Talon todellinen hinta
Paljon teillä oli talon pyyntihinta ja mihin hintaan sovitte kaupat omakotitalosta?
Kommentit (7)
Joo anteeksi jos muotoilin kysymyksen epätarkaksi.Tarkoitin siis sitä hintaa mikä maksetaan.
ap
Aina joku kyselee näitä kysymyksiä: Ei ole olemassa mitään prosenttisääntöä sille, että kuinka paljon halvemmalla myytävä asunto irtoaa. Joskus pyydetään ylihintaa, joskus ostajat maksavat jopa enemmän kuin oli pyyntihinta. Ehkä useimmiten tingitään 2-5 tuhatta.
Esim minä myon vasta osakkeen, josta oli pyyntihinta 179 000. Kaupat tuli 177 000:lla. Oli vain yksi ostaja, joka todella halusi tämän. Jos minulla olisi ollut pokkaa, en olisi tiputtanut hintaa lainkaan, mutten uskaltanut olla tulematta vastaan. Tarjous tuli jo seuraavana päivänä kun laitoin ilmoituksen etuoveen. Säästin välittäjämaksun.
Pyynti oli 285 000. Tarjottiin 250 000 ja saatiin se sillä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:25"]
Aina joku kyselee näitä kysymyksiä: Ei ole olemassa mitään prosenttisääntöä sille, että kuinka paljon halvemmalla myytävä asunto irtoaa. Joskus pyydetään ylihintaa, joskus ostajat maksavat jopa enemmän kuin oli pyyntihinta. Ehkä useimmiten tingitään 2-5 tuhatta.
Esim minä myon vasta osakkeen, josta oli pyyntihinta 179 000. Kaupat tuli 177 000:lla. Oli vain yksi ostaja, joka todella halusi tämän. Jos minulla olisi ollut pokkaa, en olisi tiputtanut hintaa lainkaan, mutten uskaltanut olla tulematta vastaan. Tarjous tuli jo seuraavana päivänä kun laitoin ilmoituksen etuoveen. Säästin välittäjämaksun.
Niin siis ihan mielenkiinnosta kyselen. Ostettiin omakotitalo 3 vuotta sitten. Pyynti oli 359 000 ja maksettiin 312 000 e. Että tais siin pyynnis vähän ilmaa olla?
ap
Papparainen pyysi 600000mk ja tarjottiinn 110000€, eli vähän enemmän kuin pyynti. Maksettiin kuntotutkimuksen jälkeen 105000€. Ei välittäjää eikä kilpailevia tarjouksia.
Onko todellinen hinta se, mikä maksetaan???