eläkkeenne aikanaan.
Kysymys taitaa olla tarkoitushakuinen. Onko kysyjän kevytyrittäjyys aikaansaanut suunsoittoa tästä syystä tyyliin että "et sinä mikään oikea yrittäjä ole" ja hakee täältä nyt vahvistusta, väheksymättä sitä kuitenkaan. Kyllä kai kevytyrittäjäkin poikkeaa työttömästä sosiaalipummista joka herkästi aukoo päätään esim. tällaisesta (ja joka muustakin asiasta) aina kun annetaan tilaisuus.
Osakeyhtiön perustaminen nyt vaan ei ole niin vaikeaa tai kallista että ihmettelen vaan tätä kevytyrittämistä, olettaen että liikeidea ja toimintamalli on ensinkään kestävällä pohjalla, ja vanhastaanhan meillä on jo freelancer verotusmalli. Vai ei kai aloittaja sitä tarkoita että ne utopistiset haihattelut meillä hoidellaan nykyään kevytyrittäjyytenä ja oikeat liikeideat sitten raskasyrittäjänä tjsp.?
Olen ajatellut tehdä vanhasta harrastuksestani ammatin tai ainakin puoliammatin juuri tuon kevytyrittäjyyden pohjalta. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja nuo hommat ovat minulle parasta mahdollista terapiaa, vielä parempaa terapiaa se olisi jos siitä saisi rahaakin, haluan maksaa veroja ja eläkemaksuja ja ulkoistaa paperihommat, niistä en ymmärrä mitään enkä halua opetellakaan.
En tiedä olisinko silloin yrittäjä, ammatinharjoittaja vai mikä, minulle se olisi yhdentekevää.
Miksei voisi?