Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko olla ottamatta vastaan työtä, johon jo tavallaan lupauduin?

Vierailija
26.04.2014 |

Lupauduin talvella alkamaan erään nuoren vapaa-ajan avustajaksi. Puhe oli, että hommaa olisi vain pari kertaa kuussa. Kuukaudet vierivät, odotettiin nuoren kotikunnasta päätöstä avustajan palkkaamisesta, paikasta ei enää kuulunut mitään ja koko homma unohtui minulta. Nyt kumminkin sain tiedon, että soppari olisi valmis allekirjoitettavaksi. Ongelma on, etten enää halua ottaa työtä vastaan. Mulla on toinenkin henkilökohtainen avustettava (30 h/kk) ja vaikkei duuni raskasta olekaan niin se on alkanut maistua puulta eikä mua enää yhtään huvita ottaa vastaan lisää tälläistä työtä.

Lisäksi miesystävän kanssa on ollut puhetta toiselle paikkakunnalle muuttamisesta. Mies tahtoisi lähteä mahdollisimman pian, itseä vielä mietityttää - olen kovin kiintynyt nykyiseen kotipaikkakuntaani ja täällä on hyvä olla. Muutto ei kuitenkaan ole täysin poissuljettu vaihtoehto. Voinko siis vaikka sillä perusteella kieltäytyä ottamasta työtä vastaan? En vaan ihan oikeasti halua sitä pestiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiitos vastauksista! Enköhän mä nyt voi suunnilleen hyvällä omallatunnolla kieltäytyä paikasta. Ärsyttää vain, että tällä erityisnuorellakin on jostain syystä mun puhelinnumero ja se välillä pommittaa tekstareilla muutenkin, minkähänlaista tekstiä sieltä nyt tulee kun hän saa tietää, etten alakaan avustajakseen...

- ap

Vierailija
2/8 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttohan on oikein hyvä ja todellinen peruste perua työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttohan on oikein hyvä ja todellinen peruste perua työ.

Vierailija
4/8 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos kieltäydyn työstä muuttoon vedoten ja sitten päädynkin siihen ratkaisuun että jään tänne? -ap

Vierailija
5/8 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asian hoitaminen on kestänyt noin kauan, minusta voit ihan hyvin vedota siihenkin, että olet ehtinyt saada jo tuon toisen työn! Olisivatko avustettavien aikataulut muutenkaan miten hyvin yhteensovitettavissa ilman että sulle tulisi hankalia työaikoja?

Vierailija
6/8 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Mulla oli tää nykyinen työ jo silloin, kun lupauduin tähän uuteen. Eiköhän ne aikataulut olisi kohtuullisen helposti järjestettävissä. Työnantaja tosin asuu melkein 10 kilometrin päässä minusta, autoa mulla ei ole ja julkinen liikenne on täällä lähinnä vitsi.

Vierailija
7/8 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerta aikaa on kulunut ja mitään ei ole allekirjoitettu voit mielestäni ilmoittaa ja pahoitella tilanteen muuttumista kerta aikaa on kulunut.

Vierailija
8/8 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kieltäytyä siitä työstä. Syitä sun ei tarvitse eritellä. Ei kukaan hyvää hyvyyttään odottele kuukausi tolkulla. Ja silläkään ei ole mitään merkitystä, että sulla oli työpaikka jo silloin kun lupauduit ja tilanteesi on pysynyt samana. Sanot vaan, että juna meni jo. Mitä ongelmia siitä sulle muka seuraisi, jos kieltäydyt ja vastapuolta harmittaisikin asia? Korkeintaan se, ettet pääse enää töihin myöhemmin samalle työnantajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan