Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä taho voisi auttaa tälläisessä asiassa?

Vierailija
29.04.2014 |

kun mieheni on stressaatunut hänelle tulee kaikennäköisiä neurooseja. tällä hetkellä ongelma on niin pahana että en kohta enää kestä. siltä sekunnilta kun mies astuu ovesta sisään niin alkaa koko loppuillan jatkuva puiminen hänen terveydentilastaan. hänellä on kerrallaan aina muutamia asioita eri puolilla kehoa jotka hänen mielestään ovat merkki vakavasta sairaudesta tmn. hän kysyy minulta mielipidettä näihin ja kun vastaan että en usko että on vakavaa niin hän muutaman kerran vielä toistaa kaikki läpi ja vaatii vastauksen että mikä sairaus se voisi olla. ja sitten sama käydään läpi 10min päästä uudestaan. ja illan aikana vielä ehkä noin 30 kertaa.

olen aivan poikki! ja sitten jos menee hermot ja tiuskaisen jotain vastaukseksi niin alkaa raivoamaan että minua ei kiinnosta kuin oma itseni enkä voisi vähempää välittää perheen hyvinvoinnista. jos koitan puhua näistä neurooseista niin joko suuttuu tai vaihtaa puheenaihetta, kunnes taas 10 minuutin päästä aloittaa alusta sen ruumiintoimintojen ruotimisen.

terapiaan en häntä saa, ei kuulemma ole mitään vikaa. jos ehdotan että tilaa lääkärin näihin vaivoihinsa niin suuttuu että minua ei kiinnosta. en oikein tiedä mitä tehdä! pitääkö tässä vaan alkaa etsiä uutta osoitetta? haluaisin kyllä että saisi apua näihin koska on kuitenkin lastemme isä. onko ideoita mitä voin tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Eipä ole helppoa sinullakaan.

Vierailija
2/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon asiakas. Mutta enemmän psyykepuolen juttuja jos hypokondrikko. Varaa soittoaika tk lääkärille ja kerro mistä kyse. Sit oikea aika miehelle lääkärille, jotta käyvät läpi oireet ja tarvittaessa lähete somaattiseen hoitoon sekä psykiatrian polille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö

Vierailija
4/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vielä jatkaa että hypokondrikolle oireet ovat tosia. Koeta markkinoida niin että kun miehellä on tosi raskasta moninaisten terveysongelmien kanssa ja sinusta ei ole auttamaan voisi saada tukea hoitavalta taholta joka on paljon hoitanut ihmisiä joilla paljon voimakkaita oireita. Moninaiset oireet kun rasittavat ihmisen jaksamistakin. Joillakin toimii toi lähestymistapa. Kerro että itse olet neuvoton hänen oireidensa kanssa etkä osaa tukea oikein, mutta tiedät että em lääkäritahoilta saa tukea.

Vierailija
5/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiin auttaa lepo, ulkoilu, harrastaminen. Mutta miehesi on mielestäni kyllä myös terapian tarpeessa. Stressiä on arjessa paljon ja jos jokainen stressivaihe laukaisee tuollaisen ahdistuksen, niin sille pitää kyllä tehdä jotakin. Ja nimenomaan suosittelisin terapiaa, en lääkkeitä. 

Hypokondrikkohan oikeasti uskoo olevansa sairas, tarkkailee itseään, on peloissaan. Se ei ole mitään kiusantekoa, vaikka ärsyttävää ympäristölle onkin. Kolmonen antoi hyvät, konkreettiset neuvot. Lisäisin vielä, että mene miehesi mukaan sinne lääkäriin, niin hän näkee että tuet häntä ja haluat hänelle hyvää. 

Vierailija
6/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oirein häiriö ja tosi paha sellainen.

Hankalinta tuossa ettei mies itse tunnista/tunnusta olevansa avun tarpeessa.

Sanot suoraan ettet jaksa ja hänen on haettava apua ongelmiinsa tai otat eron.

Haluaako mieluummin menettää perheensä kuin hakea apua.

Lapsiin tuo tilanne ei voi olla vaikuttamatta negatiivisesti. Hekin alkavat oireilemaan.

Sinun on nyt oltava lujana ja perheen päättävä aikuinen.

Vierailija
7/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taho jäi mainitsematta. Joko työreveyslääkäri tai tk-lääkäri. Ensin suljetaan pois fyysisten mahdollisuus ja sen jälkeen puututaan psyykkiseen puoleen. Käsket varaamaan ajan ja valvot että hän menee vastaanotolle.

Kongitiivisen psykoterapian avulla pakko-oireista pääsee eroon tai niitä voi ainakin hallita ja elämä helpottuu.

nimim. kokemusta on

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:14"]

Pakko-oirein häiriö ja tosi paha sellainen.

Hankalinta tuossa ettei mies itse tunnista/tunnusta olevansa avun tarpeessa.

Sanot suoraan ettet jaksa ja hänen on haettava apua ongelmiinsa tai otat eron.

Haluaako mieluummin menettää perheensä kuin hakea apua.

Lapsiin tuo tilanne ei voi olla vaikuttamatta negatiivisesti. Hekin alkavat oireilemaan.

Sinun on nyt oltava lujana ja perheen päättävä aikuinen.

[/quote]

Vierailija
8/8 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista!! googlasin tuon hypokondrian ja kyllä aika hyvin osuu! luulisin että tuossa on vielä lisänä se pakko-oireisuus että sitä asiaa pitää toistaa ja toistaa. vähän sama kun jotkut ihmiset palaavat tarkistamaan useita kertoja onko kahvinkeitin jäänyt päälle. tosi hyviä neuvoja olen aivan otettu, kiitos! alan olla niin väsynyt että on tuntunut täysin toivottomalta mutta ehkä tähän voisi jonkun ratkaisun löytää. tätä on jatkunut jo vuosia, välillä enemmän välillä vähemmän. ap