Neuvoja nukutukseen
Tämä on melko noloa, mutta uskallanpa silti tunnustaa. Meillä 3 ja 5 vuotiaat lapset, jotka nukkuvat samassa huoneessa ja hienosti omissa sängyissään JOS äiti nukkuu patjalla heidän välissään! Eli olen varmaan viimeiset 2 vuotta nukkunut patjalla lattialla ja auta armias jos olen yhdenkin yön pois niin kumpikin tulee viimeistää 2 yöllä meidän sänkyyn. No niin tämä jo mielestämme epänormaali tilanne päätettiin pistää poikki kertaheitolla ja eka yö menossa. Miten se kuuluu tehdä???? Tytön kanssa olen juuri keskustellut vajaan tunnin asiasta ja nyt sanoin tulevani tietsikalle ja hän istuu omassa sängyssään. Jos lähden omaan sänkyyni hän tulee aivan hysteeriseksi ja taas minä selitän, että ei ole hätää jne...
Lapset nukahtavat omiin sänkyihinsä iltasadun jälkeen ja tänään päivällä heidän kanssaan ja yhteisestä sopimuksesta patjasänky purettiin ja omassa sängyssä nukkumisesta sovittiin.
Eli kuinka kauan tämä " opettelu" mahtaa kestää ja miten se tehdään oikein?
Vastasin hieman aiheeseen liittyen äsken ketjuun " iltarutiinit sekaisin tutista vieroittamisen jälkeen" . . Kurkkapa sieltä, jos saat jotain vinkkiä. Tyttö kyllä nuorempi kuin sinun lapsesi, 2v4kk
Meillä nukkuminen ja nukahtaminen ollut tytölle aina vaikeaa ja asian kanssa paljon painittu. Tällä hetkellä nukkuu kyllä ylees yöt omassa sängyssä omassa huoneessa. Näin ollut ½v ajan. Heräilee öisin vaihtelevasti ja nukahtaminen sujuu ½-2 tunnissa. Mutta edistymistä on tapahtunut,vaikkakin ehkä hitaasti.
Kerro, miten edistytte/toimitte? Nyt ei aikaa enempää pohtia, vauva vaatii huomion.