Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä täyte sopisi kinuskikakkuun?

Vierailija
28.04.2014 |

täytettä saisi olla runsaasti, että nostaa vähän kakun korkeutta, mutta en haluaisi käyttää liivatetta.. 

Joku rahka? Mousse? Vai mikä sopisi. .

kaikki ideat otetaan iloiten vastaan ja jos jollakin olisi laittaa ohjetta tai vinkata hyvää nettiosoitetta..

päälle tulisi siis kinuski ja marsipaaniruusuja ja teksiä.. reunoille kermaa

Ja mikä kostutus..

Teen kakun isäni raittiuden vuosipäivän kunniaksi, joten ei alkoholitäytteitä xD

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena on tosi hyvää kinuskin kanssa.

Vierailija
2/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kinuskikakkuun aina kaksi väliä, toiseen ananasta + kermavaahtoa ja toiseen vadelmamössöä + kermavaahtoa. Käytän täytekakunkostukkeena aina vaniljalla maustettua (rasvatonta) maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakkahillo tai tyrnihillo leikkaa kinuskin makeutta kivasti.

Vierailija
4/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalo tai puolukka!

Ainakin kinuskikissan sivuilla on ihana karpalo- (tai puolukka, en muista)kinuskikakun ohje. Ja siinä se täyte on nimenomaan melko runsas ja nostaa kakkua! Olen kerran tehnyt, oli hyvää ja onnistui tällaiselta harvemmin leipovalta :)

Vierailija
5/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma tai puolukkarahka

Vierailija
6/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:22"]

Karpalo tai puolukka!

Ainakin kinuskikissan sivuilla on ihana karpalo- (tai puolukka, en muista)kinuskikakun ohje. Ja siinä se täyte on nimenomaan melko runsas ja nostaa kakkua! Olen kerran tehnyt, oli hyvää ja onnistui tällaiselta harvemmin leipovalta :)

[/quote]

Juuri tuollainen raikas täyte on ihanaa! Voihan sitä muunnella puolukkarahkaa tai karpalorahkaa.

Vierailija
7/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just itsekkin mietin puolukkarahkaa tai vadelmaa! T ap

Vierailija
8/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos laittais sinne väliin sen runsaan puolukkarahkan lisäksi ohuelti kinuskikastiketta? sopiskohan ? Ja millä sen kakun kostuttais? 

Sopiiko teidän mielestänne tälläseen kakkuun vaalea vai tumma (kaakao) pohja?

Vierailija
9/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vielä tuunatumpi versio tuosta puolukkarahkatäytteestä.. Jos laittais siihen rahkaan tuorejuustoa JA rahkaa  niin sais siitä täytteestä tykympää.. ?

Vierailija
10/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen aina appelsiinikiisselin, jonka sekoitan rahka/kermavaahtoon.

Toimii

Vierailija
11/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaan kerrokseen banaaniviipaleita ja kermavaahtoa, tokaan kerrokseen valkosuklaakreemiä esim. Kinuskikissan sivuilta. Päälle mansikoita. Tai lakkakakku.

Vierailija
12/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normi sokerikakkupohja,ei suklaapohjaa.

väliin kermaa tai sitruunarahka! omenahillo,EI vadelmahilloa :-) muista myös levittää sileää omppuhilloa kakun pääliosaan kun alat levittämään kinuskia-> kinuski leviää kauniisti.

terkuin leipuri-kondiittori :-) 

Vierailija
13/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:34"]

Entä jos laittais sinne väliin sen runsaan puolukkarahkan lisäksi ohuelti kinuskikastiketta? sopiskohan ? Ja millä sen kakun kostuttais? 

Sopiiko teidän mielestänne tälläseen kakkuun vaalea vai tumma (kaakao) pohja?

[/quote]

Voisi tulla liian sekava kokonaisuus. Rahkaa ja kostutus vaniljasokerilla maustetulla rasvattomalla maidolla on paras minun mielestäni. Ihmisille maistuvat nykyään kevyemmät kakut kuin ennen. Kermakakkua jää aina yli pakastettavaksi ja sitten sitä syödään puoliväkisin koska rasvainen ei säily pitkään pakastimessakaan.

Vierailija
14/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaveriksi selja- tai tyrnimehua juotavaksi, mmmm.....

Vierailija
15/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi v**** teidän ah niin raikkaiden sitruunoiden, omenoiden, puolukoiden ja tyrnienne kanssa! Nuohan pilaavat makean ja pehmeän kinuskikakun. Persikan kanssa sama juttu. Taitaa makunystyrät muuttua radikaalisti vaihdevuosien lähestyessä... Fresita teille toki kuitenkin maistuu...

Vierailija
16/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 14:59"]ihan normi sokerikakkupohja,ei suklaapohjaa.

väliin kermaa tai sitruunarahka! omenahillo,EI vadelmahilloa :-) muista myös levittää sileää omppuhilloa kakun pääliosaan kun alat levittämään kinuskia-> kinuski leviää kauniisti.

terkuin leipuri-kondiittori :-) 

[/quote]

Itse laitan usein itse tehtyä lakka tai mansikkahilloa, kermaa johon laitettu hiukan vaniljarahkaa ja kakut ovat olleet hyvin suosittuja, muista myös kostuttaa kakku hyvi , kuiva kakku ei ole hyvää... mutta mitään hilloa en ole laittanut eikä olla töissäkään koskaan laitettu kakun pinnalle, päinvastoin voi pilata kinuskipinnan.

T: Toinen kondiittori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi