Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkerran perheen jokainen jäsen kantapääkävelijä

Vierailija
25.04.2014 |

En kehtaa valittaa naapurisovun vuoksi. Hiukan tympii kuunnella kamalaa kolinaa joka ikinen päivä monta, monta tuntia.

Jos luet tämän tekstin, ja kantapääkävelet itsekin, tiedoksesi: siitä saattaa kuulua alakertaan aivan järkyttävä mökä, pahempi kuin teillä kotona. Astu kevyesti päkiälle, säästät muiden hermoja ja kenkiäsikin.

Huoh.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, onpa ihanaaaaaaaa asua omakotitalossa :-)

Vierailija
2/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:22"]

Ah, onpa ihanaaaaaaaa asua omakotitalossa :-)

[/quote]

Nauti! t: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Astu kevyesti päkiälle" haha päivän reps! Joo sipsuttelen kotonani tästä eteenpäin ihan sinun mieliksi, liitelen enkelin lailla lattioita hipoen.

T. Naapuri

Vierailija
4/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää kenkiä? Eikai ne kengät jalassa kävele kotonaan?

Vierailija
5/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh! Meilläkin naapurit tekee tota. Mut ei tuu ylhäältä ku asutaa ite ylimmässä. Luulis että se sattuu ku kävelee niin.

Vierailija
6/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujuttu aluksi, mutta vuosien kuluessa alkaa oikeasti ottamaan päähän. Miksi helkkarissa ei voi kävellä normaalisti, vaan kauhealla paukkeella. Siitä ihan oikeasti kuuluu alakertaan paljon kovempi ääni kuin omaan asuntoon. Yölläkin vessaan mennään PAMPAMPAM.

Vierailija
7/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte ihan pimeitä. Joko teillä on mielenterveysongelmia tai asutte pahvitaloissa. Eipä taida yhdenkään talon järjestyssäännöissä olla kävelyohjeita.

Vierailija
8/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:25"]

Säästää kenkiä? Eikai ne kengät jalassa kävele kotonaan?

[/quote]

Luulisi, että tuollainen tyyli astua kuluttaisi kengistä kannat nopeammin!

En puhunut sipsuttamisesta, vaan ihan tavallisesta kevyestä askeleesta. Joka ei siis ihmisellä ole kantapäälle, vaan päkiälle, jolloin on kevyempi askel ja hiljaisempi myös.

Itsekin lapsena kantapääkävelin, sitten äitini sanoi "lopeta toi, se on ärsyttävää". Lopetin. Kokeilkaa ihmeessä.

Yläkerrassa ongelmana taitaa olla, että myös vanhemmat kantapääkävelevät, jolloin eivät osaa korjata lapsiaan. 

Vierailija
9/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja normaali askelhan ei kuulu alakertaan. T: ap

Vierailija
10/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän edellinen naapuri oli myös kantapäitään paukutteleva tapaus. En kyllä ymmärrä, miten ihmiset ei sen vertaa naapureitaan ajattele, että olisi kävelemättä niin pirun raskain askelin. En kyllä jaksaisi miehenikään töminää kuunnella, jos sellaista harrastaisi. Itse opin jo lapsena kävelemään kevyemmin, vaikka asuttiin paritalossa, mutta isäni piti tärkeänä opettaa meille lapsille naapureiden huomioonottoa.

Vierailija
11/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kantapääastuja, mutta onneksi meillä on paljon paksuja karvamattoja, ne vaimentavat iskua tosi hyvin. Olen yrittänyt opetella astumaan hiljemmin, mutta se on taito jonka unohdan aina. Eli ellen keskity kävelyyn, unohdan sipsuttelun. No alakerran koira haukkuu yötä päivää, että ehkä mun tömistely on pientä siihen verrattuna.

Vierailija
12/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:29"]Te ootte ihan pimeitä. Joko teillä on mielenterveysongelmia tai asutte pahvitaloissa. Eipä taida yhdenkään talon järjestyssäännöissä olla kävelyohjeita.

[/quote]

Tää tosiaan taitaa olla pahvitalo. Kaupungin vuokra-asunto. Mut luulis että 90-luvulla rakennetussa tönössä ois jo hyvä ääneneristys. Penskojen kimeä puhe kuuluu niin kuin ne ois mun kämpässä sisällä.

Vierailija
13/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omakotitalo.

Vierailija
14/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä. Mä asuin aina sellaisissa kerrostaloissa, joissa ylimmässä kerroksessa asuminen poisti tuon ongelman. Eli myös hyvä äänieristys. Säälittää, että asut kenenkään naapurina. 

Hanki rahaa ettei tarvitse tehdä tällaisia avauksia. Ne asukkaat saavat kävellä juuri niin kuin heille sopii. Ajattele, jos heillä olisi piano!

Vierailija
15/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:39"]

Köyhä. Mä asuin aina sellaisissa kerrostaloissa, joissa ylimmässä kerroksessa asuminen poisti tuon ongelman. Eli myös hyvä äänieristys. Säälittää, että asut kenenkään naapurina. 

Hanki rahaa ettei tarvitse tehdä tällaisia avauksia. Ne asukkaat saavat kävellä juuri niin kuin heille sopii. Ajattele, jos heillä olisi piano!

[/quote]

Itse asiassa, sähköpiano sieltä löytyykin. Kyllä varmasti saavatkin, mutta ei se ole hirveän mukavaa alapuolella asuvia kohtaan.

Hämmentää, että pyyntö ottaa muut huomioon herättää noin vahvoja tunteita. Jos en kunnioittaisi naapureitani ja välejämme, olisin varmaan laittanut jotain raukkamaisia lappuja jo, kun en kehtaa naamatusten sanoa.

Itselläni on kaipuu rauhalliseen ja sopuisaan elämään ja yritän ottaa muut asumisessani huomioon. Halusin myös herätellä muita, joilla tämä tapa on, siihen miten helppo se on korjata, ja miten kamala ääni siitä kuuluu.

T: ap

Vierailija
16/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aivan tahalleni kantapäillä, koska tiedän että alakerrassa asuu heikkohermoinen ihminen. Siis meidän taloyhtiön pihapoliisi. 

Vierailija
17/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheen JOKAINEN jäsen on mielestäsi kanta-astuja, kuulostaa tämä minusta enemmänkin siltä, että vika on kuulijassa tai äänieristyksessä (tai äänenjohdossa). Vaikea uskoa, että asunnossa asuisi jokin kanta-astujien armeija. Todennäköisesti he kävelevät aivan normaalisti.

Vierailija
18/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 19:47"]

Jos perheen JOKAINEN jäsen on mielestäsi kanta-astuja, kuulostaa tämä minusta enemmänkin siltä, että vika on kuulijassa tai äänieristyksessä (tai äänenjohdossa). Vaikea uskoa, että asunnossa asuisi jokin kanta-astujien armeija. Todennäköisesti he kävelevät aivan normaalisti.

[/quote]
Olen kyllä asunut ja oleskellut muissakin kerrostaloissa. Kyllä se on aivan juuri näin. Kuten aiemmin sanoin, ongelma taitaa olla se, että koska vanhemmat kanta-astuvat, he eivät osaa huomauttaa lapsilleenkaan asiasta.

Huvittavaa että tämä koetaan mielenterveysongelmana. Siedän ihan hyvin naapureiden huilutreenejä, sähköpianoa, yläkerrasta tulevia leikin ääniä, naapurin nuoren house-kotibileitä, mutta tämä on ainoa, joka jatkuu ihan läpi päivän, ja yllättävän kovaäänisenä.

Vierailija
19/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy miksi häiriinnyt kävelyn aiheuttamasta kopinasta on se, että sinua itseäsi on kielletty kävelemästä niin. Sinua ahdistaa se, ettei kaikkia suomalaisia ole kielletty. Mitenkään muuten tuota ei voi selittää, jos huilutreenit ym. ei häiritse. 

Vierailija
20/64 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmatkaan huomauttaisivat, ääliö, kun se ei sitä perhettä häiritse? Etköhän yritä nyt puuttua asiaan, joka ei ole sinun vallassasi ja itsekin ymmärrät, että nariset turhasta. Muutenhan menisit heidän ovelleen sanomaan asiasta. Nimettömät laput voit toki unohtaa, ne ovat kerrostalojen syöpä.