Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noin 700€/kk ruokaan 4henkiseltä perheeltä paljon?

Vierailija
25.04.2014 |

Paljon teillä menee? Laskin noin. 20€ per päivä. Yritän miettiä missä voisin säästää. Ruoka on ainut.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on viisi ja ruokaan menee noin tonni joskus enemmän joskus vähemmän.

Riippuu siitä kuinka paljon ostetaan juureksia ja tehdäään itse....

Onko yksittäisiä jugurtti/ vanukkaita ostettu enemmän... Olutpulloja

Eli tässä huomattava ero olenko kaupassa minä vai mies.

En osta mitään valmismarinadeja mutta tällainen liha kalliimpaa. Ostan kotimaisia. En halpamerkkejä. Ja jos oluita ostan kotimaisia panimotuotteita..

Vierailija
2/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 900 -1000 €. Aika usein käyn lähi-Siwassa, kun se on niin katevää. Meitä on neljä, eikä mies edes yleensä syö kotona kuin ilta- ja aamupalat. Lapset 8- ja 10-vuotiaita poikia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lisäksi kaksi teiniä, kaksi koiraa ja ruokakauppaan menee 400-500/kk, siinä siis koirienkin eväät.

Vierailija
4/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon mun mielestä. Meillä on 4hengen perhe, lapset pieniä(2-3v). Meillä menee ruokaan 150-200€/kk. Ja ei nähdä nälkää!! Ei syödä eineksiä ollenkaan, osa ruoasta luomua. Tarkkaan joutuu miettimään viikon menuun, mutta tehdään paljon ruokia useammalle päivälle; keittoja, laatikoita, wokkia ym. Ei osteta terveyssyistä limukoita, herkkuja, alkoholia. Tehdään herkut itse. Elämänlaatu on hyvää, jää rahaa reissata ja tuhlata muuhun:)

Vierailija
5/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee melkein 600, vaikka meitä on vaan 2. Mutta ei kyllä erityisesti säästellä ruokaostoksista. Valmisruokia tai herkkuja ei niinkään osteta mutta kasviksia, hedelmiä, tuoretta lihaa ja kalaa aika vapaasti. Summaan kuuluu kyllä myös lähes kaikki arkilounaat. 

Vierailija
6/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nelihenkinen perhe, lapset teinejä. Menee ruokaan ja taloustarvikkeisiin (ruokakauppaan siis) saman verran, 700 euron paikkeilla. Jos tietoisesti lähden säästöbudjetille, saan summaa kyllä pienemmäksi.

Vierailija
7/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole liikaa, jos ruokalaskut on järkevässä suhteessa tuloihin nähden.

Meillä 5- henkinen perhe, pojat ovat 6, 9 ja 12 v ja harrastavat kilpaurheilua = syövät kuin hevoset :D Kaksi vanhinta poikaa syö jopa enemmän kuin mieheni.

Meillä on kuukaden ruokalasku aika tarkalleen 500 e eli 100 e/nenä (sisältää pesuaineet ja vessapaprut, leivinpaperit). Asutaan Tampereella eli ruoka saattaa olla hiukan halvempaa kuin pk- seudulla. Käydään pääasiassa Lidlissä, ostan mahdollisimman paljon ale-laputettua ruokaa isoja määriä ja pakastan niitä. Ei syödä eineksiä.

Syödään paljon luomua, tosin meidän luomu on ilmaista eli omasta puutarhasta tuoreeltaan ja pakastimeen syksyisin omenaa, karviaista, erilaisia herukoita, vadelmaa, mansikkaa, pensasmustikkaa, tyrniä. Ja metsästä haetaan syksyisin useampi pakastin täyteen mustikkaa, puolukkaa, karpaloa, hillaa, villivadelmaa, metsämansikkaa, kanttarellia, suppilovahveroa. Kesällä kalastetaan mökillä paljon eli ahventa, siikaa, lahnaa savustetaan ja grillataan paljon. Lisäksi haetaan tutulta kalastajalta lähes ilmaiseksi muikkuja.

Meillä syödään myös pääasiassa perusruokaa eli keittoja, laatikoita, vuokia. Töihin otetaan omat eväät, koska esim. suuresta makaroonilaatikkovuuasta on helppo pistää illalla rasiaan ja hinta annokselle on murto-osa työpaikkaruokalaan verrattuna.

Eli pieni ruokalasku terveellisellä ruokavaliolla vaatii hiukan miettimistä ja vaivannäköä, mutta se on mahdollista.

Tällä hetkellä syön välipalaksi Lidlin rasvatonta rahkaa (60 cnt 250 gramman purkki) ja päällä iso kasa itse poimittuja mustikoita. Pitää nälän pois pitkään, illalla syön varmaan porkkanatikkuja tv:n ääressä. Meillä myös herkut leivotaan itse. Lapsille herkkua on itse tehty mustikkapiirakka (mustikat itse metsästä haettuja).

Lisäksi haen tiettyjä tarjouksia Tokmannilta. Siellä esim. kananmunat maksaa 10 kpl rasia 1 €. Ostan niitä sitten kerralla 10 rasiaa, koska meillä menee tosi paljon munia leivontaan, munavoihin, munakkaisiin, siivutettuna leivän päälle. Lisäksi Tokmannilta saa magapakkaukset Serlan vessapaperia ja yhden rullan hinta 25 cnt.

Vierailija
8/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 900 e (ruoka, elintarvikkeet, vaipat jne.) ja 5-henkinen perhe.

Perheessämme keliakia ja laktoosi-intoleranssi. Gluteenittomat tuotteet ovat kalliita...Mutta en valita. Asumme maassa, missä hyvät valikoimat keliaakikolle ja toistaiseksi rahaa on riittänyt kunnon ruokiin. Olemme siis globaalisti hyvin onnekkaita.

Vierailija
9/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 euroa kuukaudessa ruokaan on paljon tuon kokoiselle perheelle, eli jos haluaa ruokamenoistaan säästää niin varmasti onnistuu jos vähän miettii ja laskeskelee. 

Vierailija
10/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi mennä? Kai teet kaikille ruokaa?

Eihän ekaluokkalainen syö kuin nimellisesti.

Ostatko turhuuksia etkä perusruokaa?

Vierailija
11/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 14:59"]Meillä menee 900 -1000 €. Aika usein käyn lähi-Siwassa, kun se on niin katevää. Meitä on neljä, eikä mies edes yleensä syö kotona kuin ilta- ja aamupalat. Lapset 8- ja 10-vuotiaita poikia.

[/quote]

Siwa kiittää ja sinä köyhdyt.

Vierailija
12/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla menee ruokaan 100-150 kuussa. Enkä edes pahemmin mieti mimkä hintaista ruokaa ostan. Lisäksi asun pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
13/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vajaa 500e/kk 5hengen perheessä

Vierailija
14/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmeen p*skaa te syötte, jos neljältä (!) ihmiseltä menee vain 700e/kk ruokaan?? Meitä 2 ihmistä ja vähintään tuo menee ruokaan - luomua ja lähilihaa. Lisäksi koirien ja kissojen laadukkaat ruoat n.50-100e/kk. Toivoisin, että teillä ei ole lapsia, mutta tod. näk. neljän hengen perhe koostuu kahdesta aikuisesta ja kahdesta lapsesta... Eineksiäkö syötte??

Niin, ja ihan ollaan normaaleissa mitoissa kumpikin - ei siis 'mätetä' sapuskaa tai herkkuja.

Vierailija
15/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta summalta kuulostaa. Meillä menee vähän vähemmän, mutta lapset ovat vasta pieniä (1 ja 3).

Vierailija
16/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän teille kyllä menee. Itse asun yksin ja syön normaalisti ja menee 400 euroa kuussa. 

Vierailija
17/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 10:43"]Ei toi mustakaan pahalta summalta kuulosta. Helposti jo kahden aikuisen todella halvalla ruokkimiseen menee se 300-500 euroa kuussa kaupoista riippuen. Opettele käymään Lidl:ssa josset jo käy. Vessapaperit isoina erinä esim tarjoustalosta/hong kongista jne. Saippuiossa ja shampoissa, tiskin ja pyykinpesuaineissa voi myös helposti säästää laadusta tinkimättä ostamalla isoina erinä/bulkkitarjouksina. Katsele kaupoissa kilo/litrahintoja tuotteen varsinainen hinnan sijaan, isomman erän hinta voikin olla kilohinnaltaan jopa puolet ns normaalipakkaus-hinnoista.

[/quote]

Kahden aikuisen halvalla ruokkimiseen menee 300-500e? Mitä pirua syötte? Kultaharkkoja?

Meillä menee 1kk n.80-100e ruokaan ja yleensä siinä on vielä wc-paperit, saippuat, siteet jne mukana. Toisaalta minulla on rahankulutukseen realistinen näkökulma. Ja ei, meillä ei syödä tonnikalaa ja makaronia lähes ollenkaan. Herkkujakin on.

Vierailija
18/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja 1v sekä 3v lapset. Kaikkiaan ruokakauppaan menee n.600e kuussa, sisältäen vauvan vaipat, wet wipesit, kaikki pesuaineet, vessapaperit yms. Saadaan paljon lihaa ja kalaa miehen töiden kautta ilmaiseksi.

Vierailija
19/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, meillä menee n. 1200-1500 e/kk ja yhtään eineksiä ei syödä, eikä herkkuja. Usein leivon sämpylät tai karjalanpiirakatkin itse, samoin pullat, kakut, muffinssit jne.Oma kasvimaakin on ja yrtit kasvatan itse keittiön ikkunalaudalla. 

Hyvät luomu- ja lähiruoka-aineet vain maksavat. Ei voi mitään. Ehkä jos asioisin lidlissä niin saisin tuota ruokalaskua alennettua, mutta lidl ei kiinnosta.

Vierailija
20/50 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te osaa valita ostoksianne vaan vedätte kaiken mukaan mitä hyllyissä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi