Joko teillä on käytössä kuukautispöksyt?
Kommentit (27)
Mieluummin minä sidettä vaihdan, kun alushousuja. Kiva kannella niitä veripöksyjä sitten jossain käsilaukussa ja pestä koneessa. Enkä minä kyllä noihin osaisi luottaa. Tamponi on paras.
50 ml/ tunti? Siis vuorokaudessa litra. Todella erikoista, ettet kuole jo vuorokaudessa. Voitko lopettaa liioittelun.
Mä haluaisin tuollaiset :) Inhoan kuukautiskuppia, tamponeista ja kertakäyttösiteistä saan allergiaa. Nuo tuntuu kätevämmältä versiolta kestositeistä, joiden nepparit painaa ja jotka ei pysy pöksyissä paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:25"]50 ml/ tunti? Siis vuorokaudessa litra. Todella erikoista, ettet kuole jo vuorokaudessa. Voitko lopettaa liioittelun.
[/quote]Mulla tuo kuulostaa ihan todelliselta määrältä enimmillään, mutta ei nyt ehkä 24 tuntia putkeen. Tuon kirjoittajalta olikin kuukautiset 'lopetettu' hyvästä syystä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 20:43"]
En kun ei menkkojakaan ole.
[/quote]
te olette NIIIN YKSINKERTASIA!
Ja sitten asiaan. Voishan näitä kokeilla.
[/quote]
Ihan samaa ajattelin :-D
Kuukuppi on hyvä. Ja siitä näkee aika hyvin vuodon määrän. Vaikken losona vuoda, niin kyllä sitä vuotoa on enemmän kuin näiden pöksyjen mainostajien näkemyksen mukaan kuuluisi olla. Tosin ilmeisesti koko määrä ei ole verta, vaan siinä olisi muitakin kudosnesteitä ja ainakin kudoskappaleita ja limaa. Tiedä sitten. Kuulin kuukautispöksyistä vasta tänä vuonna, ja ajattelin, että niitä voisi käyttää kotona omatekoisen muovittoman pestävän terveyssiteen kanssa. Ehkä katson myös inkontinenssihousuista, todennäköisesti ovat paljon halvempia, käynevät samaan tarkoitukseen. Siteet eivät todellakaan ole mukavia, etenkin jos liikkuu paljon. Kuukautiskuppi on mielestäni paras.
Ja kaikkien äänien suhteen: vessassa käydessä kuuluu ääniä. Ihan turha siteen rapinoita on hävetä. Itse häpeän enemmän suolistokaasuja ja vastaavia. On vaikeaa elämä, jos ei saa vessassa pitää mitään ääntä. Kuukautiset kuuluvat naisen elämään, ei asiasta tarvitse tehdä suurempaa ongelmaa kuin se on. Jos ongelma on iso, niin lääkärin pakeille.
Ajatus tuntuu vähän ällöttävältä. En tykkää sidettäkään käyttää, mut öisin on pakko. Ehkä juuri yökäytössä voisin miettiä tuollaisia, mutta tosi kalliit on kyllä ja noi pitäis aina pestä ensin käsin ja sit koneessa.
Ehkä vaan ryhdistäydyn ja etsin vihdoin sen xxs kuukupin itselleni, se olis niin kätevä mut normikoko (synnyttämättömälle) painaa liikaa :(