Tuleeko teille harvoin - joskus - usein sellainen tunne kun katsotte omaa peilikuvaa että vau mikä lyyli?
Mulle tuli tänään kun katsoin itseäni kaupunkilookissani, ihan kuin olisi kilo-pari pudonnutkin niin takki istuu nätemmin päälle ja jalatkin näyttivät hoikemmilta. Ei näitä usein kyllä tule.
Kommentit (8)
Ei, mutta joskus kyllä että: Ihan kiva!
Koin tämän kerran kun tapailukumppanini lähetti minulle videon nuoresta kauniista hoikasta blondista joka leikkii hänen koiransa kanssa.
Mietin että mitä helvettiä ollaan oltu erossa vain pari päivää ja se on löytänyt jonkun tosi hyvännäköisen, pitkähiuksisen urheilullisen vaalean naisen ja vielä kehtaa lähettää siitä videota minulle kuin vittuillakseen tai tehdäkseen oloni epävarmaksi. Tuntui että vatsasta olisi pudonnut pohja oli niin petetty ja järkyttynyt olo!
Sitten kun katsoin videota vähän pidemmälle ja tarkemmin niin tajusin että se nainenhan olen MINÄ!
Tämän kokemuksen jälkeen tajusin miten vääristynyt ja kriittinen käsitys minulla on itsestäni. Kun näin itseni ulkopuolisen silmistä en keskittynytkään niihin negatiivisiin kohtiin vaan katsoin että vau onpa kaunis nuori nainen.
Joka kerta kun katson peiliin. Mutta tosiaan, mitä pidempään katsoo, sitä enemmän löytää vikoja.
Taas uusi tapa päästä kehumaan itseäsi?
No aina joskus joo.
Sitä ihmettelen, että miten kotona näytän ihan normaalilta, työpaikalla peilistä katsoo joku suohirviö ja kun pääsen töistä pois, niin olen taas ihan tavallisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Taas uusi tapa päästä kehumaan itseäsi?
Tässä oli kyllä tarkoitus keskustella itsetunnosta yleensä, ei minusta. Enhän kertonut teille ulkonäöstäni mitään eli kaikki nuo tapahtuivat vain korvieni välissä.
Kotona peilistä katsottuna näytän mielestäni aina tosi ihanalta ja hehkeältä. Työpaikalla tapahtuu outo muutos, koska siellä näytän
niin vanhalta ja elähtäneeltä täti-ihmiseltä, että alkaa ihan nolottaa.
Sattuuhan tuota, jos jollain julkisella paikalla yllättäen kävelee jonkin peilin tai heijastavan pinnan eteen. Jos taas peiliin jää tuijottamaan, niin ennen pitkää sieltä katsoo apina.