Olen tarhan täti ja näen päivän aikana enemmän hoitolapsia kuin omiani
Tajusin juuri että omat lapset ovat jääneet lapsipuolen asemaan, kun aamulla aikaisin vien lapset hoitoon ja kiirehdin itse töihin, hoitamaan muiden lapsia. Sitten töistä suoraan lasten päiväkotiin hakemaan lapsia, ja kello onkin jo siinä vaiheessa varttia vaille 5. Kotona iltaruoka, iltapesut ja sadut, lapset ovat sängyssä jo klo 20:30 ja olen nähnyt heitä hereillä 3 ja puoli tuntia, mikä on yli puolet vähemmän kuin vieraita lapsia töissä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin kotiin perhepäivähoitajaksi, niin sain hoitaa omani siinä samalla. Suosittelen.
Näin tein minäkin ja olin siis ennen päiväkodissa töissä. En kadu hetkeäkään. Omat lapset kasvoivat ja pitivät siitä, että olen kotona kun tulevat koulusta. Nyt ovat jo aikuisia ja tälle tielle jäin.
Hoitolapsia on riittänyt, vaikka aloitin jo yli 15v sitten.
Tienaan tässä paljon enemmän kuin päiväkodissa. Yhdestä lapsesta saa tässä kunnassa 800euroa ja 4kpl saa olla (+eskarilainen). Olen siis yksityinen. Eikä muuten ole edes mitään koulutusta. 😁
Rakastan työtäni. Leppoisaa on.
Suosittelen myös minäkin.
Hei minuakin kiinnostaa perhepäivähoitajan työ! Miten hoidetaan vasut ym? Jos ei ole koulutusta?
Täytetään vain kaavakkeet vanhempien kanssa?
Eiköhän tuo ole noin ihan joka työssä? Joku näkee 8h tietokoneruutua, joku lautasia, joku vanhuksia. On niilläkin omat lapset kotona.
Olen opettaja ja näen lapsiani vähemmän kuin oppilaitani. Ja vaikla kuinka heitä rakastan, niin niiden on varmasti hyödyllisempää olla koulussa kuin minun kanssa aina kotona.