Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli tuosta toisesta aloituksesta mieleen, hormonikierukan käyttäjät!

Vierailija
25.04.2014 |

Itse olen lohonut n. 20 kg sen jälkeen, kun hormonikierukka laitettiin. En koskaan ole ollut mikään luuviulu, mutten näin läskikään ennen. Ruokailutavat eivät ole muuttuneet mihinkään (pitsi ehkä syön vähemmän karkkia kuin nuorempana) eikä päivittäisen liikunnan määrä.

Onko muut huomanneet samaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihottanut eikä laihduttanut. Toinen menossa. Parasta on tosiaan ollut se, että menkat hävisi.

Vierailija
2/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tullut lihomista, mutta mulla selkeä syy sinänsä: minulla hormonikierukka, kujten myös e-pillerit, lisää valtavasti ruokahalua ja makeanhimoa. Eli vaikea vastustaa liikaa ja väärin syömistä, kun ilman hormonaalista ehkäisyä minulla ei ole ollut ollenkaan moisia ongelmia, enkä ole edes makean ystävä koskaan ollut. Ja niin väitti gyne, ettei hormonikierukka muka aiheuta näitä ongelmia koska siinä hormonit vaikuttaa paikallisesti toisin kuin e-pillereissä. Huoh, ihan samat ongelmat on: sudennälkä, tympeä mieliala, seksihalujen katoaminen, limakalvojen kuivuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole huomannut moista kohdallani. Olen viime vuosina laihtunut yli kymmenen kiloa, mutta tämä johtui liikunnan lisääntymisestä.

Vierailija
4/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mirena mitään aiheuttanut. Kolmas mirena menossa.

Syön kuten nuorena, olen hyväntuulinen, himokas ja liiankin kostea.

Vierailija
5/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ruokahalu lisääntyy, niin pitäkää itsenne kurissa ja syökää vähemmän. Ei se homonikierukka sinänsä lihota.

Vierailija
6/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut hormonikierukka 10 vuotta. Muutaman kilon olen lihonut, mutta syyksi laitan iän: sitä vaan lihoo helpommin kuin nuorena.

Tykkään ihan valtavasti hormonikierukasta. Minulla ei ole ollut kuukautisia koko kierukan käyttöaikana ja se on kyllä niin iso ilo, että olen valmis maksamaan muutaman kilon siitä hyvästä.

Vierailija
7/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:11"]

No jos ruokahalu lisääntyy, niin pitäkää itsenne kurissa ja syökää vähemmän. Ei se homonikierukka sinänsä lihota.

[/quote]

Sekin kyllä on yksi lihotusmekanismi, että lääke lisää ruokahalua. Onneksi hormonikierukka ei kaikille tätä tee, mutta niille kun tekee, niin kyllä hoikkana pysyminen käy paljon vaíkeammaksi kun ennen. Ennen ei ole välttämättä tarvinnut pitää syömisten kanssa mitään kuria, vaan on voinut luottaa siihen että keho pyytää sopivasti ruokaa, ja nyt yhtäkkiä keho huutaa jatkuvasti ruokaa, ja vielä epäterveellistä ruokaa pääosan ajasta. Helpostihan siinä varsinkin heikkoina hetkinä (stressi, vähäunisuus tms) lankeaa.

Vierailija
8/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan gynegologi sanoi, että aiheuttaa lihomista 3-5kg. Lopuista saa kuulemma syyttää itseään :)

Vierailija
9/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin laihtumaan laiton jälkeen, vaikka syön samalla tavalla. Nyt ollut 4kk ja 6 kiloa lähtenyt

Vierailija
10/10 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans laihtunut :D Mutta toisaalta liikunnan määrä on lisääntynyt tosi paljon... Ruokahalussakaan en ole mitään muutoksia havainnut.