Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ruuanlaittoasioissa menet sieltä "mistä aita on matalin"?

Vierailija
29.04.2014 |

Eli missä vähän oikaiset ruuanlaitossa?

Mä itse ainakin ostan åakastevihanneksia, en jaksa ruveta pilkkomaan niitä alusta asti.

Samoin teen myös sipulin kanssa, ostan pakastesipulia. :-D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ostan soppajuurekset pakkasesta. Tomaattimurskaa ostan myös ja hernekeiton valmiina

Vierailija
2/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:01"]

peruna-sipulisekoitus + pakastekasvikset joskus. Ostan kyllä tuoreita, mutta pakastekasvikset on hyvä olla varalla, koska en käy niin usein kaupassa, että tuoreita aina riittäisi. Peruna-sipulia en jaksa itse pilkkoa, kun teen jotain kiusausta, joten sen ostan aina.

[/quote]No näinpä jotakuinkin meilläkin, tai oikeastaan niitä pakastevihanneksia tulee enimmäkseen käytettyä, kun ei aina voi olla oikein vakuuttunut siitä tuoreudesta oikeasti, eikä sitten tarvitse huolehtia niiden käyttämisestä ajallaan.

Pakastesipuliakin yleensä pussi pakasteesta löytyy, vaikka sitä kyllä käytän tuoreenakin paljon, ja silloin kun raakana haluaa syödä niin ei ole iloa siitä pakasteesta.  

Pottumuusin teen pussista silloin harvoin kun sitä syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:06"]

Ostan joskus juustoraastetta pussissa kun en jaksa raastaa palajuustoa ruokaan.

[/quote]

Et jaksa vai et viitsi? Jos ei todella jaksa juustoa raastaa, tuskin jaksaa kokata ollenkaan.

Vierailija
4/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa joskus ostan Alkosta, kun uuden lastin valmistumiseen menee pari viikkoa käymisineen ja tislaamisineen.

Vierailija
5/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kananmunat, puurohiutaleet ym kylmään enkä vasta kiehuvaan nesteesseen.

Pakastevihannekset.

Joskus oikaisen kunnolla ja syön esim ilman turhia pilkkomisia 1/4 jäävuorisalaattia+pari porkkanaa+jotain hedelmää/puolikkaan paprikan + purkillisen tonnikalaa(suoraan purkista siis).

Vierailija
6/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:06"]

[/quote]

Et jaksa vai et viitsi? Jos ei todella jaksa juustoa raastaa, tuskin jaksaa kokata ollenkaan.

[/quote]

Ehkä väärä ketju tulla nyt pätemään, kysymyshän oli se että missä aita on matalin.

Vierailija
7/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitan aasialaista ruokaa niin ostan useimmiten maustekastikkeet ja -tahnat valmiina, sillä en viitsi enkä varmaankaan edes osaisi laittaa niitä itse.

Vierailija
8/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastevihannekset monta kertaa viikossa käytössä. Lisäksi käytän usein valmiita lasipurkisssa myytäviä tomaattikastikkeita pohjana monenlaisiin ruokiin. Myös valmis barbeque-kastike on todella monessa käytössä.

Ainoa kerta kun olen koskaan tehnyt itse karjalanpiirakoita (joita syön paljonkin) oli joskus peruskoulussa 80-luvulla. Vähänkö mahtava pakaste!

Varmasti on paljon muutakin sellaista mitä en vain muista.

Vierailija
9/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 17:10"]

Kun laitan aasialaista ruokaa niin ostan useimmiten maustekastikkeet ja -tahnat valmiina, sillä en viitsi enkä varmaankaan edes osaisi laittaa niitä itse.

[/quote]

Samoin. Soijakastiketta varsinkaan ei kannattane ruveta itse väkertämään. Mutta erilaiset chutneyt ja pikkelsit onnistuvat kyllä ominkin voimin.

Vierailija
10/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:02"]Ostan perunamuusiin isoja perunoita, koska vihaan kuoria pieniä pottuja.

[/quote]Teen aina niin! Ei se ole mitenkään outoa vaan järkevää!

Vierailija
11/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poimi kaikkia marjoja ja sieniä itse vaan ostan niitä kaupasta ja torilta.

En kasvata ruokaani itse.

Oikeasti hei, puolivalmisteet on tehty helpottamaan arkeamme ja en koe siitä huonoa omatuntoa. Fiiliksen mukaan mennään.

Olen syöttänyt jopa valmisruokia lapsilleni heidän ollessaan pieniä.

keittiömestari

Vierailija
12/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään ikinä tehdä itse tomaattimurskaa tai keitellä kasvislientä. En usko, että ero valmiissa ruoassa voisi mitenkään olla suhteessa käytettyyn vaivaan ja kuluihinkaan (tomaattimurskan kohdalla).

En jaksa myöskään leipoa leipää. Liikaa työtä ja sotkua lopputulokseen nähden. Itse leivottu on kuitenkin pahaa jo seuraavana päivänä, kaupan säilöntäaineettomatkin leivät säilyy paljon paremmin hyvänä, mikä yksinasuvalle on aika oleellista. Lisäksi 100 % täysjyväleipää on tosi vaikea saada kotona onnistumaan ilman että tulos on tiivistä, mautonta sahajauhomaista kakkaraa, hyvät kotileivät ovat yleensä epäterveellistä vehnäpullaa (ja suoraan sanottuna, tosi harvoin mulle on kukaan tarjonnut itse leivottua leipää, joka olisi syömäkelpoista muuten kuin ihan uunilämpimänä). Kaupasta taas saa ihan hyviäkin.

Pakastevihanneksia käytän kohtalaisen paljon. Ja aika usein valmiita pasta- tms. kastikkeita. Monesti on työvuorot sellaiset, että ruoanlaitolle ei kertakaikkiaan ole vaan aikaa enempää jos meinaa ehtiä nukkumaan edes suht kelvolliset yöunet ennen seuraavaa päivää, en ole kovin nopea tekemään mitään ja tarvitse kuitenkin 2 lämmintä ruokaa päivässä. Jos olisi saatavilla mulle sopivia valmisruokia enempääkin kuin 3 erilaista, niin niitä tulisi kyllä varmasti syötyä aika usein, tietty paljon teen isoja annoksia ja syön pakastimesta.

Vierailija
13/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalakastiketta en tee vaan ostan tonnikalat valmiissa kastikkeessa jota vain vähän lämmitän ruoan ohessa.

Vierailija
14/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakastevihanneksia.

Ap

Vierailija
15/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostan pakastevihanneksia, mutta sipulit pilkon silppurilla (saan siitä suurenmoista iloa, joka naurattaa kaikkia muita).

Vierailija
16/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruna-sipulisekoitus + pakastekasvikset joskus. Ostan kyllä tuoreita, mutta pakastekasvikset on hyvä olla varalla, koska en käy niin usein kaupassa, että tuoreita aina riittäisi. Peruna-sipulia en jaksa itse pilkkoa, kun teen jotain kiusausta, joten sen ostan aina.

Vierailija
17/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan perunamuusiin isoja perunoita, koska vihaan kuoria pieniä pottuja.

Vierailija
18/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-sipuli-sekoituksen ostan aina valmiina, en myöskään tee tomaattimurskaa, paseerattuja tomaatteja yms itse!

Vierailija
19/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan ruokaa vain itselleni, en jaksa nähdä vaivaa ollenkaan, kunhan ravintoarvot ovat kohdallaan. Saatan syödä päivälliseksi esim. pelkkää raejuustoa ja kasviksia sekaisin tai paistaa pannulla kananmunaa ja hapankaalia. En kuuna päivänä tarjoaisi tällaista ruokaa miehelleni tai vieraille, mutta omalla kohdallani en välitä ruoan esteettisyydestä tai mausta ollenkaan.

Vierailija
20/20 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi