Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu työkkäritädin soittaessasi kuulustelusoittoa työttömälle, kun...?

Vierailija
08.12.2020 |

...kuulet puhelun aikana taustalta iloista puheensorinaa kesähelteisellä ja auringonhehkuisena päivänä ja meren aaltojen pärskeen? Työttömän kulautteluäänen lasien kilistelyäänen lomassa, kun työtön nauttii alkoholipitoista ihanaa biitsijuomaa kesähuvilansa rantalaiturilla?
Kaikki pitkään työttöminä olevat kun eivät ole köyhiä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin oikeasti  rikkaat ihmiset, jotka eivät tee töitä,  eivät ilmoittaudu työttömiksi työvoimatoimistoon ja hae  työttömyyskorvauksia.

Mistä tiedät, kuinka paljon työttömällä on varallisuutta ja omaisuutta?

Mikä estää rikkaan työpaikan puutteessaan ilmoittautumasta työvoimatoimistossa ja eihän työttömyysturvalle ole mitään estettä, vaikka työtön omistaisi miljoonan euron arvosta omaisuutta!  Työtön on työtön, jos hän on vailla työpaikkaa, oli sitten rikas tai köyhä.

Vierailija
22/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitaan te-toimistoja tuhansine virkailijoineen? 

Työtön osaa nykyaikana käyttää tietokonetta, ja tietokoneita on kirjastoissa, joten oman koneen puuttumattomuuskaan ei ole este käyttämättä nettiä työllistymiseensä.  Netti on myös hyvin monella työttömällä puhelimessaankin, joten en vaan mitenkään käsitä, mihin työtön tarvitsee te-toimiston palveluita.  Työpaikat löytyy näet netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin oikeasti  rikkaat ihmiset, jotka eivät tee töitä,  eivät ilmoittaudu työttömiksi työvoimatoimistoon ja hae  työttömyyskorvauksia.

Oikeasti rikkaat ottavat rahaa sieltä mistä sitä on saatavilla. Sen takia ne rikkaita onkin. Tiedän yhden jolla on monta sijoitusasuntoa, on ollut päällikkötason tehtävissä ja tienannut isoja summia. Käy huvikseen työkkärin kursseja.

Vierailija
24/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesit, että työkärintädit tekee etätöitä eli sillä on omat juomat siellä seuranaan, istuu mökin terassilla ja sille maksetaan palkkaa siitä. Työkkärintätiä harmitaa, kun vuoden kuluttua on pakko mennä työpaikalle, koska työttömien täytyy käydä siellä 2 vko välein. Työkkärin väki ei halua työttömiä mökeilleen.

Vierailija
25/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te.toimistovirkailijat ovat pohjasakkaa työllisten joukossa.  Kaikki te.toimistot voitaisiin lakkauttaa suojatyöpaikkavirkailijoineen pomoja myöten HETI.  

Avoimet työpaikat ovat saatavilla nykyään verkkosivuilta, ja ei siihen väliin tarvita mitään te.virkailijaa.   Kela ja liitot kuitenkin maksavat työttömille päivärahat, ja he voisivat hoitaa samalla työttömien muutkin asiat, mikä säästö yhteiskunnalle.

Sulle tulee melkoinen etsiminen sen jälkeen, kun maksuton te-palvelut.fi lakkaa. Työpaikat on sen jälkeen firmojen sivuilla, ei maksullisesti netissä.

Vierailija
26/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ravintolassa mieheni kanssa kun täti pirautti. Kieltäydyin kohteliaasti kurssista, minkä aihe oli näin teet työhakemuksen ja etsit netistä työpaikkoja. Ei siinä sen enempää. Eivät soittaneet tai lähettäneet moneen vuoteen mitään tarjouksia. Sitten olinkin jo äitiyslomalla ja sillä tiellä olen edelleen. Ei ole työkkäri vaivannut. Opiskelen omaan tahtiin mitä huvittaa, ja kun aika on, en mene työkkärin asiakkaaksi vaan opiskelen lisää.

Vierailija
27/42 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vissiin itse maistissa virkailija kun soitti ja tarjosi alle 25-vuotiaiden kurssia, olin kuitenkin jo yli 30-vuotias. Tajusi itse erheensä kuitenkin kun huomautin iästäni.

Vierailija
28/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti rikkaat ottavat rahaa sieltä mistä sitä on saatavilla. Sen takia ne rikkaita onkin. Tiedän yhden jolla on monta sijoitusasuntoa, on ollut päällikkötason tehtävissä ja tienannut isoja summia. Käy huvikseen työkkärin kursseja.

En usko! Yksikään ihminen tässä maailmassa ei käy vapaaehtoisesti työkkärin kursseilla.

Vierailija
29/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pissii Tenoihinsa vihasta. 352

Olen itse työtön, ja ollut joskus työkkärissäkin töissä. Voin vakuuttaa, että julkisella työskenteleviä ihmisiä ei lähtökohtaisesti jaksa suututtaa mitä asiakas tekee omalla ajallaan ja kuuluuko kilinää ja varsinkaan klo 16 jälkeen ei todellakaan mietitä että Annepa siellä joi siidua terassilla eikä itkenyt, miksi. Ei kannata myöskään imarrella itseään ajattelemalla että noissa hommissa on jotain kostonhimoisia ja pahantahtoisia ihmisiä, toki on osaamattomia osaavien seassa. Ja systeemihän siinä mättää, työaikaa menee turhaan kuulustelupuheluihin.

Vierailija
30/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne työkkärin tyypit inhoo asiakkaitaan! Siinä teille faktaa.

Juuri tätä outoa ajattelutapaa tarkoitin edellisessä viestissäni, eli en ymmärrä miten joku saa voimaa fantasiasta jossa kuvittelee että joku tuntematon virkamies jaksaa inhota jotain Jormaa 58 v. Tottakai voi tulla turhautumista yksittäiseen asiakkaaseen (itse olen varmaan sellainen, nykyään ihan lusmu). Mietittekö te itse töissä jatkuvasti miten inhottava asiakkaanne tai kohderyhmänne on?

Vierailija
31/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vissiin itse maistissa virkailija kun soitti ja tarjosi alle 25-vuotiaiden kurssia, olin kuitenkin jo yli 30-vuotias. Tajusi itse erheensä kuitenkin kun huomautin iästäni.

Olen aika varma että soittaja te täti oli maistissa. Juttua tuli kuin puheripulissa. Naureskeli jutuille ja puhui välillä niin eri asioista että alkoi jo huvittaa. Kysyi sentään aluksi onko mulla aikaa. Vastasin että on niin yli tunnin puhelu. Hänelläkin oli määräaikainen työsopimus loppumassa. Joo ymmärrän niin ei mun mailmani kaadu jos te tädit vetää keittoa etätöissä.

Vierailija
32/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha TE Täti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko! Yksikään ihminen tässä maailmassa ei käy vapaaehtoisesti työkkärin kursseilla.

Miksei? Kun se ei ole pakko rahan vuoksi, kursseja voi käydä lähinnä ihmettelemässä ja rennosti ja ajan kuluksi. Riittää juttua mille naureskella.

Vierailija
33/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työkkärissä ajattele niitä asiakkaita, tekevät vain työtään. Laki vaatii, että yhteyttä pitää ottaa ja työllistymissuunnitelma päivittää, muuten se on yksi ja hailea, mitä asiakas vastaa tai mistä puhuu. Homma muuttuu ensi vuoden alussa, kun työttömän pitää mennä työkkäriin kahden viikon välein kertomaan, mitä on tehnyt työllistyäkseen. Siinä sitten istuvat aulassa vieri vieressä numerolappu kourassa 2-3 tuntia odotamassa, että pääsevät työkkärintädin puheille. Hieno ja mainio uudistus pois työttömien vihaamasta soittelusta.

Vierailija
34/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee melkein mieli antaa työkkärille puhelinnumeroni, kun näitä ketjuja lukee. Mutta olen rastinut kohdan "minulla ei ole puhelinta", mikä ei ole totta. On mulla, mutta siinä on prepaid, jota lataan vain tarvittaessa, joten ei minua siitä välttämättä tavoita. Sitten vielä pitää vakuuttaa, ettei ole missään kohdassa valehdellut. No pakkohan se on, kun on aina pakko valita vaihtoehdoista joku, eikä siellä ole sopivaa. Sama siinä kohtaa, kun kysytään, millaista apua tai tukea tarvitsisi työllistymiseensä. Ei siellä ole kohtaa "En tarvitse apua". Jotain pitää valita, eli valehdella.

Vierailija
35/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria likkoja mulle on soitellut työkkäristä ja aina on hommat toimineet. Kerran soitti joku seija ja heti meni sukset ristiin ja tuli väärinkäsityksiä. Lopussa seija huusi ja löi luurin korvaan kun tivasin jotain asiaa. Oli vielä kostoksi kirjoittanut sinne te toimiston sivuille mitä olin sanonur. Nauratti :-) m40v

Vierailija
36/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole köyhä niin miksi on ilmoittautunut työttömäksi?

Vierailija
37/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne työkkärissä ajattele niitä asiakkaita, tekevät vain työtään. Laki vaatii, että yhteyttä pitää ottaa ja työllistymissuunnitelma päivittää, muuten se on yksi ja hailea, mitä asiakas vastaa tai mistä puhuu. Homma muuttuu ensi vuoden alussa, kun työttömän pitää mennä työkkäriin kahden viikon välein kertomaan, mitä on tehnyt työllistyäkseen. Siinä sitten istuvat aulassa vieri vieressä numerolappu kourassa 2-3 tuntia odotamassa, että pääsevät työkkärintädin puheille. Hieno ja mainio uudistus pois työttömien vihaamasta soittelusta.

Enpä ole tästä kuullutkaan, että 2 vkon välein olisi käytävä te-tstolla kuulusteluissa? Mistä löytyy lisätietoa? Melko hankalaksihan sellainen menee, jos autoton korpimökissään kyhjöttävä työtön joutuisi tuohon tahtiin kylille raahautumaan..

Vierailija
38/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoppiloopp kirjoitti:

Tuntuu..eipä kivalle,ei oo täti soittanut ku kerran nyt kulunut aikaa...unohtiko.Kuntaan tuli uusi työllisyys täti..hää haukku miut.En ole nuori paljon työkok.kurssejakin takana.Haukku kun sul ei oo koulut..mihin helev..n sitä tartten enää.Vanhan akan ääni sillä ,fbsta katoin nuori oli jäi vauvalomalle. Ätäkkä täti..lauko kaikkee pas..aa.Natsiksi sitä jo joku monikin kutsui.

Sano sille et pidä kommari huoli omista asioistas.. sit luuri kortvaan.-

Vierailija
39/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole köyhä niin miksi on ilmoittautunut työttömäksi?

Näinpä. Asumistukea voi hakea jos kehtaa, vaikkei olisikaan työkkärin asiakas. Työttömäksi ilmoittaumisesta seuraa turhaa vaivannäköä mikä ei ole 500e arvoista. Ja vaikka ottaiskin löysin rantein eikä stressaisi työkkärin toimista niin siltä saa ikikarenssin melko helpolla. Sen jälkeen onkin työssäoloehdon täytyttävä jotta saa taas sitä ruhtinaallista ilmasta rahaa. Eikä varakas henkilö saa tt-tukea.  Minä pidän turhaan työkkäriin ilmottautumista yksinkertasesti typeränä tekona. Lisäksi siinä varastaa vähiä resursseja niiltä, jotka aidosti haluaa töihin ja tarttee työkkärin palveluja. Jokainen täyspäinen pysyy kyllä siitä puljusta mahdollisimman kaukana....

Vierailija
40/42 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tästä kuullutkaan, että 2 vkon välein olisi käytävä te-tstolla kuulusteluissa? Mistä löytyy lisätietoa? Melko hankalaksihan sellainen menee, jos autoton korpimökissään kyhjöttävä työtön joutuisi tuohon tahtiin kylille raahautumaan..

Isommilla paikkakunnilla 2vkon välein tehtävä haastattelu on täysi mahdottomuus. Eihän siinä ajassa saada esimerkiksi kaikki Helsingin työttömiä haastateltua edes ensimmäistä kierrosta kun jo pitäisi alkaa seuraava 2vkon päästä toteutuva haastattelukierros. Jollei sitten palkata 50000 uutta työntekijää. Missäs voi hakea, mä oon valmis tohon hommaan!