Pois varhaiskasvatuksesta
Olen valmistunut muutama vuosi sitten kandiksi ja työskennellyt siitä lähtien opettajana eri ryhmissä. Viime aikoina on alkanut tuntua siltä, että olisi kiva lähteä tekemään vielä jotain muuta työtä.
Minkälaisiin työtehtäviin te muut yliopistosta valmistuneet vaka-opettajat olette päiväkotiuran jälkeen siirtyneet? Luontevinta olisi varmaankin lähteä lukemaan maisteriksi ja sitä kautta esimerkiksi päiväkodin johtajaksi. Mihin muihin töihin maisterista valmistumalla olisi realistista päästä? Kaikista tuskin voi johtajiakaan tulla.
Myös kokonaan alaa vaihtaneiden kokemukset siis myös kiinnostavat. Millä muilla aloilla kasvatustieteen opintoja voisi hyödyntää? Vai onko niistä ollut mitään hyötyä?
Kommentit (7)
Vinkki: Katso mikä maisteriohjelma sopii tähän kandin päälle (voit hyväksiluettaa aiempia opintoja) ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pidä huoli että kyse on alasta jolla on työntekijäpula. Suorita se ja hae uutta työtä.
Mihinkään maisteriohjelmaan ei taida päästä ilman, että on tehnyt ensin vähintään kyseisen kohteen perusopinnot. Usein vaaditaan myös aineopinnot hyvin arvosanoin suoritettuna.
Mullakin sama homma. En aio tehdä vakaopen töitä valmistuttuani. Olen valinnut väärän alan.
Päiväkodinjohtajan työ on yhen sorten koiranhommaa. Palkka ei ole kummoinen ja vastuu valtava. Työ on hektistä ja kuormittavaa. Lähinnä sijaisten hommaamista ja niitä kun ei ole niin joutuvat itse sijaistamaan.
Olen joutunut pakotetusti tuohon työhön pariksi vuodeksi ja kun siitä pääsin niin never again!!
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodinjohtajan työ on yhen sorten koiranhommaa. Palkka ei ole kummoinen ja vastuu valtava. Työ on hektistä ja kuormittavaa. Lähinnä sijaisten hommaamista ja niitä kun ei ole niin joutuvat itse sijaistamaan.
Olen joutunut pakotetusti tuohon työhön pariksi vuodeksi ja kun siitä pääsin niin never again!!
Saman olen havainnut ja siksi olenkin kiinnostunut myös muista mahdollisista uravaihtoehdoista. Mihin sinä siirryit tuosta johtajan työstä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakin sama homma. En aio tehdä vakaopen töitä valmistuttuani. Olen valinnut väärän alan.
Minä puolestaan olen periaatteessa ihan pitänyt työstäni, mutta en osaa nähdä itseäni samoissa tehtävissä vaikkapa viiden vuoden päästä. Onko sinulla jo suunnitelmia miten ja minne aiot jatkaa? Ap
up