Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa raiskariporukkaa Viikissä (Helsinki)

Vierailija
27.04.2014 |

Viikin Valintatalon edessä oli eilen yöllä parkissa auto, jossa neljä nuorta miestä autossa. Kun kävelin yöllä (n. klo 1 aikoihin) ohitse, kaksi miestä nousi äkkiä autosta ja oli lähestymässä minua. Katsoin heitä vihaisesti ja varmasti (niin että tajusivat että en ole ihan kännissä ja helppo uhri) ja otin heti puhelimen esiin, soitin miehelleni sanoin kovaan ääneen olevani nyt valintatalon edessä, kotona hetken päästä ja että parkissa on auto jossa miesporukka kyylää ja rekkarin luettelin niin miehet hyppäsivät äkkiä takaisin autoon. Kotimatkan aikana (noin 10 min) tämä auto sitten vielä kaksi kertaa (!) ajoi ohitseni, veilä kahdesta suunnasta, ensi takaa ja seuraavaksia teki kulman takana uukkarin ja ajoi edestä, aina hidastaen luonani, pidin kokoajan puhelinyhteyttä auki mieheeni ja kerroin kun ohittelivat. Heti kun pääsin, menin kerrostalojen väliin, missä ei autoteitä ja pingoin kotiin. Kotona soitin hätäkeskukseen ja ilmoitin miehistä, ottivat rekkarin ylös ja sanoivat kertovansa asian eteenpäin poliisille. Elikkä, naiset varokaa näitä ja muitakin vastaavia ja jos kohtaatte uhkaavan tilanteen, josta pääsette pois, muistakaa ilmoittaa siiitä hätäkeskuskeen!!! Tällöin jos jotain alueella sattuu, on poliisilla tietoa ketä epäillä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:48"]

Mitäs kävelit yöllä ulkona normaalilla rehellisellä ihmisellä ei ole mitään tekemistä yhden aikaan valintatalojen nurkilla?

[/quote]

Olin ystävälläni, lähes naapurillani viettämässä iltaa. Join kaksi lasia viiniä (siksi kävelin). Jos olisin juonut enemmän enkä olisi siksi ollut yhtä valpas kuin nyt, olisin varmaan sinun logiikallasi ansainnut tulla raiskatuksi? -Ap

[/quote]

Ja siis luen itseni normaaliksi rehelliseksi ihmiseksi. Opiskelen ja käyn töissä, olen mukavassa parisuhteessa, asun hyväkuntoisessa kaksiossa yleisesti ottaen mukavalla asuinaluella, yleensä täällä ei ole häiriöitä ja kotiin uskaltaa iltaisin kävellä, siksi aattelin varoittaa että nyt on poikkeuksellista porukkaa liikkeellä. -Ap

[/quote]

Hyvä tietää, että et ole wt. AV:lla pitää aina muistaa mainita olevansa akateeminen hoikka 70DD.

Vierailija
42/46 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:35"]

Ilmankos naisia ahdistaa ja pelottaa, kun tällaista pelon ilmapiiriä lietsotaan koko ajan. Jossain on amiksia ajelemassa munkkia, niin raiskareitahan ne heti ovat. Sitten AV:lle avaus aiheesta, ja 15000 mammaa voi taas pelätä hieman enemmän jokaista autoa. Tämän jälkeen voidaan valitella lisää, miksi nainen ei voi kulkea ulkona pimeän aikaan ilman pelkoa ja miten miehillä on paljon helpompaa (vaikka silmittömän väkivallan kohteeksi joutuminen onkin paljon todennäköisempää kuin naisella raiskatuksi tuleminen - miehet eivät vaan lietso turhaa hysteriaa).

[/quote]

No siis kyl mä haluaisin tietää jos jollain alueella liikkuu epäilyttävää porukkaa. Poliisikin noista aika ajoin ilmoittelee. Lisäksi ei oo edelleenkään normaalia toi alussa kuvattu toiminta, ei kuulosta siltä että ihan viattomalla asialla olivat jätkät. Lisäksi mun ahdistusta ainakin vähentää se, että puhelimella apua soittamalla voit ehkäistä hyökkäyksen ja että ihmiset ilmoittaa epäilyttävästä käytöksestä hätäkeskuskeen, jolloin raiskareiden kiinni jääminen helpottuu. Mieti nyt, jos joku nainen onkin raiskattu ap:n jälkeen Viikissä ja ilmoittaa poliisille, mutta ei itse muista rekkaria, niin nyt on poliisilla tiedossa että tuollainen porukka liikuskeli ja voivat heitä kuulustella/jos on DNA näytteitä tekijästä, verrata niitä esim auton omistajaan.

[/quote]

Kaikkialla on epäilyttäviä miesporukoita öisin. Poliisille voi varmasti ilmoitella kaiken varalta, mutta mitä hyötyä siitä on, että seuraavana päivänä tulee AV:lle päivittelemään, että näin muuten miesporukan eilen yöllä? Arveletko, että nämä "joukkoraiskaajat" päivystävät Viikin Valintatalon edessä myöhemminkin? Nyt sinäkin pelkäät ulkona liikkumista taas hiukan enemmän.

[/quote]

En pelkää enemmän, tiedän että tilanteesta voi päästä pois niinkin yksinkertaisesti kuin puhelimella soittamalla, suureen ääneen rekkarin kertomalla. Tuota reakkarin kertomista maan kielellä/ tai englanniksi suositellaan muuten myös ulkomaalaisissa takseissa, ehkäisee rikoksia ja huijauksia. Se on oikeastaan aika voimaannuttavaa että osaa toimia uhkaavissakin tilanteissa ja kuulee että keinot toimivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap ja kiitos tiedosta, itse asun juuri siinä kulmilla. Älä välitä näistä provoavista trolleista täällä, älä vastaa heidän kommentteihinsa, innostuvat vain lisää ja nauttivat siitä kun voivat tulla pilaamaan jok ikisen keskustelun hölmöilyillään.

Olen nähnyt kanssa jotain "outoja" miesporukoita öisin tällä seudulla.. veikkaan että ovat noista kaupungin vuokrataloista. Passaa täälläkin olla varovainen, vaikka Viikki muuten rauhallista aluetta onkin.

Vierailija
44/46 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:52"]

Olipa hyvät tuntomerkit. Mutta varmaan Lähi-Idästä tai Afrikasta?

[/quote]

En kommentoi. Tosiaan tiedot on hätäkeskuksella. Eiköhän varovaisuuteen riitä se, että jos näkee auton joka parkissa ilman syytä, vain miehiä kyydissä ja lähestyvät uhkaavasti, mielummin pakene kuin jää katsomaan ovatko rehellisellä asialla. Raiskauksia tekevät kaikkien kansallisuuksien edustajat.  -Ap

[/quote]Onko oikein syyllistää kaikkia miehiä yhtä paljon? Toki uhkaava lähestyminen on aina huomionarvoista.

Ei-eurooppalaiset miehet tekevät 100% Oslon törkeistä raiskauksista ja 90% muista raiskauksista. 

[/quote]

"Sukupuoliyhteyteen pakottamisesta tuomittiin tutkittuina vuosina 5 ulkomaalaistaustaista eli 17 prosenttia tuomituista." ELI SUOMALAISET TEKEE 83% SUOMESSA TUOMITUISTA RAISKAUKSISTA. Kyllä, ulkomaalaisia on paljon tuomituissa, ei sitä voi kiistää, mutta eivät ne suomalaisetkaan mitään viattomia ole. Lisäksi asiaa tutkinut sanoo näin: " Ulkomaalaisten tekemät seksuaalirikokset ehkä huomataan, ilmoitetaan ja tuomitaan helpommin" . Ja kyllä ulkomaalaisten kotouttamisessa asia tulee huomioida paremmin, antaa seksuaalikasvatusta jne. Oikeuspoliittinen keskus on käynnistänyt tutkimuksen aiheesta, jotta ulkomaalaisten raiskaustautoihin saataisiin paremmin päästyä kiinni. http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120909-raiskaukset-suomessa-%E2%80%93-%E2%80%9Dulkomaalaisten-osuus-pistaa-silmaan%E2%80%9D Oon sitä mieltä että raiskauslainsäädäntö on suomessa perseestä, niin kuin lähes kaikki naiset suomessa ajattelevat. En kuitenkaan näe että vika on pelkästään ulkomaalaisissa, vaikka hekin raiskaavat. -Ap

[/quote]

Mites tuo ulkomaalaisten raiskaajien määrä suhteutettuna ulkomaalaisten määrään Suomessa? Löytyiskö jotain linkkiä prosenttilukuihin?

Vierailija
45/46 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Viikissä ja ulkoilutan koiriani päivittäin siellä, viimeisen lenkin ihan yöaikaan, klo 1-3. En ole koskaan täällä törmännyt mihinkään uhkaavaan. Mölyäviä teinejä siinä Valintatalon lähellä olevalla torilla tai Norssin kulmilla tai Kevättorilla on joskus, mutta eivät tee mitään muuta kuin mölyävät. 

En epäile etteikö ap olisi kokenut mitä on kokenut, ja voi olla että nuo miehet tosiaan olivat vaarallisia. Mutta haluan kertoa tämän kokemukseni 6 vuoden ongelmattomasta Viikissä asumisesta siinä mielessä, ettei täällä nyt sentään tarvitse noin yleisesti pelätä mihin tahansa aikaan kulkemista. Yleensä en kohtaa yhtään ketään öisillä lenkeilläni.

Vierailija
46/46 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:48"]

Mitäs kävelit yöllä ulkona normaalilla rehellisellä ihmisellä ei ole mitään tekemistä yhden aikaan valintatalojen nurkilla?

[/quote]

Joo näinpä. Mä pääsen duunista joskus 01-04 aikaan, ja jos ei mene enää ratikoita, joudun kävellä Helsingin keskustan läpi ja odotella vielä bussia. Kotia lähin bussipysäkkikin on siinä lähikaupan nurkilla. Siispä oma vikani, jos joku raiskaa mut kotimatkalla.