Kun ostat itsellesi sukkahousuja, ostatko oikean kokoisia vai kokoa isompia??
Voi kuulostaa jännältä kysymykseltä, mutta mä ainakin ite oon huomannut, että kokoa isommat sukkahousut istuu paremmin mun päälle.
Ja tykkään, että ne sukkahousut nousee vyötärön yli, ettei jää kirraamaan niihin mahamakkaroihin. ;-D
Aikasemmin ostin oikean kokoisia, mutta nykyisin oon ruvennut ostamaan kokoa isompia sukkahousuja.
Kommentit (38)
Isompia, vaatekokoni mukaiset ovat auttamatta liian lyhyitä, venyvät mielestäni liikaa ja joissain haara ai vain tule ylös asti. Mielestäni myös kestävät paremmin, kun eivät joudu olemaan kauheassa venytyksessä käytössä. Alaosani on kokoa 36/38 ja ostan sukkahousut jotain kokoa 40/44 tms.
Mäkin ostan kokoa isompia. Eivät mene niin helposti rikkikään, kun ei tarvitse kiskoa päälle.
Eikö teillä valu isot sukkahousut?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:30"]
Eikö teillä valu isot sukkahousut?
[/quote]
Ei valu, ainoastaan ne "oikean" koon mukaan ostetut, joissa ei oikeasti pituus riitä. Ja minäkin siis ostan koon tai kahden verran isommat.
Olen kokoa 42 ja ostan koon 52 sukkahousut :D kyllä ne jalassa pysyy ihan hyvin eivätkä hajoa niin herkästi!
-N22-
Niin, lyhytjalkaiset voi ostaa normikokoisia
En edes tiennyt, että niitä kannattaisi ostaa isompana kuin oma koko on.. Joten siis ostan oman kokoiset, paitsi tästä eteenpäin :D
Joo, sama täälläkin, isommat on ostettava koska "oikean kokoiset" ei mahdu.
Mulla taas on niin päin, että kaikki joustavat housut, mukaan lukien sukkahousut, ovat pienempää kokoa kuin tavallinen housukokoni.
Mullakin aina ostettava isompia, ja silti saattaa jäädä haaruksista roikkumaan. Tavattoman ärsyttävää, ettei ole riittävän pitkiä. Se haaruksista ylöspäin osa saattaa sitten olla tavattoman pitkä. Miehet varmaan suunnittelee niitä.
Ap:lla tainnut joskus oman kokoiset ratketa perseestä XD
Olen 174cm ja kokoa 34-36 ja ostan sukkauhousut koossa 40-44, koska muuten ei pituus riitä ja on todella ärsyttävää kun sukkahousut valuu ja niitä joutuu vetämään ylöspäin kesken päivän!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 16:34"]Olen kokoa 42 ja ostan koon 52 sukkahousut :D kyllä ne jalassa pysyy ihan hyvin eivätkä hajoa niin herkästi!
-N22-
[/quote] mä olen myös kokoa 42/44 ja aina sukkahousut on liian pieniä! Lindexin 52/54 oli viimeksi tosi naftit...
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 17:05"]
Ap:lla tainnut joskus oman kokoiset ratketa perseestä XD
[/quote]
Mulla on tosi iso perse ja pitkät jalat, mutta silti ostan sukkikset pienempää kokoa. Johtuisko sitten siitä, että mulla isous keskittyy perseeseen, yläreisiin ja lantiolle, mutta muuten sääret on hoikat, en tiedädä.
Ostan isommat koska silloin harvoin kun käytän sukkahousuja niin haluan että ne nousee tarpeeksi ylös eli vyötäröä ylemmäs.
Yleensä pitkä tarvitsee suuremman kokoisia sukkahousuja, jotta pituus riittää. Lyhyellä ja pienikokoisella riittää oma normaali koko.
Niin teen mäkin. Ei se tarkota et on läski jos sukkahousut on tyyliin isompia kuin koot 38 ja siitä eteenpäin.. :P Jos on pitkä niin oman normikoon sukkikset ei mahdu jalkaan niin ettei haarus roiku polvissa.. :)
Mä ostan aina pienemmät. Pysyy paremmin jalassa ja tiukentaa pakettia :)
Mä ostan toisinaan jopa niin isoja, että yltää yli rintojen. XD