Onko ihan älytön idea laittaa kuivalle ja hilseilevälle iholle
Bepanthenia yöksi sellainen paksuhko kerros? Auttaako se yhtään? Kyse on omista kasvoistani siis.
Kommentit (40)
Musta tuntuis ettei se bepanthen auta yhtään enempää paksuna kerroksena, jos siis ihan naamiotyyliin tarkoitat. Luulis heti olevan vaan tyynyssä sen.
Mitä päiväkäytössä käytät? Mä suosittelisin Hth:ta tai jopa erioiliakin.
Hth:ta ei vaan ole pitkään aikaan tullut itsellä kaupassa vastaan, harmi. Oli mielestäni ihan huippua, vaikka alkuun ihon pienissä haavoissa kirvelikin.
Te jotka käytätte Nivean sinistä voidetta, oletteko hajusteallergisia? Olen koittanut sitä ja minusta oli liian hajustettu. Kiinnostaa, kun oli testeissäkin niin kehuttu ja hintakaan ei paha.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 02:10"]
Miten sitä etikkaa käytetään kynsinauhoihin?
Käytän enimmäkseen juuri Nivean sinistä, mutta palasaippuat jättävät kiristävän tunteen iholle. Mitä saippuaa kannattaisi kokeilla?
ap.
[/quote]
Ettet olisi allerginen sille nivean siniselle? Itse en voi sitä käyttää ja syyksi epäilen säilöntäainetta. Olen allerginen kaikille nivean tuotteille, joita olen kokeillut. Sen sijaan esim. erisanin kosteuttava perusvoide (herkälle iholle, hyvin kosteuttava) sopii ja on pelastanut superkuivan kasvojen ihoni: siinä ei ole hajusteita, väriaineita eikä parabeeneja.
Mulla on auttanut se, että eka levitän iholle muutaman tipan öljyä kosteuttavaan kasvosuihkeeseen sekoitettuna, ja sen jälkeen normikosteusvoiteen. Öljyn voisi varmaan elvittää ihan itsestään, mutta se on helpompi levittää ja tuntuu imeytyvänkin paremmin kun sekoittaa vähän ohuemmaksi. En tiedä, että onko se imeytyvyys tosin vain placebovaikutusta.
Kokeile pelkkää öljyä, oliivia esim.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:02"]
Käytän enimmäkseen juuri Nivean sinistä, mutta palasaippuat jättävät kiristävän tunteen iholle. Mitä saippuaa kannattaisi kokeilla?
ap.
[/quote]
Ettet olisi allerginen sille nivean siniselle? Itse en voi sitä käyttää ja syyksi epäilen säilöntäainetta. Olen allerginen kaikille nivean tuotteille, joita olen kokeillut. Sen sijaan esim. erisanin kosteuttava perusvoide (herkälle iholle, hyvin kosteuttava) sopii ja on pelastanut superkuivan kasvojen ihoni: siinä ei ole hajusteita, väriaineita eikä parabeeneja.
[/quote]
Korjaus: epäilen olevani allerginen Nivean hajusteille (en siis säilöntäaineille). Tuotehan on säilöntäaineeton, mutta aiheuttaa minulle tuntuvia iho-oireita.
Minulle ei sovi mikään emulsiomainen tai juokseva. Voiteen on oltava vähän tököttimäistä tai muuten se vain pyörii siinä ihon pinnalla. Niveassa itse asiassa sen sinisen koostumus on juuri sopiva. Kokeilin välillä heidän valkoista voidettaan, mutta ei toiminut. Sinisen haju on siinä rajoilla voimakkuudeltaan. Siinä ei kuitenkaan ole sellaista kosmetiikalle tyypillistä muka-kliinistä hajua, josta saan päänsäryn.
Oliiviöljykään ei toimi. Käytän sitä kuorintaan sokerin kanssa. Yleensäkään mikään öljyinen ei toimi, vaan ainoastaan rasvainen.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:14"]
Minulle ei sovi mikään emulsiomainen tai juokseva. Voiteen on oltava vähän tököttimäistä tai muuten se vain pyörii siinä ihon pinnalla. Niveassa itse asiassa sen sinisen koostumus on juuri sopiva. Kokeilin välillä heidän valkoista voidettaan, mutta ei toiminut. Sinisen haju on siinä rajoilla voimakkuudeltaan. Siinä ei kuitenkaan ole sellaista kosmetiikalle tyypillistä muka-kliinistä hajua, josta saan päänsäryn.
[/quote]
Erisanin kosteuttava perusvoide on paksua, lähes samanlaista tököttimäistä kuin nivea mutta ilman hajusteita. Minullekaan eivät sovi ohuet kosteusvoiteet.
Konjac pesusieni käyttöön kasvojenpesuun. Ei pesuaineita ollenkaan ja Helosan rasvaa käytät pari viikkoa niin jo on iho kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:17"]
Oliiviöljykään ei toimi. Käytän sitä kuorintaan sokerin kanssa. Yleensäkään mikään öljyinen ei toimi, vaan ainoastaan rasvainen.
[/quote]
hmm. Eikö öljy nyt nimenomaan ole puhdasta rasvaa?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:21"]Kookosrasva
[/quote] kookosrasva ei ainakaan mulla imeydy. Manteliöljyä sen sijaan suosittelen! Tosi kevyttä, imeytyy paremmin kuin rasvat mitä aiemmin käytin. Saa ainakin stockalta ja on aika edullista. Sopii vauvoillekin eli varmaan allergisille myös?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Erisanin kosteuttava perusvoide on paksua, lähes samanlaista tököttimäistä kuin nivea mutta ilman hajusteita. Minullekaan eivät sovi ohuet kosteusvoiteet.
[/quote]
Tuota aion kokeilla, jos se tosiaan on paksua. Jostain syystä Erisanista on jäänyt mieleen sellainen pumppupullo, josta tuli vähän lirua voidetta eikä se toiminut.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:17"]
[/quote]
hmm. Eikö öljy nyt nimenomaan ole puhdasta rasvaa?
[/quote]
Tarkoitan voidemaista versus öljymäistä. Eli kaikki läpikuultava jää ihon pinnalle, mutta valkoiset tökötit parhaimmillaan imeytyvät ja jättävät ihon ihanan pehmeäksi. Mutta se haju sitten aiheuttaa huonon olo. Olen laittanut loput sääriin, jos en ole kestänyt hajua lähellä nenääni. Esimerkiksi yhtä aptekin voidetta myytiin hajusteettomana, mutta silti siinä oli jokin haju, joka ärsytti.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:20"]
Konjac pesusieni käyttöön kasvojenpesuun. Ei pesuaineita ollenkaan ja Helosan rasvaa käytät pari viikkoa niin jo on iho kunnossa.
[/quote]
Jos sieneen on lisätty aloe veraa, onko se hajusteeton? Aloe vera ei ole kaikkein ärsyttävimpiä hajuja, mutta miksi sitä yleensä tarvitsee laittaa sieneen?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 14:02"]
ap.
[/quote]
[/quote]
Noita erisan-voiteita näyttää olevan erilaisia. Mitäköhän tässä tarkoitettiin?
Orionin voiteet ei sovi minullekaan. Käytän Apobasen Oily Creamia (punainen tuubi) tai Decubalin Original perusvoidetta. Markettuotteista LV Perusvoide Plus on hyvää, siitä ei jää kiiltoa ihon pintaan eli hyvä päiväkäyttöön, hintakin plussaa.