Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset ymmärrä omaa osuuttaan koronan hillitsemisessä?

Vierailija
10.12.2020 |

Eikö ihmiset siis ymmärrä, miten heidän oma toimintansa, usein jopa välinpitämättömyytensä vaikuttaa koronan leviämiseen ja kasvaviin tartuntamääriin?

Monet tykkäävät hokea, että terveydenhuollon henkilökunta yli- ja pakkotöihin vaan. Mutta eihän se varsinaiseen ongelmaan mitään auta. Se on vain yksi, varsin huono, keino seurauksien hoitamiseen, mutta itse syy jää sitten hoitamatta. Vähän sama, kuin määräisi falskaavan padon alle entistä enemmän vedenlappaajia, mutta samaan aikaan pato kitisee kuosissaan, se jätetään hoitamatta ja sadat ihmiset tanssii padolla ripaskaa. Sitten jos pato falskaa enemmän, niin aletaan räyhätä niille vedenlappaajille, että vauhtiavauhtia, tehkää enemmän ja paremmin. Ja muiden oma meno jatkuu.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jotkut olettaa muiden hoitavan koko homman. Rajoituksetkin on kivoja vain, jos ne ei koske itseä.

Vierailija
2/35 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen osaa tuon vastuunpakoilun keskimäärin aika hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset vihaavat toisiaan, koita jo ymmärtää.

Vierailija
4/35 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän sen päätämme, leviääkö se vai ei. Monet näyttää päättäneen, että leviää.

Vierailija
5/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, taas yli 500 tartuntaa.

Hyvä ihmiset, hyvä.

Vierailija
6/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä minä-kulttuuri jyllää. Korona ei koskea minua, joten voi elää normisti. Urpot vaan ei ymmärrä, mikä osuus niillä on taudin levittämisessä. Itsekkyys on päivän sana ja se, ettei itse tarvitse luopua mistään. 

Vierailija
7/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit eivät estä viruksen leviämistä

Kaikki ilma ei kulje maskien siivilän läpi (20% kulkee sivustoilta´)

Ja vaikka kulkisi virukset on niin pieniä ettei maski suodata niitä

Kirurgin maskit kehitettiin sitä varten ettei kirurgin sylkipisarat lennä potilaan leikkaushaavaan

Jos haluat virussuodattimen joudut käyttämään kokokasvojen tai vähintää alakasvojen peittävää kumista kaasunaamaria jossa virussuodatin-patruuna

Vierailija
8/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei uskota koko viruksen olemassaoloon

- ei uskota viruksen olevan vaarallinen

- ei uskota, että maskeilla olisi mitään merkitystä epidemian leviämisen kannalta

- ei haluta rajoittaa omaa elämää yhtään enempää kuin on pakko

- vastustetaan periaatteesta (esim poliittisin syin) kaikkia rajoituksia ja suosituksia (varsinkin hallituksen antamia)

Tuossapa syitä.

Vierailija
9/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaavat ajatella itse omilla aivoillaan.

Vierailija
10/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuon argumentin voi käyttää ihan mihin tahansa mutta hysterian takia sitä käytetään vain koronaan. Olisi ollut kiva jos minun sairasteluihin olisi suhtauduttu yhtä hysteerisesti.

Vierailija
11/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten tyhmyys on rajatonta.

Vierailija
12/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tuon argumentin voi käyttää ihan mihin tahansa mutta hysterian takia sitä käytetään vain koronaan. Olisi ollut kiva jos minun sairasteluihin olisi suhtauduttu yhtä hysteerisesti.

Minun, minun, minun...ilmeisesti toimintasi on aina vastikkeellista? 

Vierailija
13/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tietyt ihmiset käyttäytyvät kuin lapselliset, kapinoivat teinit ja oikein uhmaavat tilannetta juttelemalla kovaäänisesti ilman maskia tuntemattomille maskittomille. He haluavat kuin lyöttäytyä yhteen "omiensa" kanssa. Huomasin tämän lähijunassa. Sellaiset toisilleen ennestään tuntemattomat tatuoidut "elämänkoululalaiset" alkoivat jutella keskenään kuin olisivat yhtäkkiä jotain maailmankansalaisia.

Mikä tämän saa aikaan, että tietyn ihmisryhmän edustajat tarvitsevat yhtäkkiä tällaista ryhmätukea muilta sellaisilta, jotka eivät suhtaudu vakavasti koronaan?

Vierailija
14/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset vihaavat toisiaan, koita jo ymmärtää.

Mulle ei kyllä ole vaikea ymmärtää, kun tätä palstaa lukee.

Ohis

Vierailija
15/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että tietyt ihmiset käyttäytyvät kuin lapselliset, kapinoivat teinit ja oikein uhmaavat tilannetta juttelemalla kovaäänisesti ilman maskia tuntemattomille maskittomille. He haluavat kuin lyöttäytyä yhteen "omiensa" kanssa. Huomasin tämän lähijunassa. Sellaiset toisilleen ennestään tuntemattomat tatuoidut "elämänkoululalaiset" alkoivat jutella keskenään kuin olisivat yhtäkkiä jotain maailmankansalaisia.

Mikä tämän saa aikaan, että tietyn ihmisryhmän edustajat tarvitsevat yhtäkkiä tällaista ryhmätukea muilta sellaisilta, jotka eivät suhtaudu vakavasti koronaan?

Tämäpä oli mukava piristys päivälle :)

Vierailija
16/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan kyllä oman osuuteni. Keväästä saakka olen hoitanut työni etänä, käynyt maksimissaan pari kertaa viikossa ruokakaupassa, kerran kuussa kirjastossa hakemassa varaamani kirjat hyllystä. Muuten olen ollut pääosin kotona tai luonnossa. En käytä maskia, mutta pesen kädet mennen tullen ja palatessa, enkä mene sairaana julkisiin tiloihin. En ole reissannut ystävien luona tai muualla, mitä tein ennen koronaa. Enkä käynyt ravintoloissa, leffateatterissa, kuntosalilla, tms. Enempään en pysty näillä eväin koronaan vaikuttamaan, mutta oman osuuteni olen kyllä hoitanut sen nilviäisen hillitsemiseksi. 

Vierailija
17/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut erityisesti maskia käyttävien itsekkyyden ja typeryyden mm. kaupoissa. Ollaan ilmeisesti kuolemattomia kun kerta se maski on ja silloin voidaan tehdä mitä tahansa. Norkoilla ja juoruilla pitkin kiireisintä kaupassakäynti aikaa. Siellä seisotaan kärryjen kanssa tukkoina hyllyväleissä, että etäisyyksien pitäminen kanssa ihmisiin on mahdotonta, koska eräät kokee tarpeelliseksi vaihtaa koko vuosikymmenen kuulumiset kaupan sisällä. Menisivät maskeineen ulos juoruamaan.

Parasta on, että sitä maskia näpelöidään ja asetellaan paikalle useita kymmeniä kertoja yhden kauppakäynnin aikana ja samoilla käsillä näplitään tuotteita joita ei ole edes aie ostaa. Mut onneks on maski, se pelastaa.

Vierailija
18/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä isossa marketissa on maskisuositus.

Vierailija
19/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten täytyisi ymmärtää, että maskia tulee käyttää myös nukkuessa. Kukaan ei ole enää terve! Ellei sinulla ole oireita, olet oireeton tartuttaja!

Vierailija
20/35 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut erityisesti maskia käyttävien itsekkyyden ja typeryyden mm. kaupoissa. Ollaan ilmeisesti kuolemattomia kun kerta se maski on ja silloin voidaan tehdä mitä tahansa. Norkoilla ja juoruilla pitkin kiireisintä kaupassakäynti aikaa. Siellä seisotaan kärryjen kanssa tukkoina hyllyväleissä, että etäisyyksien pitäminen kanssa ihmisiin on mahdotonta, koska eräät kokee tarpeelliseksi vaihtaa koko vuosikymmenen kuulumiset kaupan sisällä. Menisivät maskeineen ulos juoruamaan.

Parasta on, että sitä maskia näpelöidään ja asetellaan paikalle useita kymmeniä kertoja yhden kauppakäynnin aikana ja samoilla käsillä näplitään tuotteita joita ei ole edes aie ostaa. Mut onneks on maski, se pelastaa.

No onoa tuo silti parempi että jutellaan maskit naamalla kuin ilman maskia. En minäkään ymmärrä monien maskjnaamojen käytöstä kuten se että nakataan ne käytetyt maskit maahan tai ripustetaan puun oksalle ja unohdetaan turvavälit. Kunhan nyt vaan kerroin näistä kohtaamistani elämänkoululaisista, joiden käytös pisti todella pahasti silmään ja herätti kysymyksiä. Ihan yhtälailla olen huomannut maskillisten väärät toimintatavat ja tehnyt niistäkjn avauksia tänne.