Miksi toivon muille pahaa
Ärsyttää,jos muille tapahtuu tosi siistejä juttuja.Huomaan toivovani että muut saisivat pettymyksiä varsinkin jos ne olisivat itselleni eduksi,tai esim niistä seuraava tilanne olisi.Toivon ettei esim kaveri saisi lasta vaikka kauan on toivonut,koska omani ei saisi niin paljon huomioo.Oon ollu jopa koirasta kateellinen ku se vei huomion muihin itestäni,nuorempana.En ole narsisti,en pidä,itteeni parempana päinvastoin.Saatan jopa toivoo jollekin sairautta ettei mun oma lapsi ois ainoo erityislapsi.MIKS näin, en tajuu.En ymmärrä ajatuksiani.
Kommentit (28)
Ap, olet paha ihminen. Toivon hartaasti, ettei omassa lähipiirissäni ole kaltaistasi ihmistä.
Olen ehkä kyyninen, mutta en juuri iloitse tai murehdi kenenkään puolesta. Toki olen onnellinen ystävieni vauvauutisista ja naimisiin menoista, mutta kaikenlainen rahoilla kehuminen on vastenmielistä. Ja laihdutusintoilut. En koskaan kommentoi kenenkään lihavuutta tai laihuutta. Mitä väliä sillä mulle on. Jokainen elää omaa elämäänsä.En toivo kellekään pahaa, sillä kaikkea ikävää tulisi siinä tapauksessa itselleni.
Kun lukee näitä kommentteja, ei ihmetytä lainkaan ikävät ihmiset työyhteisöissä. Aiheuttavat kilpailuhenkeä, etenevät kyseenalaisin keinoin asemassaan. Samojen jälkikasvu on ikävää ainesta kouluissa ja harrastuksissa.
Tietysti hyvä, että kykenee tunnustamaan noin ilkeät piirteet itsessään, mutta niitä kannattaisi lähteä työstämään ammattiavun parissa.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:11"]
Ootte sekasin
[/quote]
Eiku ihan norminaisia nää on. Tollaista epävarmaa, epäkypsää kyräilyä on heillä aina.
Kun toivot toisille pahaa, toiveesi kääntyy sinua vastaan ja runtelee naamasi rumaksi. Kaikki näkevät lävitsesi, millainen pahantahtoinen pikkusielu olet ja ystävät kaikkoavat luotasi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:31"]
Ap, olet paha ihminen. Toivon hartaasti, ettei omassa lähipiirissäni ole kaltaistasi ihmistä.
[/quote]
Ettet nyt olisi kohtuuton. Kaikilla ihmisillä jotain kateutta on, huolestuttavia ovat ne, jotka eivät edes usko olevansa kateellisia mistään, koskaan. Tässä ketjussa ihmiset rohkeasti ensin tunnistavat oman kateutensa, ja vielä kehtaavat kertoa siitä muillekin ja kaipaavat ymmärrystä, mikä sitä aiheuttaa. He siis haluavat olla parempia ihmisiä, ja tekevätkin jotain asian eteen.
Vai kadehditko sinä tätä rohkeutta, ja sen takia haukut toiset kylmästi pahoiksi ihmisiksi, ja sorrut niin jyrkkään neuroottiseen mustavalkoisuuteen, että uskottelet itsellesi, että ainakaan sinä et kateellinen ole ja toivot saman puhtauden ulottuvan lähipiiriisikin.
Se selittäisi hyökkäyksesi, ja osoittaa myös, miksi vaarallinen kateus on sitä kiistettyä kateutta.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:31"]
[/quote]
Ettet nyt olisi kohtuuton. Kaikilla ihmisillä jotain kateutta on, huolestuttavia ovat ne, jotka eivät edes usko olevansa kateellisia mistään, koskaan. Tässä ketjussa ihmiset rohkeasti ensin tunnistavat oman kateutensa, ja vielä kehtaavat kertoa siitä muillekin ja kaipaavat ymmärrystä, mikä sitä aiheuttaa. He siis haluavat olla parempia ihmisiä, ja tekevätkin jotain asian eteen.
Vai kadehditko sinä tätä rohkeutta, ja sen takia haukut toiset kylmästi pahoiksi ihmisiksi, ja sorrut niin jyrkkään neuroottiseen mustavalkoisuuteen, että uskottelet itsellesi, että ainakaan sinä et kateellinen ole ja toivot saman puhtauden ulottuvan lähipiiriisikin.
Se selittäisi hyökkäyksesi, ja osoittaa myös, miksi vaarallinen kateus on sitä kiistettyä kateutta.
[/quote]Olen kokenut, että tällainen sinänsä ansiokas kyky analysoida myös mustempia tuntemuksiaan kostautuu. Juuri niinkuin edellinen kirjoittaja huomioi, muut eivät välttämättä tällaiseen pysty, ja sortuvat kuvittelemaan olevansa parempia ihmisiä - vaikka siis nimenomaan ovat alkeellisempia ja huonompia; ihmisiä jotka eivät näe kaikkia puolia omassa psyykessään eivätkä pyri kehittymään paremmiksi ihmisiksi. Olen itse kokenut henkistä väkivaltaa juuri tällaisen alkeellisen teilaajan taholta, jolla kuitenkin itsellään on psyykessä huomattavasti pahempaa häikkää kuin minulla voisi milloinkaan olla. Suurta eroa on nimenomaan kyvyssä itseanalyysiin, avoimuuteen ja rehellisyyteen.
Ap, pohdi täällä itseäsi niin kuin mielit, mutta älä erehdy lähisuhteissasi luottamaan kenenkään avarakatseisuuteen tai kykyyn nähdä omia eri puoliaan - ei vaikka henkilö uskottelisi olevansa miten syvällinen.
Ootte sekasin