Kuluneimmat korona-ajan sanonnat?
Onko se "Elämme poikkeuksellisia aikoja" vai viruksen/taudin "selättäminen"?
Kommentit (53)
"Jaksetaan vielä yhdessä." "Kaikki ollaan samassa veneessä". "Yhteinen taistelu." "Mä olen käyttänyt maskia jo keväästä asti." "Pidetään yhdessä huoli kaikkein heikoimmista."
Oksennus tuli suuhun jo tätä lässytystä kirjoittaessani.
pysykää kotona, nyt ei ole aika sukulaiseten tapaamisiin
"Yksittäistapaus".
Eiku tää liittyikin yhteen toiseen juttuun.
Mitä kuluneita sanontoja muka vielä on ehtinyt tulla?
Kun koko tautikin on ollut Suomessa vasta 11 kuukautta.
Kuluneilla sanonoilla tarkoitetaan sitä, että niitä on käytetty vuosikymmeniä.
Linko siellä, linko täällä, linko tuolla. Facebookin kaupunginosaryhmässä syyllistettiin jo take away -ruuan ostamisesta, koska mikään pakko ei ole linkoilla. LINKOILLA, hyi helkkari!
Ukko38 kirjoitti:
Kaikki ravintola ja musiikki-ihmisten u-linat kun ei rahaa tule.
Muilla ei niin väliä, kunhan viinaa saa myydä ja kuunnella anna puuta...
Kyllähän se kiukuttaa kun joutuu luopumaan tuloistaan ja samaan aikaan kauppakeskukset järjestävät lammashulinoita joissa ihmiset rynnivät kuin päättömät kanat.
Epäreiluus, tässä ärsyttää suunnattomasti. Itse olen onneksi saanut väliaikaisesti muita töitä mutta kaikilla ei ole niin hyvä tilanne että työskentelevät isoissa ketjuissa.
Koronalinko on melko ärsyttävä sana.
Onneksi "ei saa antaa pelolle valtaa" on jäänyt tässä yhteydessä pois käytöstä.
"Pysykää terveinä", "pidetään itsestämme ja toisistamme huolta".
Vierailija kirjoitti:
uusi normaali
Tämä on minun inhokkini, tekosi mieli antaa kunnon avokämmenellinen jokaiselle joka tätä termiä käyttää. Onneksi kuulen sitä vain etänä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi "ei saa antaa pelolle valtaa" on jäänyt tässä yhteydessä pois käytöstä.
Tuli vähän koominen olo, mutta totta, tätä ei ole hoettu.
Koronakevät jne, viimeisimpänä koronajoulu.
Pidäthän huolta hyvästä käsihygieniasta!
Ei kun huonosta...buahuahauahhhaa
Ja ne stanan saastaiset tahmatelineet kauppojen ovilla. Sylkevät haisevaa eritettä käsille ja sitä pitäisi iloissaan hieroskella käsiinsä ja ajatella näin torjuvansa koronaa.
Xx uutta tartuntaa
Xx sairaalassa
Xx tehohoidossa
Xx kuolleet
Vierailija kirjoitti:
"Jaksetaan vielä yhdessä." "Kaikki ollaan samassa veneessä". "Yhteinen taistelu." "Mä olen käyttänyt maskia jo keväästä asti." "Pidetään yhdessä huoli kaikkein heikoimmista."
Oksennus tuli suuhun jo tätä lässytystä kirjoittaessani.
Jostain syystä luin nämä Sanna Marinin äänellä. Vähän tuli kieltämättä puklua suuhun.
Pahin on se kalsea juna-asemien naisääni, joka kuuluttaa kuin itäsaksalainen keskitysleirivartija koleasti "Suosittelemme kassvomaskin käyttöä".
Kuin eläisi dystopiassa. Tai - miten niin kuin?