Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Marinin mukaan HUSin pitää turvata joulun ajan hoitohenkilökunnan riittävyys ensisijaisesti palkkaneuvotteluilla!

Vierailija
09.12.2020 |

Sannan mukaan HUSin ja muiden sairaanhoitopiirien velvollisuus on järjestää riittävästi hoitajia ja lääkäreitä koronapotilaiden hoitoon joulun pyhinä. Ensisijaisesti maksettava koronalisää niille jotka joutuu perumaan lomansa. Valmiuslaki ja pakko on viimesijainen toimenpide joka tietysti on otettava käyttöön jos muuten ei voida potilaiden hoitoa varmistaa.
26:40 alkaen
https://areena.yle.fi/1-50703663

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä husin tahi minkään muun sairaalan asiat marinin akalle kuuluu?

Koska HUS:n sairaanhoitopiirin alueella on kaikkein vaikein tilanne sairaaloissa, koronahoidossa.

Siellä tarvitaaan eniten työntekijöitä tällä hetkellä ja HUS itse valittaa siitä.

Mutta ei ole kuitenkaan valmis tekemään itse  mitään tilanteen parantamiseksi.

Toisin kuin muuta sairaanhoitopiirit Suomessa.

HUS on johtajineen törkeä henkilöstön alistaja, ihan näin suoraan sanottuna!

Vierailija
22/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Jos olisitte edes amkn käyneet, niin ymmärtäisitte henkilöstöjohtamisesta sen verran, että loppupeleissä raha on ihan hemmetin huono motivaattori työhön.

Johan Maslow aikoinaan tämänkin kertoi..

80-luvulla, kun luin itseni apuhoitajaksi luettiin Maslowia, mutta  että vieläkin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska HUS:n sairaanhoitopiirin alueella on kaikkein vaikein tilanne sairaaloissa, koronahoidossa.

Siellä tarvitaaan eniten työntekijöitä tällä hetkellä ja HUS itse valittaa siitä.

Kuten aiemmassa viestissä kerrottiin, HUS on kuntaliiton alainen laitos ja päätökset tehdään siellä eikä maan hallituksessa. Ihme jokapaikan höylä tämä pöhkö-sanna kun ei pysy lestissään.

Vierailija
24/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan paskapuhetta koronalisät. Ei niillä ole vaikutusta.

Kuinka moni olis valmis polttamaan lomat ja pyhät, jos saat joitain kymppejä tai satasia lisää per kk miinus verot?

Tuskin kovin moni.

Koronalisät tuskin tulee tonneja olemaan...

Lääkärithän vetelee lisät kaikesta, mutta heitä eivät mitkään säännöt koske muutenkaan, niille maksetaan mitä pyytävät.

Tämän sanon faktana HUSin työntekijänä.

Miksi et lukenut lääkäriksi kun kerran olet niin kateellinen?

Hoitajalle kympin ylimääräinen korvaus on enemmän kuin hyvä.

Ehkä kympin ylimääräinen korotus on sulle hyvä, mutta minä en jouluani uhraa edes satasista. T. Hoitaja

Vierailija
25/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aiemmassa viestissä kerrottiin, HUS on kuntaliiton alainen laitos ja päätökset tehdään siellä eikä maan hallituksessa. Ihme jokapaikan höylä tämä pöhkö-sanna kun ei pysy lestissään.

Sannahan nimenomaan pysyy lestissään ilmoittamalla että hän ei sotkeennu sairaanhoitopiirin henkilökuntaongelmaan lainsäädännöllä vaan käskee sairaanhoitopiirin sopia asian rahalla.

Vierailija
26/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Jos olisitte edes amkn käyneet, niin ymmärtäisitte henkilöstöjohtamisesta sen verran, että loppupeleissä raha on ihan hemmetin huono motivaattori työhön.

Johan Maslow aikoinaan tämänkin kertoi..

Jaaha! No minäpä olen käynyt amk:n ja voin vakuuttaa että juurikin raha motivoi minua työntekoon. Ja korostan vielä että summan on oltava merkittävä jos aletaan joulun vapaista neuvottelemaan.

Vierailija
27/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on väärässä. Husin pitää turvat joulunajan hoitohenkilökunnan riittävyys direktio-oikeutta käyttäen.

Vierailija
28/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna on väärässä. Husin pitää turvat joulunajan hoitohenkilökunnan riittävyys direktio-oikeutta käyttäen.

En ole varma onko myös tehyssä, mutta luulen..

Lomat pitää ilmoittaa 2 viikkoa etukäteen. Eli nyt pitää ilmoittaa jos määrää työntekijän yövuoroon 23. päivä.

Vierailija
29/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin velvollisuus on järjestää Suomen kansalaisten hengen ja terveyden suojelu koronalta, ja heidän hoitonsa sairaaloissa sekä teho-osastoilla. Kun sairaanhoitopiirit, mm HUS, eivät sinne henkilökuntaa kykene haalimaan, voi Marin määrätä poikkeusolot voimaan ja pakottaa hoitajat töihin jos tehohoitokapasiteetti olisi loppumassa. Sannan ehdotus siitä että ensin hankittaisiin jouluksi hoitajat porkkanalla eikä kepillä, on mielestäni erinomainen ja osoittaa kyllä tunneälyä häneltä.

Vierailija
30/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUSin rahat tulee kuntayhtymältä eli käytännössä Uudenmaan kunnilta. Jos näillä ei ole kiinnostusta rahoittaa koronalisää (esim. siksi, etteivät meinaa maksaa sitä omien kaupunginsairaaloidensa hoitajille), niin rahaa ei tuohon ole. Ei sillä, että uskoisin Sanna Marinin tätä välttämättä tajuavan.

Juuri eilen pj-tentissä mtv3 :lla Marinia syytettiin siitä että hän on jakanut kunnille korona-aikana miljardin liikaa rahaa jota kunnat eivät olisi edes tarvinneet. Sairaanhoitopiirit saavat rahansa kunnilta. Marinin tämänpäiväinen ja eilinen lausunto että HUSin tulisi ensin käydä palkkaneuvotteluja hoitajien kanssa joulusta ennen kuin määrättäisiin pakkolailla heidät töihin osoittaa selkeän vihjauksen HUSin johdolle (Tuominen ym) että näitä voisi maksaa tästä "liiallisesta" kuntien miljardituesta.

Vierailija
31/31 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ja "pöhkö-Sanna" jakoivat juuri HUSille miljoonien tukirahat joten hänellä on oikeus tasan tarkkaan vaatia vastineeksi niiden sijoittamista hoitohenkilöstön palkkaamiseen pyhinä jotta ihmisten terveys ja henki voitaisiin taata!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi