Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykoosi = Skitsofrenia?

Vierailija
29.04.2014 |

Tarkoittaako psykoosi-oireilu aina automaattisesti alkavaa skitsofreniaa, vai voiko psykoosiin mennä jostain muusta syystä? Minulla on ollut paljon psykoottisia oireita, mutta en missään vaiheessa ole kuitenkaan täysin "seonnut", eli vaikka tiedostan itse että ajatukseni eivät perustu logiikkaan, tai ole todellisia niin silti ni häiritsevät minua ja tunne-elämääni.

En myöskään kuule ääniä, enkä usko salaliittoihin tai muuhun yliluonnolliseen höpinään. Oireeni ovat pääasiassa pakkoajatuksia, epäluottamusta, vainoharhaa ja kuvittelua siitä että kaikki tuijottavat ja vihaavat minua.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vinkin ystävältä ja minulla on todella toiminut tämän videon kuuntelu stressaavassa/vainoharhaisessa olossa. Suosittelen!

http://m.youtube.com/#/watch?v=LbUKPCzMiK0

Vierailija
22/23 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:48"]

Ei välttämättä liity skitsofreniaan. Setävainaan leskellä oli samanlaisia oireita mitä listasit. Ei diagnosoitu skitsofreniaa, mutta suljetulla hän vietti pari kuukautta ja lääkkeitä popsii edelleen. Tapahtuneesta useita vuosia. Miehen kuolema ja taipumus mielenterveysongelmiin laukaisi oireet.

Muistatko minkälaisia lääkkeitä hän söi? Minulla on tällä hetkellä ketipinor (neurolepti) unensaantia helpottamaan ja uutena opamox, jota syön ahdistukseen. Opamox auttaa rauhoittumaan silloin, kun pakko-oireiset ajatukset valtaavat pään (esim: en luota mieheeni, hän pettää minua..takuulla pettää.. ei ole mitään syytä edes epäillä, mutta tiedän että pettää).

Kuulostaa tutulta.

Itse pilaan juuri parisuhdettani hyvinkin samalla tavalla. Jopa sama lääkitys löytyy...

Tuntuu tosi paskalta tälläinen, mutta toivotaan että toinen jaksaa ymmärtää että rakastan kuitenkin, olen vain vähän sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosisairauksia on muitakin kuin skitsofrenia, esim. skitsoaffektiivinen häiriö, harhaluuloisuushäiriö tai kaksisuuntaisen mielialahäiriön psykoottinen mania-/masennusvaihe.

Oireilusi ei kuitenkaan kuulosta oikein psykoottiselta, ennemminkin neuroosityyppiseltä oireilulta. Oletko perehtynyt esimerkiksi yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön, kuvaavatko oireet sinua. Hyötyisit todennäköisesti terapiasta, kannatte yrittää päästä vaikka se joillain paikkakunnilla vaikeaa onkin.

Jatka samaan malliin Opamoxin vähentämisen kanssa! Riippuvuus tulee nopeasti ja pitää tiukassa otteessa. Osa psykiatrista ei määrää enää bentsoja lainkaan, koska haitat oikeastaan suuremmat kuin hyödyt.