Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita cola addeja palstalla? Lopetetaanko porukalla? Ideoita?

Vierailija
27.04.2014 |

Mä haluan eroon dieettilimuista Byää....:O

Miten tehdä se? Diettilimu on ainoa "herkkuni" mistä syystä se on ollut jo vuosia ruokavaliossani. Parhaimmillaan mene 1,5 l pepsi maxia päivässä.

Limu tulee kalliiksi

Tunnen jo kuinka se tekee tuhojaan hampaissani.

Juon colaa kuin jotkut kahvia. Epäilen addiktoituneeni kofeiiniin sillä kun lopetan juomisen, saan kauheen päänsäryn ja keho tuntuu heikolta.

Mistä löytyisi terveellisempi juoma?

Saisko määriä katkottua jotenkin ilman näitä fyysisiä tuntemuksia. Ei uskois, mutta tää on mulle tupakointiin verrattava addictio. AUTTAKAA!

Alkakaa joku muukin mun kanssa tukilakkoon!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppaus auttaa

Vierailija
2/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, nytkin lasi zeroa edessä.

Vesi vaan on niin tylsää juotavaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:41"]karppaus auttaa

[/quote]

Perustele vähän enemmän. Miksi se auttaisi? Olen 5kk ollut laihdutuskuurilla ja syönyt päivässä 3 ateriankorviketta ja lihaisia salaatteja noin 500kcal edestä. Hiilarit on siis jo minimissään ja silti keho kaipaa lightlimuja. :(

Vierailija
4/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täälläkin, Pepsi maxia menee 1,5l päivässä... aina kun ole yrittänyt lopettaa, olo menee sellaiseksi kuin tekisin kuolemaa. 

Kannattaa yrittää juoda aina pillillä, niin säästyy edes vähän hampaat. En osaa muuta neuvoa antaa kuin että yrittää vähitellen vähentää sitä pepsin määrää päivässä ja samaa mukaa korvata se jollain muulla juomalla (light-mehu, jäätee jne).

Vierailija
5/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees halua lopettaa.

Vierailija
6/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vichyä. Hiilihappo ja maut muistuttaa limuja mutta on askel parempaan. Pikku hiljaa vesikin maistuu tilalla tai ainakin colajuomien himo vähentyy.

Vierailija
7/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ihan taivaan tosi että joku on koukussa limppariin? mä olen ollut kyllä tupakka koukussa, ja pitäisi älytä millasta riippuvuus on, mutt akun itse ei edes tykkää limusta, on vaikea hahmottaa limpparihimoa:)

Vierailija
8/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi enää edes puhua terveellisestä elämästä, laihdutuksesta tms 1,5l limua päivittäin vetäessäsi

Vierailija
9/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cola Lightissa ja Zerossa on lähes täsmälleen samat ainesosat. Jopa käytetyt makeutusaineet ovat samat. Miten ne silti maistuvat erilaisilta? Zero on hyvää, Light taas on mielestäni pahan makuista.

Vierailija
10/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:16"]

Et voi enää edes puhua terveellisestä elämästä, laihdutuksesta tms 1,5l limua päivittäin vetäessäsi

[/quote]

Lightissä ei ole kaloreita.

Itseensä vieroitukseen suosittelen hammaslääkärin hyväksymää makuvettä (S-marketin halpamerkki) ja kofeiinitablettia apteekista jos päätä pakkaa särkemään vieroituksen vuoksi. Sitten niitä kofeiinitabletteja vähemmäksi päivä kerrallaan.

Vierailija
11/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi Maxissa on kaloreita nolla, joten en tiedä miksi ei voisi puhua laihdutuksesta? Tokihan makeutusaineet on epäterveellisiä ja hapot pahaksi hampaille.

Vierailija
12/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oo mitään legendaa, että coca- cola pilaa hampaat. Oon nähnyt yhden cola-addiktin aikuisen ja yhden lapsen hampaat ja ne oli oikeesti järkyttävät. Yksittäinen hammas oli syöpynyt molemmilta puolilta niin, että hampaan reunat olivat pikimustia ja keskellä oli pelkkä tikku hampaana. Tälläisiä hampaita oli sitten molemmilla suu täysi. Kyllä oli kaunis näky. Harmi, etten löytäny sopivaa kuvaa. Oisin linkittänyt sen.

Vierailija
13/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini on todella koukuttavaa ja vieroitusoireet ovat minullakin todella pahat. Zeroa menee 1,5 litraa päivässä... Olen halunnut lopettaa jo muutaman vuoden.

Vierailija
14/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille kannustinta:

- kokis syövyttää hampaita, pian olette hoikkia, mutta rumahampaisia

- kokiksen väriaine saattaa aiheuttaa syöpää

- kokiksen väriaine sokerikulööri saattaa tuhoata B-vitamiinivarastoja elimistössä (B-vitamiini on tärkeä "hermovitamiini")

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sokerikul%C3%B6%C3%B6ri

- makeutusaine aspartaami on suurissa määrin haitallista ja saattaa aiheuttaa terveyshaittoja kuten psykiatrisia häiriöitä, migreeniä ja päänsärkyä

Aivan riittävästi näitä "saattaa aiheuttaa" -kohtia, jotta tieten tahtoen joisin kokista. Pommac tai fanta korvaavat hyvin, sokerilliset, kokiksen. Kun limussa on sokeria joutuu miettimään kuinka paljon sitä juokaan. Siitä voikin siirtyä makukivennäisvesien kautta veteen.

Vierailija
15/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:16"]

[/quote]

Lightissä ei ole kaloreita.

Itseensä vieroitukseen suosittelen hammaslääkärin hyväksymää makuvettä (S-marketin halpamerkki) ja kofeiinitablettia apteekista jos päätä pakkaa särkemään vieroituksen vuoksi. Sitten niitä kofeiinitabletteja vähemmäksi päivä kerrallaan.

[/quote]

Hahhah toivottavasti ette lisäänny, opetatte lapsillennekin tollaset "täs on nollakalorii syöpä tulee lisäaineista mut jiihaa" ajatuksen

Vierailija
16/26 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo aspartaamin parjaaminen ole jo menneen talven lumia. Todettu ihan käytettäväksi tuotteeksi, eikä mitään "syöpää aiheuttavaksi". Shokkihammaskuvat on myös turhaa retostelua, niitä kuvia saa kun hampaita ei oikeasti koskaan pestä ja hoideta ja ihan ainoa juoma on sokerilliset limut.

Vierailija
18/26 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin viime kesänä hankkiutumaan irti cokis addiktiostani. Tosin mä join vain ehkä 1-2 litraa viikossa... Alunperin oli vain tarkoituksena testata aiheutaako aspartamin migreenejä ja siirryin tavalliseen cokikseen. Tavallista cokista kului mulla ainakin vähemmän, koska jostain syystä siitä tuli cokis kiintiö nopeammin täyteen. Järki myös sanoo helpommin sokeripommin kohdalla, että tätä ei kannata juoda enempää...

Makean himoa voi yrittää hillitä marjoilla, siemenillä ja pähkinöillä.

Ostan nykyään vain tölkkejä, koska silloin cokis on aina tuoretta. Viimeksi olen juonut cokista noin kuukausi sitten, vaikka sitä muutama tölkki jääkaapista löytyykin. Mikä parasta, päänsäryt ovat kadonneet ja migreenejä on viimeisen vuoden aikana ollut 1-2. Aikaisemmin oli siis vähintään kerran kuukaudessa ja ne kesti yleensä useamman päivän...

Vierailija
19/26 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi maxia hyi vittu!! Mä luulin et tääl coca colan juojia

Vierailija
20/26 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä ilman colajuomia. Ei päänsärkyä mutta oon juonutkin 1l hiilihappovettä ja toisen mokoman teenä ja hanavetenä. Pahimpia on oikeasti nämä bussien odottelut Kampissa. Mun tekis mieli hakea "odottelujuomaa" niin ei potuttas tää 20 min. Vartominen. Oon meinaan myöhästynyt jo 2 bussista :o. Ensimmäinen meni hutiin minuutilla kun yritin ostaa nopeasti kk-kortin huomiseksi ja toinen meni siksi kun en löytänyt sitä hemmetin busakorttia!!! Toki se sit löytyi kun busan takavalot paisto. Hitto :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi