Huithapelius - pino vanhemmille!
Kaikki nykyään niin huolellista, täydellistä, suunniteltua ja johdonmukaista vanhemmuutta että nyt pinoon tunnustuksia miten olet huithapeli-vanhempi? missä toimit kuten vastuullisen vanhemman suhteessa lapseen ei pitäisi?
Mulle tulee mieleen ainakin se, että kiroan ja äksyän välillä tosi alkeellisesti, vaikka jo työkseni teen sellaista missä ohjaan toisia tasapainoiseen vanhemmuuteen :-/ Annan välillä päivällisen sijaan leipää ja jogurttia. Kotona ei vaan aina jaksa..
Kommentit (9)
En tarkista ovatko lapset tehneet läksyt enkä huolehdi kokeisiin lukemisesta. Mun mielestä se on lasten homma.
Hermostun välillä ja huudan lapsille. Kiroilen välillä kotona alkeellisesti.
Nämä asiat erityisesti hävettävät, koska olen ammatiltani opettaja.
Annan purkkiruokaa välillä ihan liian isoille lapsille kun kerran syövät..
Juu työssä toimin lasten kanssa (opettaja). Ikinä ei hermo mene ja olen ylikärsivällinen. Kotona on toinen meno.
Käytännöllisyys ei ole meikäläisen hyve myöskään kotona. Kaapit on aivan täynnä rojua, arkistointia en jaksa tehdä (kaikki paperit menee yhteen kaappiin josta sitten joskus ehkä järjestellään).
Annan 3-vuotiaalle välillä niitä paljon parjattuja eineksiä, kuten Saarioisten laatikoita tai kananugetteja. Vihaan ruuanlaittoa, joten arkena kiireessä tulee turvauduttua joskus noihin.
Hukkaan lapsiin liittyviä tärkeitä papereita kun en vaan saa huolimattomuuttani laitettua asianmukaisesti talteen.
Mä en siivoa itse, mutta valitan kuitenkin lapsille siivoamisesta... Ja sitten annan periksi, kun en kerran itsekään siivoa. :)
Meillä syödään usein eineksiä. En jaksa nimikoida lasten vaatteita. Pitäisi heittää pikkulapsiajan vaatteita pois, en jaksq vaivautua. Pitäisi harjoitella r-kirjainta lapsen jaksa, en yleensä muista.
Kaapit on täynnä rojua, joita kukaan ei tarvitse. Lastenhuoneet ovat täynnä leluja ja pieniä vaatteita. En juuri koskaan heitä mitään pois/myy kirpputorilla.
Meillä syödään joskus eineksiä ja liian usein nakkeja.
Jääkaapissa on vanhaa ruokaa.
Huudan lapsille ja tiuskin lapsellisesti. Kiroilen.
2-vuotiaalle syötän välillä valmissoseita tai eineksiä, aina ei vain jaksa/ehdi kokata.
Myttään vaatteet kuivurista kaappiin. En viikkaa, saati sitten silitä niitä.
Imuroin liian harvoin. Ikkunoita en pese juuri koskaan.