Auttakaa, mitä tämä on????
alavatsaa välillä vihloo ja tuntuu kuin olisi minimaalisia menkkakipuja. menkat loppuivat pari pv sitten mutta tätä jatkuu on/offina koko kierron. (Kunnon kuukautiskipuja on 2 ensimmäistä vuotopäivää) Kierto on epäsäännöllinen 24-29pv ja pari kertaa on tullut tiputteluvuotoa keskellä kiertoa.
Kommentit (12)
Ilman koulutusta tai , mitään pätevyyttä paitsi av-mammailu, ilman näkemättä, tutkimatta ja ilman labroja sanoisin että se on vaiva, jonka selvittämiseen tarvitaan noita kaikkia. Paitsi av-mammoja. ;)
Tulee itselleni mieleen kohtutulehdus, mutta tosiaan ei voi tietää,
Ootapa, minä katson kristallipallostani...
en olettanut saavani täältä diagnosia MUTTA ajattelin että naisena saisin tukea/neuvoa muilta naisilta. onko tämä tavallista edes jossain määrin vai onko epänormaalia. En tiedä pitäisikö tilata aika yksityiselle gynelle vai soittaa terveyskeskukseen
Et kertonut ikääsi, käytätkö hormonaalista ehkäisyä tai onko raskauden mahdollisuutta. Mulla on ollut viime kuukausina samaa, joka johtuu hormonitasapainojen heittelystä. Kävin myös ultrassa kipujen vuoksi, eikä mitään löytynyt. Todennäköisesti johtuu siitä, varsinkin jos on epäsäännöllisyyttä. Jos kestää pidempään, käy lääkärissä.
Ikää 22v ei hormonaalista ehkäisyä, kondomit käytössä eikä raskauden mahdollisuutta. Ongelmia on ollut lokakuusta asti eli 7kk ajan vaihtelevasti kun lopetin syyskuussa ehkäisytabletit jotka eivät sopineet minulle. Oli virtsatietulehdus joka hoidettiin antibiooteilla lokakuussa ja siitä asti ollut ongelmia kuten alapää haissut mutta kaikki testit mitä ottivat ovat olleet puhtaat.. Nyt haisu ongelmat loppuneet mutta tullut välivuotoa. En tiedä onko pienet jomotuksetkaan kierron aikana normaalia..
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:28"]Ikää 22v ei hormonaalista ehkäisyä, kondomit käytössä eikä raskauden mahdollisuutta. Ongelmia on ollut lokakuusta asti eli 7kk ajan vaihtelevasti kun lopetin syyskuussa ehkäisytabletit jotka eivät sopineet minulle. Oli virtsatietulehdus joka hoidettiin antibiooteilla lokakuussa ja siitä asti ollut ongelmia kuten alapää haissut mutta kaikki testit mitä ottivat ovat olleet puhtaat.. Nyt haisu ongelmat loppuneet mutta tullut välivuotoa. En tiedä onko pienet jomotuksetkaan kierron aikana normaalia..
[/quote]
Se hajuongelma oli varmaan hiivatulehdus? Se tulee helposti antibioottikuurin jälkeen, kun antibiootit tappaa hyvätkin bakteerit. Minulla tuli se suuhun syksyllä.
Tai sitten vti ei ollut vti vaan klamydia. Mulla hoidettiin melkein puoli vuotta klamydiaa vti:nä, vasta kun aloin vuotamaan ihan holtittomasti, arvauskeskus teki tarvittavat labrat ja oikea syy selvisi. Onneksi ei aiheuttanut mitään komlikaatioita sitten myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:52"]
Tai sitten vti ei ollut vti vaan klamydia. Mulla hoidettiin melkein puoli vuotta klamydiaa vti:nä, vasta kun aloin vuotamaan ihan holtittomasti, arvauskeskus teki tarvittavat labrat ja oikea syy selvisi. Onneksi ei aiheuttanut mitään komlikaatioita sitten myöhemmin.
[/quote]
voisiko näin olla kun vti todettu virtsanäytteestä?
voiko kohtutulehdus jäädä huomaamatta sisätutkimuksessa? en tiedä mitä näytteitä otettiin mutta tikulla otti neljään eri testiin
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:52"]
[/quote]
voisiko näin olla kun vti todettu virtsanäytteestä?
[/quote]
Voi olla, jos näytteestä ei ole erikseen tutkittu klamydiaa. Lisäksi klamydiatestiä varten tulee olla kaksi tuntia virtsaamatta, mikä harvoin vti-oireiden kanssa kärvistellessä toteutuu.
nosto