Vasemman rinnan vieressä kylkiluun päällä kova patti :(
Iho ei ole kohonnut, patti on ehkä peukalonpään kokoinen. Kova ja ikäänkuin kiinni luun päällä. Eihän se voi olla rintasyöpää, kun patti ei ole rinnassa? Olen vasta 22v :(
Kommentit (15)
Ei ainakaan kuulosta tyypilliseltä rintasyöpäkasvaimelta. Sinuna en olisi huolissani, mutta kävisin kuitenkin näyttämässä lääkärille ihan jo oman mielenrauhani takia. Olin itse vain hiukan vanhempi kun sain itse rs-diagnoosin, mutta hyvin harvinaisiahan ne tuossa iässä kuitenkin ovat.
Tuntuuko se mitenkään? Kohoaako se kuinka paljon luusta?
Tarkoittaako kiinni luun päällä, ettei se hipelöitäessä liiku ihon alla? Entä onko kipeä tms?
Suosittelen näyttämään lääkärille. Olet kyllä tosi nuori, että tuskin on rintasyöpää. Mulla syöpäkasvain oli samalla tavalla liikkumaton ja kiinni alustassa, rinnan ihan alaosassa.
Rasvapatti, usko pois. Minulla useita kylkiluiden alueella.
Heti lääkäriin!
Ja vaadi, että patista otetaan ohutneulabiopsia.
Itselläni oli juuri irrallinen kova patti, joka ei ulkoisilta ominaisuuksiltaan ollut yhtään syövän kaltainen, mutta olikin erittäin aggressiivinen rintasyöpä!
Työterveyslääkäri passitti minut heti mammografiaan ja ohutneulabiopsiaan, kun menen valittamaan patista. Röntgenlääkäri sitten pattia tutkittuaan ja mammografian otettuaan totesi, että tämä on varmasti sidekudoskasvain, kun näyttää ja tuntuu ihan siltä, mutta otetaan nyt kuitenkin tämä ohutneulabiopsia, kun se on kerran maksettu.
Otti sitten biopsian eli solunäytteen ja siitä paljastuikin, että patti oli pahinta eli aggressiivisinta laatua oleva rintasyöpä!
Joten mikään ulkoinen seikka EI VOI kertoa onko patti syöpää vai ei. Vain solunäyte kertoo totuuden!
Mene siis heti lääkäriin!
Terv. Aggressiivisesta nuoren iän rintasyövästä eloonjäänyt - 7 vuotta syöpäpotilaana takana, toivottavasti monta vielä edessä
Haluatko kertoa, mikä tuo kova patti kylkiluussasi oli? Itselläni vastaavanlainen.
Tuttavallani koepala oli normaali, mutta halusi myöhemmin poistaa pattinsa ja okikin syöpä. (Kolmikymppinen)
Kysäisin kerran radiologilta, miten tuollainen on mahdollista. Vastasi, että rintasyöpä on mustekalamainen ja koepala voi tulla vahingossa lonkeron välistä.
11 korjaa : ei hänellä koepala, vaan neulanäyte.
Onko ap käynyt lääkärissä?
Mulla on samanmoinen, joskin isompi, patti/kohouma vasemman rinnan alla. Olen 25-vuotias. Huomasin patin joitakin viikkoja sitten, googlettelin ja ajattelin, että se voisi olla keuhkoputkentulehduksesta ja yskimisestä ärtynyt miekkalisäke, joka jostain syystä sijaitsisi enemmän toisella puolella... Nyt on kuitenkin alkanut huolettaa. Äitini siskolla on ollut rintasyöpä.
Minullaki on patti kylki vasemman kylkiluun alapuolella pitääkö olla huolissan säikähdin kun luin näitä sydän alko tykyttää ja huolestuin voiko joku kertoa pliis!
Yksi lääkäri kerran sanoi, että periaatteessa kaikki patit kannattaa tarkistuttaa. Ei nyt finnejä tarkoittanut, mutta muut. Ihan periaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Minullaki on patti kylki vasemman kylkiluun alapuolella pitääkö olla huolissan säikähdin kun luin näitä sydän alko tykyttää ja huolestuin voiko joku kertoa pliis!
Älä murehdi, vaan huomenna varaat ajan terveyskeskukseen lääkärille. Patteja tosiaan on muitakin kuin syövän aiheuttamia. Kannattaa silti oman mielenrauhan takia selvittää asia.
Seuraile sitä ja jos se ei lähde pois käy varmuuden vuoksi lääkärissä näyttämässä. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa :)