Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarhantädin asenneongelma

Vierailija
25.04.2014 |

Lapseni aloitti päiväkodissa ja jostain syystä päiväkodin tädin suhtautuminen meihin oli todella outoa. Näki meillä kaikki ongelmat jne. Puhetyylikin oli oudon hyökkäävä ja töksäyttelevä. En ole kova kertomaan asioista, kerron tärkeimmät ja se saa riittää. Esim omat työkuvioni ovat sellaisia jotka ei mielestäni uteliaille pk-akoille kuulu.

Kunnes sitten juttelimme paremmin ja tädille selvisi että teen jopa töitäkin! Ja olen jopa Yrittänyt tehdä jotain lasteni eteenkin. Ja kas kummaa, ongelmat olivat tipotiessään!

Inhottaa moinen ennakkoluuloisuus ja asennevammaisuus. Ihan kuin olisi oikein ilo etsiä kaikki ongelmat perheistä ja saada diagnooseja ja vaikka mitä. Onko tuo muuten asia joka luetaan ansioksi jonkun silmissä?

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija
2/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut yli 10 vuotta töissä eri päiväkodeissa(en enää). lasten tai siis vanhempien asioista juorutaan jopa lasten kuullen. jopa perhetragediat kailotetaan kaikkien kuullen. minulla oli omia lapsia ja omistusasunto. se herätti närää tietyntyyppisiss'ä työkavereissa. pk-maailma on sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta on sullakin asenteessasi vähän korjattavaa... ei mulla muuta.

Vierailija
4/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on outoa, ettei kerro itsestään mitään. Lapsi on kuitenkin suurimman /suuren osan valveillaolostaan päiväkodissa ja itse todellakin olent ehnyt tiettäväksi päiväkodissa kaikenlaiset ienet asiat, jotka voivat vaikuttaa lapsen päivään. Henkilökunta, ei tädit, ovat tuntuneet arvostavan asiaa. Ovat asanoneet, että on hyvä, kun tietää, että mistä esim. lapsen väsymys tai ruokahaluttomuus johtuu.

Vierailija
5/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:47"]

[/quote]

Kerrotko vielä mitä korjattavaa?

Vierailija
6/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:48"]

Mielestäni tuo on outoa, ettei kerro itsestään mitään. Lapsi on kuitenkin suurimman /suuren osan valveillaolostaan päiväkodissa ja itse todellakin olent ehnyt tiettäväksi päiväkodissa kaikenlaiset ienet asiat, jotka voivat vaikuttaa lapsen päivään. Henkilökunta, ei tädit, ovat tuntuneet arvostavan asiaa. Ovat asanoneet, että on hyvä, kun tietää, että mistä esim. lapsen väsymys tai ruokahaluttomuus johtuu.

[/quote]

Miten 20 lapsen ryhmässä voi oikeasti ottaa huomioon jokaisen pienen asian? Tai edes muistaa niitä? Ruokahalu ja väsymys voi vaihdella muutenkin.

Minäkin kerron kaiken tärkeän kyllä.

Vierailija
7/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Mutta hiukan omituisen vaikutelman sinusta sain.

Vierailija
8/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut yli 10 vuotta töissä eri päiväkodeissa(en enää). lasten tai siis vanhempien asioista juorutaan jopa lasten kuullen. jopa perhetragediat kailotetaan kaikkien kuullen. minulla oli omia lapsia ja omistusasunto. se herätti närää tietyntyyppisiss'ä työkavereissa. pk-maailma on sairas.

[/quote]

Suurella osalla päiväkodintyöntekijöist on asunto ja lapsia. Taisit olla ihan porvoossa töissä. Tai sitten kerran tehnyt epäonnistuneen harjoittelun päiväkodissa ja jotain jäi hampaan koloon.

Vierailija
9/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:54"]

Ei ole.

Mutta hiukan omituisen vaikutelman sinusta sain.

[/quote]

Miksi??

Vierailija
10/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuo akoittelu mitenkään hyvältä kuulosta, vaikka varmasti erittäin ystävällinen äiti-ihminen oletkin... not.

Vierailija
11/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:49"]

[/quote]

[/quote]

Ei tuo akoittelu mitenkään hyvältä kuulosta, vaikka varmasti erittäin ystävällinen äiti-ihminen oletkin... not.

[/quote]

Kunhan nyt kirjoitin, kun otti niin päähän. Olen kyllä ihan ystävällinen ja kohtelias ihminen muuten. Miltä itsestäsi tuntuisi jos sinuun, kunnialliseen työtätekevään, lastensa prasta aina ajattelevaan ihmiseen suhtauduttaisiin kuin johonkin idioottiin alkkikseen joka ei välitä asiioista yhtään mitään? Miltä tuntuisi että saisit noin alentavaa kohtelua ihan vain siksi että toinen LUULEE jotain ja on asennevammainen? Mietippä itse.

Vierailija
12/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mun on vaikea kuvitella, että ap on ystävällien ja kohtelias... Jos on, niin tuskin saa kohtelua kuin alkkis...

Vierailija
13/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:05"]

OT, mun on vaikea kuvitella, että ap on ystävällien ja kohtelias... Jos on, niin tuskin saa kohtelua kuin alkkis...

[/quote]

Mininkin on vaikea kuvitella että sinä olisin ystävällinen ja kohtelias. Ja tuo mitä kirjoitin pitää täysin paikkansa.

Vierailija
14/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sinulle täti. Ja emme muuten ole kiinnostuneita asioistasi, paitsi jos ne vaikuttavat lapseesi. 

Vierailija
15/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:08"]

En ole sinulle täti. Ja emme muuten ole kiinnostuneita asioistasi, paitsi jos ne vaikuttavat lapseesi. 

[/quote]

Tunnutte olevan ihmisten asioista hyvinkin kiinnostuneita. Juuri niistä mitkä ei lapseen oikeasti vaikuta, mutta vaikuttaa teidän suhtautumiseen perheeseen.

Vierailija
16/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että koko maailma pitää nähdä jonain vihollisena ja kaikki oikeastaan vain elävät sen vuoksi, että voisivat UDELLA ap:n asioita? Miksi ei voi vaan sivistyneesti kertoa itsestään edes jotain sille ammattilaiselle, joka viettää lapsien kanssa aikaa suuren osan heidän ajastaan. Juntti, kyräilevä asenne. Vaikuttaa siltä, ettei ap oikein muutenkaan iloitse elämästä. Sori vaan.

Vierailija
17/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:12"]

Mikä ihme siinä on, että koko maailma pitää nähdä jonain vihollisena ja kaikki oikeastaan vain elävät sen vuoksi, että voisivat UDELLA ap:n asioita? Miksi ei voi vaan sivistyneesti kertoa itsestään edes jotain sille ammattilaiselle, joka viettää lapsien kanssa aikaa suuren osan heidän ajastaan. Juntti, kyräilevä asenne. Vaikuttaa siltä, ettei ap oikein muutenkaan iloitse elämästä. Sori vaan.

[/quote]

Mitkä on sellaisia asioita mitä sinä haluat tietää? Olen ne yrittänyt kertoa mitkä minusta vaikuttaa lapseen.

Vierailija
18/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole päiväkodissa töissä. Enkä halua tietää mitään sinusta. Enkä usko, että pk:n henkilökuntakaan haluaa (sitä vähemmän varmasti haluavat, mitä enemmän sinua näkevät.). Tuollainen asenne vaan on niin pinnallienn ja ankea. Kasvata vähän itsetuntoasi. 17

Vierailija
19/19 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:17"]

Minä en ole päiväkodissa töissä. Enkä halua tietää mitään sinusta. Enkä usko, että pk:n henkilökuntakaan haluaa (sitä vähemmän varmasti haluavat, mitä enemmän sinua näkevät.). Tuollainen asenne vaan on niin pinnallienn ja ankea. Kasvata vähän itsetuntoasi. 17

[/quote]

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan