Kielsin tytärtäni tapaamasta poikaystäväänsä.
Asiasta tuli tietenkin vuosisadan riita. Hän on 17-vuotias ja alkoi seurustella 25-vuotiaan miehen kanssa. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään kyseistä miestä vastaan, mutta mielestäni ikäeroa on liikaa ja 17-vuotiaan lapsen ei kuulu seurustella vielä lainkaan. 25-vuotias mies haluaa varmasti seksiä, mikä taas vaurioittaisi 17-vuotiaan henkistä kehitystä.
Miten saisin tytön lopettamaan tuon tyhjänpäiväisen kiukuttelun?
Kommentit (15)
Eiköhän hän onnistu tapaamaan miesystäväänsä kiellostasi huolimatta... Aika mahdottoman vaikea tuonikäisiltä enää on kieltää tapailua tai sekstailua, tekevät mitä tahtovat. Tarvittaessa sitten valehdellaan vanhemmille että oltiin vaan kavereiden kanssa jossain viattomissa huveissa. Omat vanhempanikin uskovina olivat hyvin ankaria noissa asioissa, joten en kertonut niille mitään ja sekstailin poikakaverieni kanssa kerrostalojen varastotiloissa, kesällä luonnossa tms.
Aloin 18-vuotiaana seurustelemaan 23-vuotiaan miehen kanssa. Kuukauden päästä mies täytti 24. En nyt tiedä onko ihan sama asia mutta kukaan ei ole ihmetellyt ikäeroamme. Seksi tuli kuukauden päästä kuvioihin, haluan sitä enemmän mutta mies ei halua työstressinsä takia kuin pari kertaa viikossa. Ollaan seurusteltu yli vuosi. Saamme vapaasti (yö)kyläillä toistemme luona, olemmehan tietysti aikuisia, mutta asumme kotona käytännön syistä.
Ei tuo kyllä ole mikään kovin iso ikäero edes. Itse en kieltäisi, onhan tyttö yli 16.
Seksi 17-vuotiaana tuskin vahingoittaa terveen nuoren ihmisen henkistä kehitystä olettaen seksiin ryhtymisen olevan vapaaehtoista eikä painostettuna tapahtuvaa. Tyttäresi on jo lähes aikuinen ja hän itsenäistyy eikä yleisesti ottaen 25-vuotias mies ole henkisesti kovinkaan paljon kypsempi 17-vuotiasta naista. Toki onhan tuossa ikäeroa, mutta itse aloin seurustelemaan pari kuukautta 18-vuotissyntymäpäivieni jälkeen 25-vuotiaan kanssa ja nyt 6,5vuotta myöhemmin olen tämän miehen kanssa naimisissa ja lapsi on tuloillaan. Seksiä olin harrastanut jo edellisen poikaystäväni kanssa 15-vuotiaasta. Kylläkin nyt jos pystyisin vaikuttamaan, olisin odottanut seksin harrastamisen aloitusta vielä tuosta 15-vuotiaasta. En todellakaan koe, että minua painostettiin tai käytettiin hyväksi tms. eikä minulle ole jäänyt mitään traumoja mutta olisihan sitä voinut vähän kypsempi vielä olla ja odottaa hieman.
Nuoret löytää kyllä paikan harrastaa seksiä. Vaikka mitä tekisit. Ensinnäkin tyttäresi voi olla kyspä ikäiseksensä (en tiedä, en tunne) tai sitten tämä 25-vee vähän enemmän tai vähemmän lapsenmielinen. Itse olin melkein 18 kun harrastin seksiä ensimmäisen kerran ja kaikki miehet keitä tapailin olivat roimasti minua vanhempia. He ajattelivat minun olevan vanhempi ja käyttäydyinkin sen mukaisesti, ihan luonnostaan. Styylasin 17-vuotiaana 35 veen kanssa, äitini ei hyväksynyt, mutta todistin hänen luulonsa vääräksi. Tiemme erkanivat miehen kanssa aivan muista syistä kuin iän. Että älä rajoita tuolla lailla, yritä vaikka tutustua tähän poikaan?
Aika turha noita on kieltää, et voi saavuttaa sillä mitään. Valitettavasti. Omastakin mielestä ikäeroa on tuossa iässä liikaa, mutta 17-vuotiasta on jo aika mahdoton määräillä noissa asioissa. Luultavasti vain yllytät suhdetta vakavampaan suuntaan kielloillasi.
Kyllä tytön henkinen kehitys menee aivan kuralle, jos se 25-vuotias muna tunkeutuu hänen neitseelliseen emättimeensä. Tyttö ei enää sen jälkeen pysty suhtautumaan mihinkään asiaan tasapainoisesti, vaan ylireakoi kaikkeen, silmät palaa jotenkin oudosti päässä sekä katselee hieman uhmakkaasti kaikkea.
Hän ei myöskään enää naura tyttöjen asioille, ei hihittele kuten tavallinen pikkutyttö, vaan katselee sen jälkeen murjottaen nauravia ihmisiä sekä osoittaa heille halveksuntaansa. Hänestä tulee sellainen että ilmeillään sekä elkeillään pyrkii alentamaan muita ihmisiä. Nuoren tytön herttaisuuden tilalle tulee uhmakas vastentahtoisuus muita kohtaan.
Joten kannattaa kaikin keinoin saada jätkä pois tytön kimpusta sekä estää se ettei mitään peruuntamatonta pääse tapahtumaan.
Kiellä vaan tytärtäsi. Uhkaile heittää hänet pois kotoa, jos seurustelu ei lopu. Hauku häntä toistuvasti huoraksi ja kerro, miten häpeät häntä. Osoita tyttärellesi hänen saastaisuutensa eli pistä hänet desinfioimaan wc aina käyntinsä jälkeen äläkä missään nimessä anna hänen pestä pyykkiä samassa muiden perheenjäsenten pyykkien kanssa. Käske tyttäresi pistämään vanha viltti alleen ennen kuin hän istuu kodissasi tuolille tai sohvalle. Kerro kaikille sukulaisille ja tuttaville, miten kelvoton tyttäresi on. Näin laitat tyttäresi riippuvaiseksi ainoasta ihmisestä, joka häntä rakastaa eli poikaystävästään. Samalla pääset tyttärestäsi kokonaan eroon, hän ei unohda eikä anna anteeksi sinulle koskaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:25"]
Kyllä tytön henkinen kehitys menee aivan kuralle, jos se 25-vuotias muna tunkeutuu hänen neitseelliseen emättimeensä. Tyttö ei enää sen jälkeen pysty suhtautumaan mihinkään asiaan tasapainoisesti, vaan ylireakoi kaikkeen, silmät palaa jotenkin oudosti päässä sekä katselee hieman uhmakkaasti kaikkea.
Hän ei myöskään enää naura tyttöjen asioille, ei hihittele kuten tavallinen pikkutyttö, vaan katselee sen jälkeen murjottaen nauravia ihmisiä sekä osoittaa heille halveksuntaansa. Hänestä tulee sellainen että ilmeillään sekä elkeillään pyrkii alentamaan muita ihmisiä. Nuoren tytön herttaisuuden tilalle tulee uhmakas vastentahtoisuus muita kohtaan.
Joten kannattaa kaikin keinoin saada jätkä pois tytön kimpusta sekä estää se ettei mitään peruuntamatonta pääse tapahtumaan.
[/quote]
:'DD Ahhahhah!
Joo mutta provohan tämä. Ei kukaan ole niin tyhmä, että yrittää väen vängällä estää 17-kesäisen seurustelun. Kohta se on 18 ja saa naida vaikka viisikymppisiä jos huvittaa, eikä äiti voi sille yhtään mitään. Kyllä se paska on tuossa vaiheessa jo tuulettimessa.
Lakihan joskus pitää 17-vuotiastakin lapsena, jos vaikka homo hurjastelee sen ikäisen pojan kanssa. Ainut turvallinen vaihtoehto on yli 18-vuotias, koska oikeuslaitos saattaa lukea omia lakejaan aivan miten sattuu.
-Mies 29v-
Mitä, missä on eka "moi ikis" kommentti? :o
Itse kiinnittäisin huomion opiskeleeko poika, onko vakavarainen ammatti ja onko työssä. Mitä haluaa tulevaisuudelta. Miten käyttäytyy, onko pikavippejä, taustaltaan nuhteeton, siis ei rikosrekisteriä jne. Onko käynyt armeijan vai pakoileeko armeijaa.
Miten aloittajan saisi lopettamaan tuon tyhjänpäiväisen narinan?
Ei tuossa ole mitään outoa. Sen sijaan siinä on jos nainen olisi 25 ja heilastelisi 17v kanssa
Miten 25-vuotias edes voisikaan kiinnostua 17-vuotiaasta, joka vaikuttaa (melko) lapselliseltakin, muulla tasolla kuin seks seks. Hyi iljetys.