Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa nyt, kenelle nuo "vässykkämies" -mainokset oikein on suunnattu?

Vierailija
30.04.2014 |

Miksi mainostoimistot pitävät hyvänä ideana miehen esittämistä tossun alla elävänä vässykkänä? Minkälaiseen kohderyhmään tuollainen oikein puree? Meillä ainakin kohoaa molemmilla kulmakarvat, minkä jälkeen laitteistosta otetaan ääni pois ja keskustellaan omia juttuja mainosten ajan. En voi käsittää keihin noilla on tarkoitus vedota. Vai onko tavoitteena itse asiassa ennemminkin ärsyttäminen?

Onko paikalla joku, jonka mielestä esim. nuo Soneran mainokset ovat hyviä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku aika sitten pyöri se mainos, jossa mies muurasi jalkansa betonivaluun tmv. En muista enää mitä siinä mainostettiin. Hauskaa? Luulisi, että ainakin mieskatsojia ärsyttäisi. Itse olen nainen ja minua ärsyttää mieskatsojien puolesta.

ap

Vierailija
2/4 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 11:48"]

Sitten joku aika sitten pyöri se mainos, jossa mies muurasi jalkansa betonivaluun tmv. En muista enää mitä siinä mainostettiin. Hauskaa? Luulisi, että ainakin mieskatsojia ärsyttäisi. Itse olen nainen ja minua ärsyttää mieskatsojien puolesta.

[/quote]

Miehenä en voi käsittää tuota asennetta. Tiedän tasan tarkkaan, että maailma on täynnä totaalisia tumpelomiehiä, jotka maalaavat itsensä nurkkaan seuraavana päivänä sen jälkeen, kun joku on piikannut miehen irti betonilaatasta. Miksi ihmeessä minun pitäisi vetää herne nenään siitä, jos tyhmille vähän irvaillaan, jos ainoa yhteinen asia minun ja tumpeloiden välillä on sukupuoli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kyllästyttänyt aina noi typerät stereotypiat.

Mutta se Soneran mainos... Itse asiassa siinä ei edes ärsytä se mies vaan yksinkertaisesti koko perhe, ois kauheeta, jos ei miniäänlaista kunnioitusta olisi perheen sisällä.

Ei osu ainakaan mun nauruhermoon eikä edes siihen stereotypiaärsytykseen.

Vierailija
4/4 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 12:04"]

Mua on kyllästyttänyt aina noi typerät stereotypiat.

Mutta se Soneran mainos... Itse asiassa siinä ei edes ärsytä se mies vaan yksinkertaisesti koko perhe, ois kauheeta, jos ei miniäänlaista kunnioitusta olisi perheen sisällä.

Ei osu ainakaan mun nauruhermoon eikä edes siihen stereotypiaärsytykseen.

[/quote]

Koko perhe nimenomaan, ja se kuva minkä mainostaja luo perheenjäsenten välisistä suhteista. En vain voi ymmärtää, mikä idea tuossa on ja minkälainen kohderyhmä noilla mainoksilla on tarkoitus saada tekemään ostopäätös.

Kolmonen, vetoaako sinuun siis tällainen mainostustyyli, jossa naureskellaan jollekin ihmisryhmälle (joka sinun mukaasi on myös oikeasti olemassa - itse en ole kyllä tuollaisiin miehiin tosielämässä törmännyt)? Osaisitko selventää, millä mekanismilla tämä saa sinut hankkimaan tuotteen, jota mainoksen tossukka tai tohelo mies käyttää?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän