Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkki Akneen

Vierailija
30.04.2014 |

Auttaako ja mikä on sopiva ja tehokas päiväannos? Jostain luin että 90-130 mg/vrk.Ostin 30mg tabuja ja käyttöohjeessa lukee: annostusta ei saa ylittää.Miten sitten saan 90 mg sinkkiä jos saa ottaa vain yhden tabletin?.Saatanan akne ei kuole vaikka yritän tappaa sen vaikka millä.Ainut mikä auttaa on ehkäisypilleri Yaz.Sitä en halua vetää,koska hiukset lähtee ja veritulppariski on liian suuri.Lisäksi ne masentaa ja maksaakin liikaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lisäravinne ei imeydy kunnolla tabletista, toisin kuin ravinnosta. Kannattaa ostaa mielummin Albion Chelated -versiota, jos löytyy. Siitä voisi riittää 10 mg tms. vuorokaudessa, eli Chelated on aminohappoon yhdistetty suola joka imeytyy lähes täydellisesti koska ruuansulatuksessa (vatsassa) olevat muut aineet (ruoka) ei estä sitä imeytymästä (ei tuki niitä reseptoreita, joiden kautta pääsee elimistöön). Albionin sivuilla oli aiheesta erinomainen esittelyvideo.

En ole käyttänyt sinkkiä akneen, mutta laajemmin lisäravinteita kylläkin. Seurauksena moni muukin asia paranee totutusta tilasta kuin vain ihon hyvinvointi.

Kun sinulla nyt on jo niitä 30 mg tabletteja, niin kannattaa selvittää milloin ne pitäisi tarkalleen ottaa jotta imeytyvät edes kohtuullisen hyvin. Sen jälkeen ostaisin jotakin Chelated, Picolinate tai Orotate -versiota jos löytyy:

http://www.globalhealingcenter.com/natural-health/types-of-zinc/

Ruokavalion muutos voi auttaa sinkin saantiin niin paljon, ettet tarvitse enää ravintolisää:

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2282&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi

Vierailija
2/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja iskee taas. Älkäämme antako sen harmittaa. Sillä on paha olo, luulee että se helpottuu, kun alapeukuttelee muita.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle vastaaja nro 2,olet enkeli.Sinä taidat tietää paljon aknesta ja veikkaan syyksi sitä että itsekin olet kärsinyt siitä.Kukaan muu ei tiedä mikä auttaa kuin hän joka itsekin kärsinyt ja tietää mikä avuksi..Pakko löytyä keino.Olen syönyt monta roacutan kuuria,lisäksi muutamat tetracyklinit ja Se kaikista tuhoisin terveydelle:Yasminelle ja Yaz pillerit.Akne lähti,mutta niin lähti hiuksetkin ja varmaan olisin saanut veritulpan jos söisin niitä vieläkin..

Vierailija
4/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä saa ottaa tilapäisenä kuurina sen 30 mg x 3 kapselia. Eli 90 mg.

90 mg otetaan myös flunssan alkuvaiheessa, jolloin flunssan kesto lyhenee ja oireet jäävät lieviksi. Tämä on ihan lääkärien suositus.

Sitten kun saat sen aknen paremmalle tolalle, voit käyttää ylläpitohoitona esim. 2 kapselia eli 60 mg/päivä.

Tässä tietoa sinkin yliannostuksesta. Yliannostuksen saat vasta, jos syöt pitkän aikaa yli 150 mg/päivä.

http://www.sinkki.com/sinkin-yliannostus

Vierailija
5/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vielä lääketieteen proffan kommentit sinkin käytöstä. Käyttää itse kuurina 80 mg flunssan alkuvaiheessa:

http://www.iltalehti.fi/terveys/2012022015178755_tr.shtml

6/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne pillereiden - http://fi.derminax.com Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti.

Vierailija
7/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkki 15 mg päivässä

Vierailija
8/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista saa myös pikkutuubina paksua sinkkitahnaa. Sitä kun laittaa suoraan finnin päälle yön ajaksi niin aamulla on finni kuivempi. Se tasoittaa myös itsellä naaman epätasaisuutta, kun mulla on usein tosi punakat posket. (ohut, kuiva ja rasvainen iho....ei mikään mukavin yhdistelmä. :/)

Sinkkitahna sotkee sitten hienosti tyynyn yön aikana, se on aika ns. rasvaista tavaraa.

en siis tiedä auttaako toi yhtään vai kuvittelenko vain...

Pahin aika on just ennen menkkoja, silloin tulee paljon finnejä leukaan.. :/

Vierailija
9/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihoon auttaa d-vitamiini ja vahva b-vitamiinivalmiste, siinä kai se vaikuttavin tekijä on biotiini. Lisäksi kannattaa huolehtia siitä, että saa riittävästi hyviä rasvoja ravinnosta ja tietysti monipuolisesta ruokavaliosta muutenkin. Aloeverageeliä naamaan iltaisin paksu kerros, sillä on tulehdusta hillitsevä vaikutus. Tsempit!

Vierailija
10/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalacin emulsio varmaan auttaa. Ainakin mulla ja mun pojalla.

Vierailija
11/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalacin emulsio varmaan auttaa. Ainakin mulla ja mun pojalla.

Vierailija
12/23 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt sinkkiä akneen viime syksystä. Ensin vaan jotain 15mg valmistetta, myöhemmin tilasin iherbistä 50mg valmisteen. Yhden otan päivässä.

Minulla on kuiva, herkkä ja hormonaaliseen akneen taipuva iho. En syö e-pillereitä. Koen, että sinkki on auttanut ihooni. Ei se mikään ihmelääke ole ollut, mutta yleisesti ottaen ihoni on paremmassa kunnossa ja finnejä tulee nykyisin vähemmän. Mistään pahasta aknesta en ole koskaan kärsinyt, mutta on se itseluottamustani kalvanut paljon. Tällä hetkellä olen siinä tilassa ihoni kanssa, että olen jopa ihan tyytyväinen siihen. Ei se täydellinen ole, edelleen kuiva, herkkä ja tummia arpia on paljon etenkin leuanalueella (onneksi ei ns. syviä arpia!), mutta saan sen useimmiten kevyellä meikillä ja oikein siedettävän näköiseksi. Ilman meikkiä en liiku koskaan, valitettavasti. Enemmän kuitenkin epävarmuuteni koskee finniarpia.

Myös mieheni on syönyt sinkkiä saman aikaa, hänellä on myös iästä huolimatta (29) tullut tasaiseen tahtiin yksittäisi finnejä. Hänellä ihon yleiskunto on muutenkin parempi kuin minulla - ei ole kuiva, herkkä, epätasaisen värinen-, mutta selvästi huomaa yksittäisten finnien vähentyneen. Sellaisia sitkeitä pirulaisia tulee enää todella harvakseltaan.

Muuten suosittelen kaavaa; hellävarainen puhdistus, KOSTEUTTA PALJON ja hellää käsittelyä. Käytän Basiron-finnivoidetta yksittäisille näpyille paikallishoitoja, en koskaan suuremmille alueille.

Suosittelen sinkkiä. Se on edullista ja ilmeisesti kaikki sivuvaikutukset on aika harvinaisia. Pienikin parannus tuntuu isolta, kuin kasvojen ihosta on kyse!

Vierailija
13/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista olla käyttämättä maitotuotteita 3-4h sinkin ottamisen jälkeen. Muuten ei imeydy kunnolla. Sama pätee rautatabletteihin.

Vierailija
14/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 10:28"]

apteekista saa myös pikkutuubina paksua sinkkitahnaa. Sitä kun laittaa suoraan finnin päälle yön ajaksi niin aamulla on finni kuivempi. Se tasoittaa myös itsellä naaman epätasaisuutta, kun mulla on usein tosi punakat posket. (ohut, kuiva ja rasvainen iho....ei mikään mukavin yhdistelmä. :/)

Sinkkitahna sotkee sitten hienosti tyynyn yön aikana, se on aika ns. rasvaista tavaraa.

en siis tiedä auttaako toi yhtään vai kuvittelenko vain...

Pahin aika on just ennen menkkoja, silloin tulee paljon finnejä leukaan.. :/

[/quote] No eikö toi ruokakauppojen vauvojen sinkkivoide tehoa samalla tavalla?

Vierailija
15/23 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se varmaan toimii, mutta voide ei pysy yhtä helposti siinä finnin päällä kuin tahna/pasta.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ZINKOSAL-P-SINKKIPASTA-400MG/G-25-G

Vierailija
16/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisuositus päivässä on 30-50 mg, tuolla 30 mg tabletilla pääsee, jos ottaa joka toinen päivä yhden ja joka toinen päivä kaksi tablettia. Päivän keskiarvoksi kuukauden sisään tulee 45 mg.

Yli 90 mg: n yli en menisi, koska ihonhoito on muutakin kuin tabletteja.

Alkuperäisen kirjoittajan oireet viittaa PCOS:ään eli monirakkulaidiin minasarjoihin. Googlettamalla löytyy lisätietoa.

Vierailija
17/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli paha selkäakne ja sain sen lähtemään aksantiinilla.

Vierailija
18/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla akneen auttoi lopulta kaksi raskautta. Nyt pärjään, kun käytän Wicnelactia silloin tällöin ja rasvaan perusvoiteella.

Vierailija
19/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskonut tähän ennen kuin itse testasin. Teelusikallinen ruokasoodaa vesimukilliseen ja kurkusta alas. Kerran päivässä. Tää perustuu siihen, että erilaiset bakteeritulehdukset, joka myös akne on, viihtyvät hyvin happamassa ympäristössä ja ruokasooda auttaa elimistön ph:n muuttumaan emäksiseksi, jossa sitten tulehdukset eivät viihdy. Ihan jatkuvaan käyttöön tota ei suositella mutta kuukauden verran join ja selvästi parani. Pidin pientä taukoa ja uusiksi, kun äityi taas.

Vierailija
20/23 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä voi ottaa noin viikon ajan 120mg! Mutta älä hyvä jumala ota sitä tyhjään vatsaan, koska muuten tulee oksennus kylään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi