Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AHDISTAA: En ikinä saa töitä..

Vierailija
29.04.2014 |

Olen tehnyt elämässäni tyhmiä valintoja, joista saan nyt maksaa. Kerron tässä huonot valintani, että joku edes voisi välttyä kohtaloltani. Tehkää viisaampia valintoja, kuin minä.

Virhe 1: sairaastuin masennukseen ja opinnot viivästyivät

Virhe 2: sain esikoiseni kesken opintojen ja olin kotona 2 vuotta

Virhe 3: sain keskimmäisen ensimmäisen työvuoden jälkeen, jolloin olin gradua vaille valmis, ilman vakkarityötä.

Virhe 4: olin kotona 3 vuotta

Virhe 5: en rykäissyt opintoja valmiiksi vaan menin töihin 5 vuodeksi

Virhe 6: päätin tehdä opinnot loppuun ja jäin sitä varten työttömäksi

SEURAUS: minulla on kokemusta oman alan töistä, mutta liikaa ikää ja viimeisin vuosi opiskelijana. Opintojen venyminen elämäntilanteiden mukaaan ei ole meidän yhteiskunnassa hyväksyttävää ja samoin näyttää olevan liian vanhana työnhaku.

Olen lähettänyt 53 hakemusta ja saanut yhden kutsun haastatteluun, jossa haastattelija totesi, että heillä on jo työntekijä valmiiksi katsottuna talon sisältä.

Miten ihmeessä sitä tsemppaisi positiivista mieltä itseensä?!

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:45"]Ihan huippuvastaus 4/4 :) Tulin hyvälle tuulelle vallan, kiitos! t. ei Ap

[/quote]

nelosen vastaus on hyvä! Ei ihmisarvosi ole työstä kiinni, olet varmasti parhaasi yrittänyt.

Vierailija
2/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen DI ja mulla työnhaku kesti 8 kuukautta. Ja hakemuksia lähetin myös kymmeniä, haastattelukutsuja sain vain kaksi. En asu pk- seudulla eli täällä ei ole yhtä paljon paikkoja auki, mutta kuitenkin jonkin verran on. Yleensä alallani on hyvä työllisyys ja aina aiemmin olen saanut työn lähettämällä pari hakemusta. Vaan nyt ei.

Mutta sitten kohdalle osui juuri kokemusta vastaava työ ja heti tärppäsi. Olin tehnyt todellä räätälöidyn hakemuksen. Haastattelussa sanoin haastattelijalle, että 'hauan tämän työn'. Olin päättänyt kehua itseäni haastattelussa, koska yleensä varsinkin naiset vähättelevät osaamistaan. Sanoin siis ihan suoraan, että olen tässä hommassa tosi hyvä.

Lisäksi palkkatoive oli aavistuksen alakanttiin. Nyt on niin paljon hakijoita, että on turha haaveilla hyvästä palkkakehityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
4/36 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae mitä tahansa töitä, vaan sellaisia joihin oikeasti haluat ja joihin sulla olisi mahdollisuus päästä, eli ihan samalta alalta kuin sinulta on jo kokemusta. Missä ajassa olet tuon 53 työhakemusta lähettänyt? Itse olen nyt kuukauden verran etsinyt töitä, ja lähettänyt arviolta 10-15 hakemusta. Asun Helsingissä eli pääkaupunkiseudulta etsin, olen juuri valmistunut maisteriksi ja tehnyt hallintohommia tietyllä alalla. Mutta en ole nähnyt mitään järkeä hakea töitä kaikilta maailman hallinnon aloilta, koska tiedän että siinä tuhlaisin vain aikaani. Kannattaa siis tehdä täätälöityjä hakemuksia ja vain alalle josta sinulla on jo kokemusta.

Vierailija
5/36 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko portfolio uusi työnhaun gradu? Ellei sellaista saa oikein alaotsikoineen väännettyä niin toimetta jää. Tällaiseksi maailma on menossa.

Vierailija
6/36 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä alalla työttömät olette, mutta omassa tuttavapiirissäni en tunne yhtäkään työtöntä tai potkut saanutta. Kaikki opiskelukaverini (tradenomit) olemme oman alan duuneissa ja töitä tuntuu löytyvän jos joku työpaikka ei nappaa. Tuttavapiiriini kuuluu tradeja, insinöörejä, ekonomeja, sairaanhoitajia..rakennusalan ihmisiä ja kaikille on täällä eteläsuomessa töitä piisannut niin paljon kuin vain viitsii tehdä.

Esim kaverini valmistui juuri tradeksi ja taas tänään sai tietää pääsevänsä muutamaan duuniin helsingissä..valinnanvaraa tuntuu olevan.

Vierailija
7/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelepa ensiksi uusi elämänasenne jossa luterilainen työnteko ei näyttele niin keskeistä roolia. Tämän maan taru on joka tapauksessa taputeltu ja tulevaisuudessa kaikki ovat kortistossa kuitenkin.

Vierailija
8/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, et juuri nyt ole hyvässä neuvotteluasemassa. hae sinua kiinnostavia paikkoja ja keskity perheeseesi :)

Vierailija
9/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtä tarvitse haikalla jos sitä ei suosiolla saa. Elämää on ilman työtäkin. Opettelee tulemaan toimeen vähemmällä ja päättää olla onnellinen. Kaikkea ei ole pakko omistaa. Omaisuudesta on huolta ja vaivaakin. Helpomman ja rennomman elämän saa jos ei liiemmältä mitään omista.

Vierailija
10/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippuvastaus 4/4 :) Tulin hyvälle tuulelle vallan, kiitos! t. ei Ap

Vierailija
11/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:42"]

Ei työtä tarvitse haikalla jos sitä ei suosiolla saa. Elämää on ilman työtäkin. Opettelee tulemaan toimeen vähemmällä ja päättää olla onnellinen. Kaikkea ei ole pakko omistaa. Omaisuudesta on huolta ja vaivaakin. Helpomman ja rennomman elämän saa jos ei liiemmältä mitään omista.

[/quote]

Kerropa mitä elämää on ilman työtä, jos ei ole perhettä eikä ystäviä?

Vierailija
12/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:42"]

[/quote]

Kerropa mitä elämää on ilman työtä, jos ei ole perhettä eikä ystäviä?

[/quote]Ystäviä saa harrastuksista ja vapaaehtoistoiminnasta.  Joutuu sitä vähän vaivaa näkemään työn saamisen ja työn tekemisenkin eteen.

Vierailija
13/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet nyt?

Vierailija
14/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla valittaa nyt vähän jokainen siitä, ettei saa töitä, että on lähettänyt yli 50 hakemusta eikä haastattelukutsuja satele. Välillä valittaa pitkän työhistorian omaava vanhempi ihminen, välillä vastavalmistunut, välillä äitiyslomaa syyttävä. Minä olen maisteri, jolla ei ole perhettä eikä ole tulossakaan. Hyvä cv, loistavat suositukset. Olen aivan samassa tilanteessa kuin kaikki muutkin. Nyt ei vain ole töitä. Muutama vuosi sitten oli. Vaatii varmasti useamman sadan hakemuksen lähettämistä, verkostoitumista, avoimia hakemuksia ja ennen kaikkea onnea saada työ nyt. Älä siis syytä omaa tilannettasi, vaan syytä Suomen tämänhetkistä työ- ja taloustilannetta.

Vierailija
15/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajenna työnhakuasi ja työnantajat arvostavat jos olet aktiivinen työnhakija. Lyhytaikaisetkin työt voivat viedä sinua eteenpäin.

Vierailija
16/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon ahdistuksen. Itse olen opiskellut itselleni ammatin, jota vastaavaa työtä en ole saanut enkä tule enää näiden vuosien jälkeen saamaan. Nyt olen eri alan työssä vakituisena, pomo on inhottava, työtä liikaa, stressaan. En voi lähteä, koska en saa muuta työtä tällä koulutustaustalla, olen siis umpikujassa urani kanssa ja loukussa työpaikassa jossa joudun kuuntelemaan esimiehen vittuilua..

Vierailija
17/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, se ei ole valinnoistasi kiinni vaan tämän hetken työtilanteesta. Täällä päin Suomea edes sairaanhoitajat eivät saa enää töitä.

Vierailija
18/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet gradua vaille valmis, miten et pystynyt tekemään sitä työn ohessa vaan irtisanoit itsesi? Ei gradun tarvitse mikään ihmeellinen olla. Hiukan vaan lavennat seminaarityötä.

Vierailija
19/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 hakemusta? Eiän se tässä taloustilanteessa ole vielä mitään. Triplaa tuo ja sitten katso uudestaan. Kiinnostavuudestasi työntekijänä kertoo paljon tuo hakemusten ja haastattelujen suhde joka tässä tilanteessa on tosi korkea. Jos siis oletetaan että noin joka 50s hakemus johtaa haastatteluun.

Vierailija
20/36 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh.... Yli 100hakemusta pitäisi lähettää? Haetteko niillä muitakin kuin koulutusta vastaavaa työtä? Hakemuksiinhan menee hirveästi jo postituksiin rahaa... Ihan älytöntä. Itsellä vielä työpaikka mutta pelottaa tulevaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi