Vappuna tarvitaan verta - voisitko luovuttaa?
Kommentit (64)
Ja kukapa haluais luovuttaa, jos luovutettu veri on terveysriski saajalle?
Kävin viimeksi muistaakseni joulun tai jonkun muun juhlapyhän alla, piikin tökännyt naikkonen valitteli kun on ollut niin paljon porukkaa ja kauhea kiire. Tuli vähän sellainen olo että taidanpa tulla sitten tavallisena päivänä seuraavan kerran jos nuo SPR:n anelut toimii kerran liiankin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:57"]
Vereni ei kelpaa, koska minulla on diabetes. Luovuttaisin kyllä mielelläni.
[/quote]
Ei ainakaan kakkos tyypin diabetes estä verenluovutusta, jos ainoa lääkitys on metformiini pillerit. Itseltä ainakin huolittiin, mutta jouduin ottamaan myös toista lääkettä, niin luovutukset loppuivat. No ehkäpä olen oman osani verta luovuttanut ja ikäkin tulee täyteen kohta
Pari kroonista sairautta estää luovutuksen valitettavasti. Veri olisi kyllä laadukasta, Hb erinomainen, mutta lääkkeet estävät.
Haluaisin, mutten voi. Karenssia mm. malaria-alueella olosta ja huumeista. Aina kun olen tehnyt luovuttajatestin, jostain tulee karenssia! Mutta toki hyvä, ettei mahdollisesti "huonoa" (nyt en keksi parempaa sanaa tähän..) verta jaeta.
Luovutin 10 kertaa aiemmin. Sit sain pahan neurologisen kohtauksen. Kiellettiin sen jälkeen
Haluaisin luovuttaa, mut en saa. Mulla on liian korkea hb joten sen puolesta. Ja itse olem verta saanut ekan synnytyksen yhteydessä. Isäni ei olisi selvinnyt onnettomuudesta elossa ilman luovutettua verta. Tiedän että on tärkeää.
Siskollani harvinainen verityyppi. Joskus veripalvelu haetuttaa taksilla kun akuutti pula.
Estääkö genitaaliherpes luovuttamisen?
Voisin kai luovuttaa, mutta en mä enää tänään lähde täältä tuppukyliltä kaupunkiin. Pitää muistaa joskus toisella kertaa ottaa asiaksi.
Maaliskuussa luovutin, ei voi vielä
Luovuttaisin, mutta syön lääkettä joka estää sen.
En voi nyt, menemme kavereiden kanssa perin viikon päästä kimppaluovuttamaan. Kolme ensikertalaista, joten ei olisi reilua jättäytyä joukosta pois :)
En luovuttaisi, vaikka vereni kelpaisikin.
Voisin, siis periaatteessa, mutta pienistä suonista johtuen homma on aika kivuliasta ja iso verimäärä heittää oloni niin heikoksi, etten ihan mielelläni vietä tätä vapunaattoiltaa pelkästään sängyssä viltin alla.
Raskaana, edellisestä synnytyksestäkin vain reilu vuosi ja verenpainelääkitys...eli en mee. Sen kerran, ku olin jo veripalvelussa valmiina luovutukseen, todettiin, etten kelpaa..
Hei,
Olen rekisteröitynyt yksityisen rahan lainanantaja. Annamme lainaa auttamaan ihmisiä, yrityksiä, jotka tarvitsevat päivittää taloudellinen asema kaikkialla maailmassa, jossa hyvin pieni vuotuinen korot niinkin alhainen kuin 3% vuoden kuluessa 30 vuoden takaisinmaksuaika kestoisia tahansa päin maailmaa. Annamme lainaa alueella 5000 eurosta 100 miljoonaa euroon. Meidän lainat ovat hyvin vakuutettu, turvallisuuden takaamiseksi on tärkeintä. Asianomaisen henkilön tulisi ottaa yhteyttä sähköpostitse: (calvinkingloanmanagementfirms@gmail.com)
Laina tarjous.
Luovuttaisin mutta viimeksikin verikoetta otattaessa kesto melkein puoli tuntia ennen kuin joku (oli neljä eri henkilöä yrittämässä) löysi suonen. Edes anestesialääkäri ei meinannut löytää suonta kun piti laittaa tippa.
Kauhea kammo jäänyt piikeistä ja neuloista kun aina sama kuvio toistuu (ihan lapsesta lähtien eli ei voi edes väittää, että on ollut tunari paikalla).
Tulee testissä neljä pummia niin eipä ole menemistä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 06:42"]En luovuta, Jehova ei tykkää.
[/quote]Mitäs se Jehova tuumaa av:lla notkumisesta? Eikös koko Internet ole Saatanasta?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 13:54"]Joo, seli seli
[/quote]
Joopa joo, katsoppa vaikka Sovinko luovuttajaksi?-testi, on aina tiukat kriteerit luovuttajalle. Vaikka haluaisit luovuttaa, ei se onnistu melko "pienistä" syistä.