Kun IPhone 5c alkaa oikeasti hälyttämään vasta kolmannella tuuttauksella...
... niin vika on siinä, että sinulla on laitteessa 4g verkko käytössä eli LTE sallittu. Tuo 4g verkko välittää vain dataa eikä puheluita ollenkaan. Puhelin joutuu hyppäämään takaisin 3g verkkoon ja siihen kuluu aikaa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12203720
"Ongelman kuvaus: Puhelimeesi soitettaessa soittaja luulee, että puhelimesi hälyttää sillä hän kuulee hälytysäänen. Hän ihmettelee kun vastaat aina myöhässä. Vastaava puhelin eli IPhone 5c alkaa hälyttämään vasta siinä vaiheessa, kun soittaja kuulee linjalla jo kolmannen tuuttauksen.
Ongelman ratkaisu: Puhelimen Asetukset valikko auki, sieltä esille Mobiiliverkot ja sieltä pitää valita LTE pois päältä. Vaihtokaupassa menettää nopean 4G datayhteyden mutta saa takaisin ekasta tuuttauksesta hälyttävän puhelimen. Kiitti vaan tästäkin valinnasta."
Tuossa keskustelussa on myös Sonerapartion vastaus, kannattaa lukea. Samaa tautia voi näkyä myös muiden valmistajien 4g - verkkoa käyttävissä puhelimissa eli jos puhelimella soittaminen tai sen hälyttäminen tuntuu tapahtuvan viiveellä niin kokeile kytkeä 4g verkon käyttö pois päältä. Esimerkiksi Nokian Lumioissa se löytyy kohdasta Asetukset, Matkapuhelinverkko, Nopein yhteys: 4G
Tätä ohjetta ei tietenkään kerrottu minulle IPhonea ostettaessa ja siinä LTE oli oletusarvoisesti kytkettynä päälle. Olin jo keräämässä takuukuittia mukaan ja lähdössä palauttamaan viallista laitetta kun googlaus paljasti että tuo on tällä hetkellä 4g verkon ominaisuus. Eivät halua mainostaa sitä, että 4g ei oikeasti vielä ole hyödyllinen suurimmalle osalle nykyisten puhelimen käyttäjistä.
Kommentit (14)
Soita jollekin ja annat hänen puhelimensa soida neljän tuuttauksen ajan. Se toinen kuulee hälytysääntä vain kahden viimeisen tuuttauksen ajan. Kyllä, tämä oikeasti on ongelma ja maksoin tästä puhelimesta melkein 600 euroa. Näin alkeellisia vikoja ei tässä hintaluokassa pitäisi joutua sietämään.
Soittaja katkaisee puhelun ennenkuin edes ehdin vastata, jos puhelin on esimerkiksi laukussa. Mulla on vastaaja käytössä ja seitsemännestä tuutttauksesta menee vastaajaan. Moni katkaisekim soiton jo viidennen tai kuudennen kohdalla. Kun LTE on päällä niin minä kuulen soittoyrityksiä, jotka katkeavat kolmannesta tai neljännestä pirahduksesta. Joudun soittamaan takaisin.
Kirjoitin aloituksen tänne siksi, että se näkyisi hakusanoissa ja googlessa. Sillä ei ole väliä millaisia vastauksia aloitukseen tulee. Olkaa hyvät, jatkakaa vaan. Mitä enemmän tämä on esillä sitä paremmin sen löytävät muutkin, joilla on sama ongelma.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:49"]
No iphone ei pysty hyödyntämään muutenkaan LTE:n nopeutta koska siinä on käytetty halpoja komponentteja eli ihan turhaan pidät sitä päällä. Kokeilepa joskus datailla kalliimmalla Lumialla tai samsungilla.
[/quote]
Mihin puhelimessa tarvitsee LTE:n nopeutta, siis ihan oikeasti? Ymmärrän jos haluaa katsoa hd-telkkaria tabletilta mutta nyt on kyse puhelimesta. Mulla on mokkula 3g verkossa ja senkin nopeus on esimerkiksi mökkikäytössä tietokoneella aivan riittävä.
Kyllä puhelimen pitää ensisijaisesti toimia hyvin puhelimena ja ne muut ominaisuudet ovat sitten lisähyötyä. Kun LTE on kytketty päälle niin ainakaan IPhone 5c ei toimi puhelimena kunnolla Soneran verkossa.
Siis oikeastiko tuo on jollekin ongelma. :D Mit vit??????? ihan normaalia ja lähes kaikissa puhelimissa vastaanottajalla soi myöhemmin kuin soittajalla. Meillä ainakin näin Lumiasta samsungilaiseen soittaessa.
Ai tyydytte tuohon vai? Omapa on asianne.
Minä olen kokeillut Iphonella sillai että LTE ei ole päällä. Vastaanottajalla alkaa soimaan tasan samalla hetkellä kun kuulen soittavassa puhelimessa ensimmäisen soittoäänen. Näin on ollut kaikissa vanhemmissa kännyköissänikin ennen mitään älykännyköitä ja 4g verkon aiheuttamia ongelmia.
Voi kiesus. Eihän sitä muutenkaan vastaa samalla sekuntilla kun puhelin pirahtaa. Jos soittajalla on tärkeää asiaa varmaan odottaa useamman hälytysäänen. Kenelle tuo voi olla ongelma, oikeasti?
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 07:36"]
Joudut soittamaan takaisin? Miksi ihmeessä? Kai se kenellä on asiaa soittaa sinulle uudelleen jos asia on tärkeä?
Ja kyllä on malttamatonta porukkaa, jos ei jaksa kauempaa odottaa kuin muutaman "tuuttauksen". Ei niin kiireistä elämää haluaisi edes elää.
[/quote]
Puhelin hälyttää kymmenisen sekuntia liian myöhään. Kaikkiaan hälytysajan kesto on kolmekymmentä sekuntia ennenkuin puhelu menee vastaajaan ja monet katkaisevat varmuuden vuoksi jo 25 sekunnin kohdalta. Jos LTE on käytössä niin hälytysaika lyhenee puhelimen käyttäjän kannalta kolmasosalla.
Joo, kyllä se oli ärsyttävää varsinkin meluisissa olosuhteissa. Ekaa hälytysääntä ei liikkeellä ollessa välttämättä edes kuule. Puhelimen esiin kaivamiseen on 4g typeryyden vuoksi aikaa 15 sekunnin sijaan enää viisi sekuntia. Varsinkin talvella tai käsilaukun kanssa se on aivan liian lyhyt aika.
On se varmaan hienoa, jos voisi elää kiireettömästi kuten joku Havukka-Ahon ajattelija. Harvalla töissä käyvällä ja perheellisellä on siihen mahdollisuus. Kaikki ylimääräinen säätö ja sähläys pitäisi saada pois ja tuollainen useita kertoja päivittäin toistuva ärsyttävyys varsinkin.
Onneksi ongelmaan oli olemassa korjaus. Jos haluat yrittää provoilla lisää niin keksi uusi aihe tai lähestymistapa.
"Vastaat aina myöhässä"??? WTF?
Kyllä siinä on kärsimättömyyden huippu, jos joku laskee tuuttausten määrää soittaessaan jollekin. Ei kai puhelin muutenkaan ole koko aikaa käteen liimautuneena?
5c on jo vanha kapula ja kaiken lisäksi rumakin. Kuka sellaisen haluaa.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 15:03"]
Siis oikeastiko tuo on jollekin ongelma. :D Mit vit??????? ihan normaalia ja lähes kaikissa puhelimissa vastaanottajalla soi myöhemmin kuin soittajalla. Meillä ainakin näin Lumiasta samsungilaiseen soittaessa.
[/quote]
Minulla lumia 820 eikä havaintoa tuollaisesta ongelmasta. Tosin liittymäni luvattu nopeus on vain 1 megabitti per sekunti eli puhelin ei varmaan koskaan hyppää 4g verkkoon.
Minulle ei koskaan soita muut kuin puhelinmyyjät joten ihan se ja sama.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 14:43"]
Soita jollekin ja annat hänen puhelimensa soida neljän tuuttauksen ajan. Se toinen kuulee hälytysääntä vain kahden viimeisen tuuttauksen ajan. Kyllä, tämä oikeasti on ongelma ja maksoin tästä puhelimesta melkein 600 euroa. Näin alkeellisia vikoja ei tässä hintaluokassa pitäisi joutua sietämään.
Soittaja katkaisee puhelun ennenkuin edes ehdin vastata, jos puhelin on esimerkiksi laukussa. Mulla on vastaaja käytössä ja seitsemännestä tuutttauksesta menee vastaajaan. Moni katkaisekim soiton jo viidennen tai kuudennen kohdalla. Kun LTE on päällä niin minä kuulen soittoyrityksiä, jotka katkeavat kolmannesta tai neljännestä pirahduksesta. Joudun soittamaan takaisin.
Kirjoitin aloituksen tänne siksi, että se näkyisi hakusanoissa ja googlessa. Sillä ei ole väliä millaisia vastauksia aloitukseen tulee. Olkaa hyvät, jatkakaa vaan. Mitä enemmän tämä on esillä sitä paremmin sen löytävät muutkin, joilla on sama ongelma.
[/quote]
Joudut soittamaan takaisin? Miksi ihmeessä? Kai se kenellä on asiaa soittaa sinulle uudelleen jos asia on tärkeä?
Ja kyllä on malttamatonta porukkaa, jos ei jaksa kauempaa odottaa kuin muutaman "tuuttauksen". Ei niin kiireistä elämää haluaisi edes elää.
Tuleeko ongelma Facetime puheluiden kanssa kun eikös ne vaadi 4g verkon jos ei olla WiFi - yhteydessä?
No iphone ei pysty hyödyntämään muutenkaan LTE:n nopeutta koska siinä on käytetty halpoja komponentteja eli ihan turhaan pidät sitä päällä. Kokeilepa joskus datailla kalliimmalla Lumialla tai samsungilla.