Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok pitää saadut lahjat erossa?

Vierailija
26.04.2014 |

Ex ei suostunut antamaan takaisin antamiani lahjoja kun erosimme hänen aloitteestaan. Joukossa oli esim. syntymäpäivälahjaksi omista tavaroistani antamani kirja (oli rahat tiukalla tuolloin), joten en tietenkään halua jättää sitä hänelle asumuserossa. Olisin toki itsekin palauttanut esim. hänen äitinsä ostamat astiat. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti lahjat kuuluvat lahjan saajalle!Kun lahjoitat jotain toiselle, siirtyy samalla myös omistusoikeus hänelle. Käytkö esim. kavereiltakin hakemassa antamasi lahjat pois, jos sattuisi tulemaan välirikko?

Vierailija
2/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjat annetaan toiselle ei lainata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lahjat kuuluu palauttaa. Menneet on menneitä, enkä katsoisi hyvällä jos miesystävä aamuisin sujahtaisi ex-kihlatun vuosipäivälahjaksi antamiin tohveleihin ja aamutakkiin, joisi kahvia lukioheilan joululahjamukista ja parfyrmoisi itsensä minua edeltäneen avovaimon valitsemalla partavedellä. 

Vierailija
4/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 23:34"]

No tietysti lahjat kuuluvat lahjan saajalle!Kun lahjoitat jotain toiselle, siirtyy samalla myös omistusoikeus hänelle. Käytkö esim. kavereiltakin hakemassa antamasi lahjat pois, jos sattuisi tulemaan välirikko?

[/quote]

En. Kaverisuhteet ja seurustelusuhteet eivät ole samanlaisia, joten myös lahjat ovat erityyppisiä

Vierailija
5/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu palauttaa! 

Vierailija
6/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi törkeää vaatia lahjat takaisin. Nehän ovat olleet LAHJOJA. Sitä paitsi en todellakaan haluaisi hankkimiani miehen lahjoja pyörimään itselleni, mitä tekisin niillä? Enemmän ne miestä ilahduttavat kuin minua. Eikä mies tekisi mitään koruilla, joita on minulle hankkinut.

Vierailija
7/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat kuuluu totta kai palauttaa, ainakin arvokkaammat korut. Ei tulisi mieleenkään ostaa jokaiselle heilalle omia. Ne sydäntohvelit saat pitää.

Vierailija
8/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo ajatus palauttaa lahjat. Poikkeuksena toki esim perintökorut, joita on tyttären puuttuessa annettu miniälle. Ne palauttaisin, mutta muuten lahjat ovat lahjoja eikä niitä palauteta tai varsinkaan pyydetä takaisin.

Vierailija
9/9 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä vuosien saatossa antanut miehelle lahjaksi kännyköitä,pleikkarin, urheilukirjoja, tatuoinnin (pitäisiköhän juustohöylällä raastaa irti), harrastusvälineitä, vaatteita ja ties mitä muuta.. Ja ei tulisi mieleenkään vaatia niitä takaisin jos ero tulisi.

Itsellänikin on vielä paljon tavaraa ja koruja käytössä, joita olen saanut exältäni lahjaksi,samoin miehellä hänen exältään saamia tavaroita. Ei häiritse meitä kumpaakaan.